Avto

Intervju Helmut Panke, BMW: Tudi majhni smo lahko bogati!

BMW se kot srednje velik proizvajalec avtomobilov uvršča med najbogatejše koncerne z vrednostjo okoli 23 milijard evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.10.2003 22:00
Čas branja: 2 min

Helmut Panke
Helmut Panke, predsednik uprave BMW: "Vrednost družbe BMW je z okoli 23 milijardami evrov celo višja od vrednosti družbe Volkswagen, ki izdela približno petkrat več avtomobilov kot BMW."

Helmut Panke, predsednik uprave BMW, strategijo znamke pojasnjuje z odlično tehnologijo, kakovostjo in ugledom avtomobilov, ki omogočajo visoke cene in tudi zaslužke. BMW se vse bolj posveča azijskemu trgu, ki bo do leta 2008 dosegel letno prodajo 17 milijonov avtomobilov, kar pomeni evropsko in ameriško raven. "Ob tem je rast prestižnih avtomobilov v Aziji še hitrejša kot pri običajnih razredih," dodaja Panke.

"Do leta 2008 bo BMW na Kitajskem povečal prodajo z lanskih 78 tisoč na 150 tisoč, s čimer bo dosegel odstotni tržni delež, kot ga ima v svetu. BMW ima v Nemčiji okoli sedemodstotni delež, v Evropi pa približno 3,5-odstotnega. Do leta 2008 bo azijski trg dosegel letno prodajo 17 milijonov avtomobilov, kar pomeni raven evropske in ameriške prodaje. Premium razred pa v Aziji raste še hitreje kot običajni razredi." Panke ob tem trdi, da bo BMW kljub rasti prodaje ostal izdelovalec prestižnih avtomobilov s poudarkom na tehnologiji in odlični kakovosti. "S tem si zagotovimo visoke cene in tudi zaslužke, kar med drugim dokazuje vrednost družbe, ki je z okoli 23 milijardami evrov celo višja od vrednosti družbe Volkswagen, ki izdela približno petkrat več avtomobilov kot BMW," pojasnjuje Panke.

Prilagodljiva proizvodnja omogoča velike zaslužke z majhnimi serijami

Dober zaslužek omogočajo tudi manjše serije, kot je Z4 s 50 tisoč izdelanimi avti na leto ali serija sedem s 60 tisoč avti. S tem Panke zavrača tezo prvega moža Fiata Giannija Agnellija, ki je v sedemdesetih letih trdil, da bodo preživeli le veliki proizvajalci. Pojasnjuje pa jo z nižjimi stroški, ki jih omogočajo prilagodljiva proizvodnja in programirani roboti.

BMW mora biti tehnično edinstven, mini ne

Panke trdi, da tehnologija motorjev ni bistvenega pomena pri znamki Mini, saj so pomembnejša nostalgija, oblika in drugo. Za BMW pa bi bilo nesprejemljivo, da bi imel sposojene motorje. Tudi motorji, ki bodo poganjali serijo ena, bodo drugačni od tistih iz skupine PSA, čeprav bodo prihajali iz iste tovarne in bodo imeli skupno osnovo, trdijo v BMW.

Po Pankejevih besedah mora vsak BMW izražati najvišjo kakovost in tehnično dovršenost, ne glede na razred, v katerega sodi. "Tekmec Mercedes-Benz je tu naredil napako, ko je ML izdelal manj prepričljivo kot druge modele te znamke. Zato je ML lahko za deset odstotkov cenejši od BMW X5, naslednja generacija pa bo verjetno boljša in dražja," napoveduje Panke.

V Sloveniji trgovec rolls-royceov ne bi preživel

Panke pravi, da Rolls-Royce postavlja posebne zahteve pri prodaji na določenem trgu, saj mora trgovec imeti poseben salon, kar pa pomeni tudi visoke stroške. Po Pankejevih besedah pa ne želijo, da bi trgovec na majhnem trgu propadel zaradi teh pogojev, zato v Sloveniji nimajo trgovca rolls-royceov, čeprav jih je mogoče naročiti. "Zahteve so namreč strožje kot pri maybachu, ki lahko v salonu stoji skupaj z mercedesom," še pojasnjuje Panke.

Helmut Panke v odboru Microsofta

Upravni odbor Microsofta je za novega člana uprave predlagal Helmuta Pankeja, predsednika uprave BMW, ki bi bil ob sprejetju prvi član uprave Microsofta zunaj Amerike. Microsoft ima zdaj v upravnem odboru osem članov. V želji po povečanju nadzora pa bodo v bližnji prihodnosti sprejeli še dva člana.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

02.08.2006
FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
BMW po osmih letih napovedal upad dobička, kje se mu je zalomilo?
Avto
AvtoMiloš Milač BMW po osmih letih napovedal upad dobička, kje se mu je zalomilo? 7

Nemški BMW je pod pritiskom okoljskih predpisov, trgovinskih vojn med Kitajsko in ZDA ter cenovnih vojn znižal napovedi dobička z osem- do desetodstotne na le sedemodstotno dobičkovno maržo.

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)