Pod črto je kupe BMW 650i brez napak, gran turismo od koles do strehe! Kljub temu mi ne da miru, da sta mi med vožnjo z njim po glavi vozila pomanjkljiva, a precej bolj karizmatična italijana.
Avtomobilska industrija danes zmore ponuditi izjemne izdelke, tudi takšne, ki ti zlezejo pod kožo s športnostjo ali razkošjem. Kompromis med tema dvema lastnostma pa je tisto, kar je najtežje doseči. Danes se zdi, da to najbolje obvladajo Nemci. Ti blestijo v perfekcionizmu, morda celo preveč.
Luksuzni športniki so si pred desetletji nadeli oznako gran turismo, pomeni pa precej športnosti ? torej odločne vozne lastnosti, močan in nikakor ne majhen osem- ali večglavi motor ter veliko luksuza, ko gre za opremo, tudi udobje in malo manj prostornost. V preteklosti so najbolj slovite in značajsko močne gran turisme (GT) izdelovali Angleži in Italijani, predvsem Aston Martin, Bentley, Ferrari in Maserati. Omenjene znamke imajo še danes odlične primerke tega razreda, tudi zelo razkošne in primerno drage. A roko na srce, ko je treba športnosti in razkošju dodati še perfekcionizem ali, bog ne daj, ekologijo, so nesporni prvaki Nemci z BMW in mercedes-benzom na čelu.
Gran turismo kot izpeljanka limuzine
To pa jim uspeva z lahkoto, brez posebnega truda, saj so mojstri preoblikovanja in prilagoditev avtomobilov. Poglejmo BMW šestico ? vsekakor odličen primerek razreda gran turismo. Nova šestica je izpeljanka BMW serije pet, ki s ceno pod 40 tisočakov in proizvodnjo več kot sto tisoč enot na leto sodi že med množične avtomobile. Šestica je od petice podedovala zasnovo, armaturno ploščo (dodan je le drugačen informacijski zaslon, nekoliko drugače je speljana sredinska konzola), celotno mehaniko in tudi nekatere oblikovalske poteze. Rezultat je eleganten in mišičast kupe, ki s 4,9 metra dolžine, tudi teža 1.845 kilogramov ga ne uvršča med lahke športnike, vsekakor sodi med velike in razkošne kupeje. Poleg tega šestica ne skriva sorodnosti s petico, tega se niti ne sramuje niti ne želi skriti. Kljub temu pa je ne moremo uvrstiti v avtomobilsko konfekcijo, tehnično in kakovostno preveč izstopa, poleg tega tudi petica ni ravno konfekcijski avto. No, nekaj je šestica pri tej preobrazbi vseeno izgubila, pa o tem povsem na koncu.
V8 zmore vse, pospeševati in varčevati
Torej, na odlični osnovi ni težko graditi, sploh če imaš na voljo tudi odlično tehniko. Police BMW ponujajo veliko dobrega, oznaka 50i pomeni 4,4-litrski V8 z dvema turbo polnilnikoma in 300 kilovati (407 konjskimi močmi) ter 600 newtonmetri največjega navora, ki so na voljo že pri 1.750 vrtljajih v minuti. Motor je povezan z brezhibno osemstopenjsko avtomatiko proizvajalca ZF, pogon pa je speljan prek zadnjih koles. V teoriji odlična kombinacija, ki prinaša izjemne lastnosti. Denimo 4,8-sekundni pospešek do stotice ob polnem plinu, največjo hitrost, ki bi švignila blizu 300 kilometrov na uro, če je pri 250 ne bi ustavila motorna elektronika, in hkrati še izjemno prožnost velikega V8, ki s skoraj dvema tonama teže opravi kot za šalo. Ne glede na prestavo in vrtljaje se vselej zgane odločno, z umirjenim, tudi precej tihim in nevsiljivim zamolklim zvokom in bliskovitimi, a nikoli brutalnimi pospeški. Stroj zna ob tem še ugašati pred semaforji in varčevati, saj počasno kotaljenje po cesti prinese porabo, manjšo od devetih litrov, povprečje pa je znašalo 13,2 litra, kar je razmeroma skromen rezultat.
Ni baletka, je nekoliko porejena plesalka
Breme, ki ga nosi s seboj, pa je opazno le med zavoji. Šestica pač ni baletka, je plesalka, ki sicer obvlada vse korake, a se zaveda, da ima kakšen kilogram preveč, in zato kakšen gib naredi bolj počasi in umirjeno. Če jo izzoveš, izklopiš elektroniko in se poigravaš s plinom, plesalka postane zahtevna, nestabilna, a v dovolj spretnih rokah nikoli ne preveč težavna, niti ne dolgočasna. Pač ni športnica, je luksuzna športnica, torej gran turismo.
Brezhibna, tudi brezčutna kabina
Tudi na področju luksuza ni zamer, saj kabina razvaja z vsem, le ko gre za barve in materiale, je precej zadržana. Ergononija za volanom pa je brezhibna. Oprema tudi, če si jo privoščiš. Šestica s ceno 147 tisoč evrov, v njej je bilo za 43 tisoč evrov dodatne opreme, je bila res razkošna. Ponudila je od mehkega usnja do elektronskih naprav, o katerih lahko angleži in italijani le sanjajo ? v šestici lahko dobiš radarski tempomat, prikazovalnik hitrosti in drugih informacij na steklo (head-up display), prepoznavanje prometnih znakov in drugih pametnih sistemov, ki izboljšujejo aktivno varnost. Tu je še vrhunski hi-fi znamke Bang & Olufsen (cena 5.507 evrov), ki potniško kabino spremeni v koncertno dvorano.
Zadnja klop je pač le globoko vdrta klop, prostorsko skromna v vse smeri ? tudi nekajletni otrok bo utesnjen na njej. To čudi glede na preostali perfekcionizem kar 4,9 metra dolgega kupeja, ni pa nič nenavadnega za razred, v katerega sodi. Pravzaprav sta skromna zadnja klop in kupejevska oblika edini lastnosti, ki jo ločujeta od prestižnih limuzin.
Perfekcionizem ne seže do srca, italijani pa
Pod črto je tale kupe brez napak, gran turismo od koles do strehe! Kljub temu mi ne da miru, da sem se med vožnjo z BMW 650i in med pisanjem tega članka večkrat z nasmeškom na ustih spomnil na ferrarija californio in maseratija gran turisma, vse prej kot brezhibna italijanska GT s pretirano žejo, pomanjkljivo varnostno opremo, plastičnimi deli, ki so se na enem koncu kabine bolje (bolj tesno) razumeli med seboj kot na drugi, in drugimi lastnostmi, ki jih nikakor ne moremo označiti za brezhibne, a jih obema italijanoma nikakor nisem mogel zameriti. Ja, karizma! Te šestica kljub vsej brezhibni tehniki pač ne zmore in ne zna ponuditi.
Članek je bil objavljen v prilogi Finance Weekend, 18. maj 2012.