Avto

(foto) Za obletnico je dobil dizla

Navdušenci vihajo nosove, današnji BMW M (na sliki M550d xDrive) ima tudi štirikolesni pogon in dizelski motor.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.06.2012 12:07
Čas branja: 3 min

Marsikdo viha nos, a dizli tudi v svetu športnikov postajajo realnost. Zato si je slovita BMW-znamka športnih avtomobilov BMW M za 40-letnico privoščila dizelski stroj, saj je zmogljiv, varčen in tržno zanimiv. Ali bo gradil ali podiral ugled najmočnejše avtomobilske črke M, ostaja skrivnost.

Športni oddelek BMW M je v štirih desetletjih nanizal številne ekskluzivne športnike, zdaj pa širi ponudbo na pakete in tudi dizelske stroje.

BMW lahko pripišemo veliko dobrih lastnosti, najbolj prepoznavna med njimi pa je športnost, ki to znamko spremlja že vse od nastanka. Za to imajo zasluge zelo športno zasnovani klasični BMW, še bolj pa oddelek M Motorsport oziroma pozneje preprosto BMW M, ki je prvega maja leta 1972 začel izjemno športno zgodbo z nekaj izjemnimi avtomobili.

Podjetje je kot človeško telo

Oddelek BMW M pod streho bavarskega proizvajalca je pred 40 leti zakrivil takratni član uprave BMW Bob Lutz, ki je še pred nekaj leti v visoki starosti skoraj 80 let sedel v upravi ameriškega General Motorsa. »Podjetje je kot človeško telo. Dokler se ukvarja s športom, je v odlični kondiciji in dosega odlične rezultate,« so bile besede Boba Lutza ob odprtju oddelka BMW M Motorsport. Tudi zato so prvotno ekipo 35 zaposlenih sestavljali predvsem dirkači. Za šefa novega oddelka je Lutz postavil nekdanjega Porschejevega tovarniškega voznika Jochena Neerpascha, ta pa je v ekipo pritegnil dirkače Chrisa Amona, Hansa-Joachima Stucka, Dietra Questerja in druge, v tistih časih znana in uspešna imena. Mlada ekipa se je že po nekaj mesecih preselila v lastne prostore v bližini tovarne BMW v Münchnu, Neerpasch pa se je posvetil razvoju avtomobilov in voznikov, ki so kondicijo nabirali v švicarskem letovišču St. Moritz.

Batmobil je prišel in zmagal

Prvi M avto - model 2002 z le 950 kilogrami suhe teže in štirivaljnikom z 240 konjskimi močmi (176 kilovati) je na reli steze zapeljal leto pozneje. Soroden model 3.0 CSL, znameniti batmobil z orjaškimi spojlerji in obrobami odbijačev, pa je isto leto že osvojil evropsko prvenstvo turnih avtomobilov.

Sloviti M1 ostaja edini unikatni BMW M

Silovitemu začetku znamke BMW M Motorsport so sledili še bolj siloviti serijski športni avtomobili. Oddelek je do leta 1980 predelal 895 serijskih modelov serije pet. Leta 1978 je izdelal sloviti M1, ki danes velja za najbolj znamenit BMW vseh časov. V BMW M Motorsport so si sestavne dele zanj seveda sposodili pri mami BMW, šasijo je prispeval italijanski Marchesi, karoserijo iz ogljikovih vlaken T.I.R., obliko pa Giugiaro. Kupe s krilnimi stranskimi vrati in pogrezljivimi prednjimi žarometi je poganjal trilitrski vrstni šestvaljni bokser z 203 kilovati (277 konjskimi močmi), do stotice je skočil v spoštljivih 5,6 sekunde. S hitrostjo 265 kilometrov je še danes hitrejši od večine športnih avtomobilov, seveda tudi zaradi tega, ker te pri 250 kilometrih na uro ustavi elektronika.

S ceno sto tisoč mark razprodan v hipu

Načrtovano število 400 vozil s ceno sto tisoč mark je pošlo v hipu, z dirkalnim M1 serije ProCar se je s tremi zmagami proslavil tudi slovit dirkač Niki Lauda. BMW M se je pozneje kalil tudi v formuli 1, sprva z 1,5-litrskimi turbo motorji, pozneje pa še s klasičnimi motorji. Po serijskih M-modelih so sledile le še temeljite predelave serijskih BMW oziroma modeli M, kot jih poznamo še danes. Prvi med njimi je bil M535i leta 1980, sledil je kupejevski 635 Csi, leta 1984 pa sta med kupce zapeljala še serija pet in šest z motorjem iz M1, torej s 3,6-litrskim vrstnim šestvaljnikom, ki je imel 210 kilovatov (286 konjskih moči).

M3 je bil prvi množični M

Pravi preboj pa je leta 1986 dosegel prvi M3 z 2,5-litrskim štirivaljnikom s 143 kilovati (195 konjskimi močmi), ki je v prvem letu našel prek pet tisoč kupcev. Od tod naprej je vse teklo kot po maslu, M-različice so si sledile po tekočem traku. V devetdesetih je M3 dobil prvi šestvaljni stroj, v zadnji generaciji ima ta že osem cilindrov, prihodnje leto pa bo spet šestvaljni. BMW M5 je kot superšportna limuzina visokega razreda že pred 14 leti razvajala s petlitrskim osemvaljnikom z 294 kilovati, zadnja generacija je hrumela celo s petlitrskim desetvaljnikom. M-različice so dobili tudi kupeji in roadsterji Z3 in Z4, v M-oddelku je nastal tudi sloviti Z8, pred nekaj leti so v M-oddelku sestavili tudi prva M-luksuzna terenca X5M in X6M.

Preobrat s turbo motorji, štirikolesnim pogonom in terencema

M-terenca sta znamki BMW M prinesla več prelomnic in hkrati napovedala novo, nekoliko drugačno in predvsem bolj tržno usmerjeno obdobje BMW M. Oba terenca sta pretrgala tradicijo kupejevskih in limuzinskih M-avtomobilov, hkrati tudi tradicijo klasičnih atmosferskih motorjev, zadnjega pogona, in zbudila vprašanja, kaj sledi. Najprej sta prišla dva nova turbo M-modela, M5 in serija 1 M, letos še serija M performance, sprva pri seriji pet, sledili bodo še drugi modeli, ki so znamko M približali kupcem in ji hkrati odvzeli nekaj ekskluzivnosti.

Neverjetno, vendar resnično: dizelski M-motor

Največja sprememba pa je vgradnja dizelskega motorja v M-avto, natančneje v M550d ter X5 in X6 M50d letos, to dokončno spreminja ekskluzivno znamko v bolj populistično. Jasno, zaradi boljših prodajnih številk in doseganja manjših izpustov ogljikovega dioksida, ki postajajo (poudarek na manjših) nepogrešljiv del športnih avtomobilov. Da ne bo pomote, z dizlom v zadnjih treh M-avtomobilih ni nič narobe. Še več, trilitrski dizel s tremi turbinami zmore čudeže - 280 kilovatov oziroma 381 konjskih moči, pospešek do stotice v 4,7 sekunde v petici v seriji pet in porabo le dobrih šest litrov. A navdušenci nad BMW M-avtomobili so vseeno nejevoljni, saj ostajajo zapisani bencinu.

Članek je bil objavljen v prilogi Finance Weekend, 8.6.2012.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

24.05.2012
24.05.2012
17.05.2012
FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom
FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen