Miroslav Odar, prokurist Avtohiše Odar, je znamko Suzuki vodil od leta 1993, pred mesecem dni pa je zadolženo podjetje prodal za 200 evrov družbi D & G avto, ki ima z njim velike načrte. Trenutno so dobave avtov ustavljene, za Suzuki pa se zanima tudi Avto Triglav v lasti ACH.
Suzukijev slovenski distributer Avtohiša Odar, v lasti Miroslava Odarja, je zadnjih pet let posloval pozitivno, dobiček je do lani upadel s slabih sto na šest tisoč evrov, prodaja pa s 13,2 na 11,5 milijona evrov. V tem času je Odar skrčil število zaposlenih z 42 na 28. Kljub navidezno stabilni sliki podjetja pa se je to letos zlomilo in pred mesecem dni g aje Miroslav Odar za 200 evrov in dolgovi prodal skupini D & G Danijele Mulec in Daniela Kralja, ta pa sta ga prenesla na podjetje D & G avto.
Avtohiša Odar prezadolžena
»Vsekakor bomo prvi v vrsti za prodajno in servisno pogodbo s Suzukijem Madžarska. Menim, da lahko povečamo prodajo teh avtov pri nas, saj smo finančno močnejši od Avtohiše Odar,« je prepričan direktor Avto Triglava Damijan Vuk.
»Lastništvo sem prenesel zato, ker družba ni imela dovolj lastnega kapitala, ker je imela preveč dolžniškega kapitala in ker je zašla v negativni finančni tok, kar je posledica slabe prodaje,« pojasnjuje Odar, ki ostaja prokurist Avtohiše Odar. Novi lastniki pa so podpisali, da do konca leta ne bodo posegali v organizacijsko sestavo podjetja.
Novi lastnik bo povečal prodajo za polovico
Podjetje je imelo preveč dolžniškega kapitala, zato sem jo prodal. Tako pravi zdaj že nekdanji lastnik Avtohiše Odar Miroslav Odar, ki je od leta 1993 vodil distribucijo znamke Suzuki.
Direktor D & G avta Daniel Kralj nam je potrdil, da dobave suzukijev trenutno stojijo, ker rešujejo težave z bankami. »V tednu dni bodo dobave spet stekle, z znamko Suzuki pa imamo velike načrte, 50-odstotno rast prodaje v primerjavi z letom 2011, kar bomo dosegli s predelavami suzukijev v specialna vozila, ugodnimi finančnimi najemi, prodajo podjetjem in tudi nižjimi cenami, ki si jih moramo pri proizvajalcu še izbojevati,« je svoj načrt razkril Kralj. Daniel Kralj je neznano ime v slovenskem avtoposlu. Sam pravi, da je doslej deloval kot agent med proizvajalci avtov in evropskimi izposojevalnicami avtomobilov.
Miroslav Odar trenutno posluje prek Avstrije
Miroslav Odar je medtem trgovce, ki mu še niso plačali vozil, pozval, da mu kupnine nakažejo na račun v Avstriji. »Avtohiša Odar ima blokiran račun, avstrijski račun pa sem prijavil Dursu,« pojasnjuje Odar, trgovci pa se nakazilom v tujino izogibajo. Potarnajo, da kupci na avtomobile čakajo, da so jih že vplačali, kar je na tako slabotnem avtomobilskem trgu redkost.
Nova distribucija prinaša priložnosti
D & G avto pa pri znamki Suzuki pri nas ne bo brez tekmecev. Po Odarjevih besedah bo Suzuki prihodnje leto spremenil distribucijo iz ekskluzivne v kombinirano, kar pomeni, da trgovci sami naročajo avtomobile v tovarno, distributer skrbi le za nadzor, organizacijo, trženje in še kaj na trgu. Ta sprememba prinaša priložnost za največjega Suzukijevega trgovca Avto Triglav, v lasti ACH.
Suzukija si želi tudi Avto Triglav iz skupine ACH
»Ob spremembi v kombinirano distribucijo se bomo prvi postavili v vrsto za pogodbo o prodaji in servisiranju neposredno s Suzukijem Madžarska,« je odločen direktor Avto Triglava Damijan Vuk. »Menim, da lahko s to znamko povečamo prodajo na trgu. Avtohiša Odar ni imela finančne moči, da bi kupovala večje količine vozil, da bi si izbojevala boljše pogoje, nižje cene.
»Avto Triglav pa to moč ima,« dodaja Vuk in v isti sapi opozarja na slabe razmere na slovenskem avtomobilskem trgu. »Zdaj v Sloveniji deluje okoli 450 trgovcev, menim, da jih bo v bližnji prihodnosti vrata zaprlo vsaj 150, saj je trg preprosto premajhen, da bi vsi preživeli,« je neposreden Vuk. Daniel Kralj odgovarja, da ima Avtohiša Odar še vedno ekskluzivno pogodbo s Suzukijem, kaj se bo zgodilo prihodnje leto, pa še ni znano.
Suzuki v Sloveniji: Nekdaj priljubljeni, zdaj manj
Suzuki v zadnjih letih na našem trgu dosega skromne prodajne rezultate. Še leta 2000 je prodal več kot 1.100 avtomobilov, leta 2002 je prodaja upadla na le 404 avtomobile, se leta 2008 dvignila na 804 in lani upadla na 406 vozil. Po besedah trgovcev so za slabo prodajo krivi ali ostareli modeli ali pa predragi novi modeli.