To ni nikakor iz trte izvito, ugotovitve so plod številnih raziskav, rezultat pa avtomobili, ki so namenjeni moškim in ženskam, čeprav je vpliv ženskih želja vsekakor močnejši kot moški vpliv.
V industriji, za katero se zdi, da proizvaja moške tehnične izdelke, tudi na vodilnih položajih so večinoma moški, so ugotovitve za marsikoga, še zlasti za predstavnike močnejšega spola, nenavadne.
»Ženske niso le kupci avtomobilov, ampak tudi pomembno vplivajo na nakupno odločitev svojih partnerjev. To še zlasti velja pri malih avtih, močan vpliv pa imajo tudi pri nakupu večjih avtomobilov,« je bil v našem klepetu prepričljiv šef komunikacij pri Peugeotu Xavier Crespin. Vsebina pogovora se mu je zdela zanimiva, pravzaprav je kar potrdil, da je ena tistih, ki je celotni Peugeotovi ekipi dolgo povzročala sive lase. Zakaj?
Mojster malih avtov se je ugriznil v jezik
Peugeot je strokovnjak na področju snovanja malih avtomobilov, kar je dokazal z izjemno priljubljenim modelom 206 (ta je v 14 letih, izdelujejo ga še zdaj, pritegnil kar 7,8 milijona kupcev, večinoma žensk). Ob zamenjavi 206 za 207 pa so si pri Peugeotu zaželeli več moških kupcev. »Model smo zasnovali tako, da bo všeč tudi moškim, zato je novi 207 bolj športen na pogled in po voznih lastnostih,« so nas leta 2007 prepričevali na svetovni predstavitvi. Učinek je bil porazen, saj je peugeot 207 v zadnjih petih letih prepričal le 2,4 milijona kupcev. Proizvajalec je sicer dosegel rast deleža moških kupcev, a je ob tem, to priznavajo tudi sami, izgubil zelo veliko ženske naklonjenosti modelu.
Nad tem so se pri Peugeotu, ko so snovali novega 208, pošteno zamislili in se spomnili svojih pregrešnih, tudi škodljivih želja pri modelu 207. Seveda so na plan privrele nove vizionarske želje, novi peugeot serije 200 - model 208 - mora biti spet ženski avto.
Peugeot je najel oblikovalko, da bi se spet približal ženskam
Kako te želje uresničiti? Opravili so obširno raziskavo med damami, proučili izsledke in jih prenesli v nov model 208. Po ugotovitvah raziskave mora biti novinec manjši in okretnejši, pa bolj priročen za parkiranje, nam je zaupal Crespin. Biti mora tudi preglednejši, preprost za vožnjo in ponujati lahko upravljanje stikal. Ker mora biti še lep oziroma ljubek, niso prišle v poštev ostre karoserijske poteze modela 207, novi 208 pa je znova postal avtomobilček mehkih linij. Ženske so raziskovalcem tudi zaupale, da mora imeti avto lepo izdelane podrobnosti, denimo kljuke na vratih, lepo oblikovane gumbe na armaturni plošči in lep zaslon na sredinski konzoli, ki pa nikakor ne sme biti zapleten in neuporaben. No, po naših izkušnjah tu niso ravno ustregli njihovim željam. Da bi vse našteto karseda dobro udejanjili, so pri Peugeotu najeli Italijanko Ano Costamagno, ki je vodila oblikovanje potniške kabine novega 208. »Pri spremembah nismo želeli biti preveč koreniti, da ne bi razočarali moških kupcev,« je pripoved končal Xavier Crespin. Kako se bo pisala prodajna zgodba novinca, pa bo pokazal čas.
Ženske so premaknile tudi toge Nemce
Zgodba o peugeotu 208 pove veliko tudi o avtomobilih drugih, zlasti nemških znamk. Nemških zato, ker smo pri volkswagnih, seatih, audijih in škodah v zadnjih nekaj letih opazili spremembe v oblikovanju potniške kabine in tudi zunanjosti. Vselej solidni, tehnično podobni in značajsko različni avtomobili štirih znamk in le enega lastnika so v zadnjih nekaj generacijah nemško solidnost oplemenitili z bolj izpopolnjenimi detajli. Preprosti in uporabni so bili že prej. Denimo škode, ki so bile v preteklosti zaradi jasno določene hierarhije v skupini Volkswagen namenoma puste, postajajo bolj dodelane in prijetne. Seati se poigravajo z barvami in oblikami armaturne plošče, tudi zunanjosti. Volkswagni so nemško strogost zamenjali s toplino v potniških kabinah, tudi zunanje oblike niso več tako zelo stroge kot prej. Audiji pa z LED-diodami, vgrajenimi v luči, bolj prijazno gledajo v svet. Nekakšen dodaten preskok je prinesel volkswagen up!, ki s plastičnimi vložki v barvi pločevine, ki preplavljajo armaturno ploščo, deluje sveže in zanimivo in se tako še bolj oddaljuje od nekdanje nemške togosti. Da ne govorimo o volkswagnu beetlu.
Rade imajo tudi enoprostorce in športne terence
Ženski avtomobili pa nikakor niso le malčki. Res je sicer, da zahteve žensk po uporabnosti najbolj izpolnjujejo mali avtomobili, a ti niso njihova edina izbira. Zahtevam zadoščajo tudi enoprostorci, zlasti kompaktni, ki segajo do dolžine 4,5 metra in so tako še vedno dovolj uporabni v mestih.
Nova ženska strast so modni športni terenci, ki so enako uporabni kot enoprostorci, dodajajo pa še estetiko, odločnost in trendovstvo. Zato ne preseneča kampanja angleškega Range Roverja, ki je za promotorko novega modela evoque izbral Victorio Beckham. Ne preseneča niti pogled na številne dame, ki se po slovenskih cestah zadovoljno prevažajo s kompaktnimi volkswagni tiguani, audii Q3, kiami sportage, hyundaii ix35, nissani qashqaii in drugimi še vedno dovolj majhnimi in priljubljenimi športnimi terenci. Za volanom tistih luksuznih, razkošnih in nastopaških, denimo BMW X5 ali porscheja cayenna, pa boste pogosteje videli moške - a tudi nekdanjo ministrico Katarino Kresal.
Članek je bil objavljen v junijski reviji Diners Club Magazine.