Avto

(foto) Ko ženske usmerjajo avtomobilsko industrijo

Da so majhni avti le za ženske, je kliše, ki vse bolj bledi. Da je njihov vpliv pri nakupu močnejši kot vpliv moških, pa vse bolj drži. Ženske oblikujejo smernice v avtoindustriji in jo usmerjajo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.06.2012 10:11
Čas branja: 3 min

To ni nikakor iz trte izvito, ugotovitve so plod številnih raziskav, rezultat pa avtomobili, ki so namenjeni moškim in ženskam, čeprav je vpliv ženskih želja vsekakor močnejši kot moški vpliv.

peugeot1-xx.1338883643.JPG
Ženske imajo rade uporabne, gibke in predvsem lepe avtomobile mehkih oblik, zato je peugeot 208 ljubek kot njegov daljni predhodnik 206.

V industriji, za katero se zdi, da proizvaja moške tehnične izdelke, tudi na vodilnih položajih so večinoma moški, so ugotovitve za marsikoga, še zlasti za predstavnike močnejšega spola, nenavadne.

»Ženske niso le kupci avtomobilov, ampak tudi pomembno vplivajo na nakupno odločitev svojih partnerjev. To še zlasti velja pri malih avtih, močan vpliv pa imajo tudi pri nakupu večjih avtomobilov,« je bil v našem klepetu prepričljiv šef komunikacij pri Peugeotu Xavier Crespin. Vsebina pogovora se mu je zdela zanimiva, pravzaprav je kar potrdil, da je ena tistih, ki je celotni Peugeotovi ekipi dolgo povzročala sive lase. Zakaj?

Mojster malih avtov se je ugriznil v jezik

Peugeot je strokovnjak na področju snovanja malih avtomobilov, kar je dokazal z izjemno priljubljenim modelom 206 (ta je v 14 letih, izdelujejo ga še zdaj, pritegnil kar 7,8 milijona kupcev, večinoma žensk). Ob zamenjavi 206 za 207 pa so si pri Peugeotu zaželeli več moških kupcev. »Model smo zasnovali tako, da bo všeč tudi moškim, zato je novi 207 bolj športen na pogled in po voznih lastnostih,« so nas leta 2007 prepričevali na svetovni predstavitvi. Učinek je bil porazen, saj je peugeot 207 v zadnjih petih letih prepričal le 2,4 milijona kupcev. Proizvajalec je sicer dosegel rast deleža moških kupcev, a je ob tem, to priznavajo tudi sami, izgubil zelo veliko ženske naklonjenosti modelu.

Nad tem so se pri Peugeotu, ko so snovali novega 208, pošteno zamislili in se spomnili svojih pregrešnih, tudi škodljivih želja pri modelu 207. Seveda so na plan privrele nove vizionarske želje, novi peugeot serije 200 - model 208 - mora biti spet ženski avto.

Peugeot je najel oblikovalko, da bi se spet približal ženskam

Kako te želje uresničiti? Opravili so obširno raziskavo med damami, proučili izsledke in jih prenesli v nov model 208. Po ugotovitvah raziskave mora biti novinec manjši in okretnejši, pa bolj priročen za parkiranje, nam je zaupal Crespin. Biti mora tudi preglednejši, preprost za vožnjo in ponujati lahko upravljanje stikal. Ker mora biti še lep oziroma ljubek, niso prišle v poštev ostre karoserijske poteze modela 207, novi 208 pa je znova postal avtomobilček mehkih linij. Ženske so raziskovalcem tudi zaupale, da mora imeti avto lepo izdelane podrobnosti, denimo kljuke na vratih, lepo oblikovane gumbe na armaturni plošči in lep zaslon na sredinski konzoli, ki pa nikakor ne sme biti zapleten in neuporaben. No, po naših izkušnjah tu niso ravno ustregli njihovim željam. Da bi vse našteto karseda dobro udejanjili, so pri Peugeotu najeli Italijanko Ano Costamagno, ki je vodila oblikovanje potniške kabine novega 208. »Pri spremembah nismo želeli biti preveč koreniti, da ne bi razočarali moških kupcev,« je pripoved končal Xavier Crespin. Kako se bo pisala prodajna zgodba novinca, pa bo pokazal čas.

Ženske so premaknile tudi toge Nemce

Zgodba o peugeotu 208 pove veliko tudi o avtomobilih drugih, zlasti nemških znamk. Nemških zato, ker smo pri volkswagnih, seatih, audijih in škodah v zadnjih nekaj letih opazili spremembe v oblikovanju potniške kabine in tudi zunanjosti. Vselej solidni, tehnično podobni in značajsko različni avtomobili štirih znamk in le enega lastnika so v zadnjih nekaj generacijah nemško solidnost oplemenitili z bolj izpopolnjenimi detajli. Preprosti in uporabni so bili že prej. Denimo škode, ki so bile v preteklosti zaradi jasno določene hierarhije v skupini Volkswagen namenoma puste, postajajo bolj dodelane in prijetne. Seati se poigravajo z barvami in oblikami armaturne plošče, tudi zunanjosti. Volkswagni so nemško strogost zamenjali s toplino v potniških kabinah, tudi zunanje oblike niso več tako zelo stroge kot prej. Audiji pa z LED-diodami, vgrajenimi v luči, bolj prijazno gledajo v svet. Nekakšen dodaten preskok je prinesel volkswagen up!, ki s plastičnimi vložki v barvi pločevine, ki preplavljajo armaturno ploščo, deluje sveže in zanimivo in se tako še bolj oddaljuje od nekdanje nemške togosti. Da ne govorimo o volkswagnu beetlu.

Rade imajo tudi enoprostorce in športne terence

Ženski avtomobili pa nikakor niso le malčki. Res je sicer, da zahteve žensk po uporabnosti najbolj izpolnjujejo mali avtomobili, a ti niso njihova edina izbira. Zahtevam zadoščajo tudi enoprostorci, zlasti kompaktni, ki segajo do dolžine 4,5 metra in so tako še vedno dovolj uporabni v mestih.

Nova ženska strast so modni športni terenci, ki so enako uporabni kot enoprostorci, dodajajo pa še estetiko, odločnost in trendovstvo. Zato ne preseneča kampanja angleškega Range Roverja, ki je za promotorko novega modela evoque izbral Victorio Beckham. Ne preseneča niti pogled na številne dame, ki se po slovenskih cestah zadovoljno prevažajo s kompaktnimi volkswagni tiguani, audii Q3, kiami sportage, hyundaii ix35, nissani qashqaii in drugimi še vedno dovolj majhnimi in priljubljenimi športnimi terenci. Za volanom tistih luksuznih, razkošnih in nastopaških, denimo BMW X5 ali porscheja cayenna, pa boste pogosteje videli moške - a tudi nekdanjo ministrico Katarino Kresal.

Članek je bil objavljen v junijski reviji Diners Club Magazine.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.

FINANCE
Manager
Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR
Manager
Vesolje
ManagerWorldcrunch / TCE Na Mars in nazaj: znanost, denar in politika v ozadju Nasine misije MSR

Pri ameriški vesoljski agenciji pripravljajo misijo, v okviru katere bi na Zemljo pripeljali vzorce snovi s površja Marsa. A nekateri znanstveniki se sprašujejo, ali je to res pametna naložba.