Avto

Najcenejši hibrid je odličen mestni avto

Toyota yaris hybrid

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
13.06.2012 22:30
Čas branja: 2 min

Po središču in okolici Amsterdama smo preizkušali najcenejši hibrid na trgu - yarisa. Polovico od 150 kilometrov smo prevozili samo na elektriko, v povprečju porabili manj kot štiri litre (tovarna obljublja 3,5 litra) in uživali predvsem v mestni vožnji.

toyota

V mestu, pri hitrostih od 30 do 50 kilometrov na uro, ob precej nežni nogi, je yarisa mogoče večino časa voziti samo na električni pogon. Uradni podatki sicer obljubljajo doseg baterije le tri kilometre, toda s sprotnim polnjenjem baterije ob zaviranjih in pospeševanjih se ta razmeroma hitro napolni, zato je vožnja na elektriko mogoča tako pogosto. Yarisa hybrida smo večino časa vozili v načinu eco, ki zmanjšuje moč delovanja klimatske naprave in jemlje sapo motorju. Vzmetenje pri hibridu je bolj dodelano kot pri navadnem yarisu, zato je avto z lahkoto premagoval mestne ležeče policaje.

Enako varčen, a čistejši od dizla

f

Povprečno porabo 3,8 litra, ki smo jo izmerili na preizkusni vožnji, bi dosegli tudi z majhnim dizelskim motorjem. Ob tem se poraja vprašanje, zakaj Toyota sploh razvija bencinske hibride, ki so dražji od klasičnih dizlov. »Bencinarji so ob enaki porabi manj škodljivi za okolje zaradi manjšega izpusta dušikovih oksidov,« odgovarjajo pri Toyoti.

Užitek varčevanja

Pravzaprav yaris hybrid kar sili k varčni vožnji, saj te pripravi k tekmovanju s samim seboj. Ob tem je neslišna vožnja na elektriko tudi zelo prijetna. Prehod z električnega na bencinski pogon in nasprotno je hipen in komaj zaznaven. Omenimo še zanimivost: yaris nima klasične vzvratne prestave, ampak električno. Ko ročico menjalnika prestaviš v položaj R, avto vzvratno požene elektrika.

Druga plat medalje

Zunaj mesta, ko smo malo bolj pritisnili na plin, pa nas je zmotil brezstopenjski menjalnik CVT, ki ob vsakem dodajanju plina, ne glede na hitrost, požene motor v visoke vrtljaje in hkrati zbudi moteč zvok motorja. Zdi se, kot da priganjate skuter. Seveda močno poskoči tudi poraba goriva, ta z lahkoto preseže šest ali sedem litrov, motor pa tudi ob polnem plinu ni prav poskočen. Do stotice sicer pospeši v 11,8 sekunde, doseže največjo hitrost 165 kilometrov na uro, a priganjanje zaradi motečega ropota ni prav nič prijetno, zato ga boste izvajali predvsem zaradi prehitevanja, ne zaradi užitka.

Kaj ga poganja

Yarisa poganjata 1,5-litrski bencinski stroj (prius ima 1,8-litrskega) s 55 kilovati, ki deluje po atkinsonovem ciklu, in elektromotor, ki se napaja iz nikel-metal-hibridnih baterij s 120 celicami (v priusu ima 168 celic). Baterija je zato manjša za petino in lažja za 11 odstotkov. Zaradi tega so jo inženirji lahko namestili pod zadnje sedeže, ob posodo za gorivo, zato se 286-litrski prtljažnik ni prav nič zmanjšal.

Pri nas konec poletja

Yaris hybrid bo v Sloveniji konec avgusta, s ceno 14.800 evrov za osnovni paket active, kar ga označuje za najcenejši hibrid na trgu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

18.09.2014
FINANCE
Avto
EKO ponudba po meri slovenskega žepa
Avto
AvtoMatej Kačič EKO ponudba po meri slovenskega žepa

Yarisu so s prenovo dovolili nekaj korakov nazaj k igrivosti, a njegova drugačnost se še najbolje kaže pri izbiri pogona, kjer je na voljo tudi hibridna različica.

FINANCE
Avto
Mali hibrid na velikem odru
Avto
AvtoMatej Kačič Mali hibrid na velikem odru

Yaris je ta hip najmanjši Toyotin hibrid, v praksi pa se izkaže kot odlična izbira za vsakodnevno gimnastiko po mestu.

FINANCE
Avto
Za volanom butične Toyote, razgrabljene v 72 urah
Avto
AvtoMatej Kačič Za volanom butične Toyote, razgrabljene v 72 urah

Yaris GRMN ni le v 72 urah razprodana bombica, ampak predvsem miselna povezava med dirkalnikom za WRC in običajnim malčkom, ki ga vidite na cestah.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
(video) Kako je Toyota maminega yarisa spremenila v žepno raketo
Avto
AvtoUroš Božin (video) Kako je Toyota maminega yarisa spremenila v žepno raketo

Yaris je v različici GRMN porušil številne predsodke. Toyotina športna divizija je malega yarisa spremenila v pravo raketo.

FINANCE
Avto
Novi yaris je Toyotino orožje proti evropskim okoljskim kaznim
Avto
AvtoMiloš Milač Novi yaris je Toyotino orožje proti evropskim okoljskim kaznim 8

Toyota yaris četrte generacije prihodnje leto na trg prihaja v krepko izboljšani različici. Mestni avto je nekaj manjši in nižji, a precej širši in bolj prostoren. Poganjal ga bo sodoben trivaljni bencinski hibrid z več moči in manjšo porabo. Imel bo kopico varnostnih, tudi serijskih, dodatkov ter precej bolj drzen videz.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)