Čudovito in zelo zeleno deželo imate,« so nad Slovenijo navdušeni predstavniki Mercedes-Benza, ki v teh dneh svetu pri nas predstavljajo novi razred A. »Tudi lepa dekleta,« dodajajo avtomobilski novinarji z vsega sveta, ki na 300-kilometrski preizkušnji spoznavajo del Krasa z Vipavsko dolino, Obalo in Ljubljano.
Nemški Mercedes-Benz je za svetovno predstavitev novega razreda A po dolgem premišljevanju in preverjanju izbral Slovenijo. Ogled lokacij se je začel že oktobra lani, pogajanja s slovenskimi podjetji, ki so soorganizirala mega dogodek, pa januarja letos. Vse z namenom od 40 do 80 novinarjem vsak dan v 24 urah prijetno in učinkovito predstaviti novi avtomobil.
Brezhiben program mora teči vsak dan, v slabem mesecu dni pa ga bo obiskalo skupaj kar 1.200 novinarjev z vsega sveta in še 250 predstavnikov Mercedes-Benza in VIP-gostov, ki od 18. junija do 15. julija spoznavajo novega mercedes-benza in hkrati tudi Slovenijo.
Premagali smo Malago in Reykjavik
Slovenija se je znašla v hudi konkurenci krajev, denimo španske Malage, francoske Azurne obale, islandskega Reykjavika ali severa Italije in Švice, kjer ponavadi potekajo predstavitve novih mercedes-benzov, in zmagala.
»Slovenija je prenovljena država z veliko naravnimi lepotami in ljudmi, ki imajo radi avtomobile. Hkrati mercedes A, ki je povsem nov in drugačen, sodi v novo okolje, zato je Slovenija vsekakor primerna izbira,« je svojo odločitev za predstavitev pri nas pojasnil vidno zadovoljni predsednik uprave Daimlerja (lastnika znamk Mercedes-Benz in Smart) Dieter Zetsche, ki nas je minuli teden spremljal na celotni poti - od ljubljanskega letališča Jožeta Pučnika do Portoroža. Nato pa je naslednji dan s službenim letalom iz Trsta odletel nazaj v Stuttgart.
Doma z zaprtimi, v tujini z odprtimi očmi
Navdušeni so bili tudi njegovi zaposleni, ekipa kar stotih ljudi iz komunikacijskega oddelka, ki je pripravila načrt preizkusnih voženj, postavila montažne objekte na Brniku in portoroškem letališču, pripravila tiskovne konference, nadzirala slovenske partnerje in podobno.
»Vse teče kot po maslu, imate odlično hrano in dobre ceste,« je komentirala predstavnica Mercedes-Benza. »Tudi novinarji, ki so tu večinoma prvič, so navdušeni nad Slovenijo, ki je izjemno lepa in zelo zelena dežela. Goste radi peljemo v nove kraje, starih so morda že malo naveličani, saj so jih obiskali že večkrat. Tako tudi malo popestrimo dogodek.« Novinarji z vsega sveta so Slovenijo večinoma spoznali prvič, domači pa znova in se ob tem zavedeli, da naših lepot niti ne opazimo, po tujih deželah se sprehajamo z bolj odprtimi očmi.
Imamo dobre ceste, ni šala
To v zvezi s cestami ni šala, novinarji so spoznali bolj urejen del Slovenije, vozijo daleč od slabo ali pa celo nezakrpanih cestnih lukenj v drugih delih naše države. Od Brnika smo se po avtocesti zapeljali do Logatca, od tam pa prek Cola do Zemona in po kosilu po avtocesti do Portoroža. Na poti do Zemona je šibka točka še vedno nepopravljen odsek na Colu nad Ajdovščino, kjer je lani cesto odnesel zemeljski plaz. Pa še to na naši poti ni bilo moteče, saj smo si lahko med kratkim postankom odpočili od zabave iz osamljenih in dobro speljanih zavojev med Godovičem in Colom.
Kulinarika s slovenskim pečatom na Zemonu
Zemono se je v tem času bleščal v soncu, spoznali in poskusili smo odlično kulinariko Gostilne pri Lojzetu, kjer je Tomažu Kavčiču kljub strogim merilom Mercedes-Benza v vseh osem jedi uspelo vključiti tudi nekaj slovenskega priokusa, med drugim tudi značilen hrenov namaz. Vseh želja Kavčič ni mogel uresničiti, nekaj pa vseeno. Vsak dan sproti ga je nadzirala še Mercedes-Benzova predstavnica, da bi le vse potekalo na najvišji ravni. To mu je uspelo, saj je še Dieter Zetsche pomazal krožnik, preostali gosti pa tudi, smo opazili pri kosilu.
Po kosilu umirjeno proti Obali
Po dobri uri pa vnovič na pot proti Obali. Po nekaj kilometrih v Vipavski dolini se začne vozniško manj zanimiv, a slikovit avtocestni del 75-kilometrske poti, ki vodi prek Črnega Kala do hotela Kempinski Palace v Portorožu. Tu je bil zaključek prvega dneva, ki je na skupaj 172 kilometrih ponudil možnost preizkusa novega mercedes-benza na navadnih, zavitih in hitrih cestah - podobno kot na drugih lokacijah po svetu.
Dvojni značaj Kempinskega kot nalašč za mercedesa A
Hotel Kempinski Palace je ponudil dva svetova, tradicionalni stari del hotela in sodobni prizidek, kar je Mercedes-Benzovim ljudem znova ugajalo. »Mercedes razreda A je pravi mercedes, ob tem pa je povsem drugačen kot preostali avtomobili te znamke, zato Kempinski Palace tudi tematsko zelo ustreza našemu avtomobilu,« so nam pojasnili. Ob tem jim je v Kempinskem uspelo pripraviti tudi značilen Mercedes-Benzov žar na najvišji ravni, a vseeno z veliko sproščenosti.
Do zdaj smo ga okušali na Islandiji, kjer so v osamljen fjord na zahodni obali Islandije postavili vrhunski šotor z notranjostjo ugledne restavracije, predenj pa velik žar z izbranimi vrstami mesa in rib. V Malagi, na predstavitvi mercedesa SL, smo žar doživeli ob zvokih jazzovske glasbe ob bazenu in morju, v Kempinskem Palace pa pod teraso s pogledom na urejen park, v ležernih foteljih ali klasičnih stolih s fileti grdobine kot najbolj slastne jedi tistega večera.
Večerja, nogomet ...
Večer je bil lahko ležeren ob dobrotah z žara, kozarcu slovenskega vina in ogledu četrtfinalne nogometne tekme med Španijo in Portugalsko, katere zaključek je še šefa Mercedesa spravil na noge, ali pa adrenalinski na portoroškem letališču. Mi smo končevali poročilo za avtomobilsko rubriko v Financah, zato smo se tja odpravili naslednji dan zgodaj zjutraj.
... ali dirka na portoroškem letališču
Mercedesovi organizatorji so portoroško letališče vsak dan, zvečer in zjutraj, zaprli za nekaj ur, postavili montažni objekt za tiskovno konferenco, razstavo tehničnih novosti in osvežitev ter tlakovali pot od parkirišča do objekta z leseno potjo. Kratko stezo so preuredili v poligon in dirkališče hkrati. Med stožci smo novinarji preizkušali vozne lastnosti novega A, na odprtem delu steze njegove pospeške in zavore, na posebnem delu poligona pa sistem, ki samodejno zavira pred oviro.
Z Obale v središče Ljubljane v Zvezdo
Z novim avtom smo se nato odpravili še na zadnji del poti, 125-kilometrsko preizkušnjo od Portoroža proti Ljubljani po nekoliko daljši poti, del poti je potekal po stranskih cestah, in zapeljali neposredno v središče mesta čez pogrezljive količke na Kongresni trg. Znana ljubljanska Kavarna Zvezda je zaradi dogodka dobila leseno teraso, po njem jo bo zaradi mestnih pravil morala podreti. Sprejme nas nasmejana lastnica Urška Šefman Sojer, ki kar žari od zadovoljstva. »Novinarji so navdušeni nad Ljubljano, večina je izbrala tudi voden ogled starega dela mesta od Zvezde do Zmajskega mostu, mimo mestne hiše in nazaj, predvsem pa jim je všeč naša hrustljavka,« je zadovoljna Šefman Sojerjeva in dodaja, da je partnerstvo z Mercedes-Benzom zahtevno, saj so pozorni na prav vsako malenkost, a vseeno odlično, saj je veselje delati za stranko, ki natančno ve, kaj hoče.
Članek je bil objavljen 6. julija v prilogi Weekend