Avto

Preveč popoln, da bi segel do srca

Avtoportret

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.05.2012 13:31
Čas branja: 4 min

Pod črto je kupe BMW 650i brez napak, gran turismo od koles do strehe! Kljub temu mi ne da miru, da sta mi med vožnjo z njim po glavi vozila pomanjkljiva, a precej bolj karizmatična italijana.

bmw
BMW 650i je klasični gran turismo z dolgim motornim pokrovom, velikim osemvaljnikom z globokim zvokom. Od italijanskih in angleških tekmecev ga loči perfekcionizem izdelave in tehnike, tudi pomanjkanje karizme. Po ceniku stane 104 tisočake, če ga pošteno opremite, lahko tudi več kot 150 tisočakov.

Šestica pač ni baletka, je plesalka, ki sicer obvlada vse korake, a se zaveda, da ima kakšen kilogram preveč, in zato kakšen gib naredi bolj počasi in umirjeno.

Avtomobilska industrija danes zmore ponuditi izjemne izdelke, tudi takšne, ki ti zlezejo pod kožo s športnostjo ali razkošjem. Kompromis med tema dvema lastnostma pa je tisto, kar je najtežje doseči. Danes se zdi, da to najbolje obvladajo Nemci. Ti blestijo v perfekcionizmu, morda celo preveč.

Luksuzni športniki so si pred desetletji nadeli oznako gran turismo, pomeni pa precej športnosti ? torej odločne vozne lastnosti, močan in nikakor ne majhen osem- ali večglavi motor ter veliko luksuza, ko gre za opremo, tudi udobje in malo manj prostornost. V preteklosti so najbolj slovite in značajsko močne gran turisme (GT) izdelovali Angleži in Italijani, predvsem Aston Martin, Bentley, Ferrari in Maserati. Omenjene znamke imajo še danes odlične primerke tega razreda, tudi zelo razkošne in primerno drage. A roko na srce, ko je treba športnosti in razkošju dodati še perfekcionizem ali, bog ne daj, ekologijo, so nesporni prvaki Nemci z BMW in mercedes-benzom na čelu.

ritka
Zadek, ki sporoča moč in samozavest. Je tudi kupejevsko skladen in s 460 litri precej prostoren.

Gran turismo kot izpeljanka limuzine

To pa jim uspeva z lahkoto, brez posebnega truda, saj so mojstri preoblikovanja in prilagoditev avtomobilov. Poglejmo BMW šestico ? vsekakor odličen primerek razreda gran turismo. Nova šestica je izpeljanka BMW serije pet, ki s ceno pod 40 tisočakov in proizvodnjo več kot sto tisoč enot na leto sodi že med množične avtomobile. Šestica je od petice podedovala zasnovo, armaturno ploščo (dodan je le drugačen informacijski zaslon, nekoliko drugače je speljana sredinska konzola), celotno mehaniko in tudi nekatere oblikovalske poteze. Rezultat je eleganten in mišičast kupe, ki s 4,9 metra dolžine, tudi teža 1.845 kilogramov ga ne uvršča med lahke športnike, vsekakor sodi med velike in razkošne kupeje. Poleg tega šestica ne skriva sorodnosti s petico, tega se niti ne sramuje niti ne želi skriti. Kljub temu pa je ne moremo uvrstiti v avtomobilsko konfekcijo, tehnično in kakovostno preveč izstopa, poleg tega tudi petica ni ravno konfekcijski avto. No, nekaj je šestica pri tej preobrazbi vseeno izgubila, pa o tem povsem na koncu.

bmw
Voznik dobi kokpit z vrhunskimi sedeži, brezhibnim položajem za volanom, prijetno športno utesnjenostjo, ogromno uporabne in razkošne opreme ter veliko črnine, ki jo razbijajo dodatki iz aluminija.

[A] bmw650i_3_xx.1337277284.jpg
Osemvaljnik 4,4 z dvema turbo polnilnikoma in 300 kilovati zmore teči mirno, prav pritajeno grmeti, odločno in zvezno pospeševati pa tudi varčevati z gorivom.

V8 zmore vse, pospeševati in varčevati

Torej, na odlični osnovi ni težko graditi, sploh če imaš na voljo tudi odlično tehniko. Police BMW ponujajo veliko dobrega, oznaka 50i pomeni 4,4-litrski V8 z dvema turbo polnilnikoma in 300 kilovati (407 konjskimi močmi) ter 600 newtonmetri največjega navora, ki so na voljo že pri 1.750 vrtljajih v minuti. Motor je povezan z brezhibno osemstopenjsko avtomatiko proizvajalca ZF, pogon pa je speljan prek zadnjih koles. V teoriji odlična kombinacija, ki prinaša izjemne lastnosti. Denimo 4,8-sekundni pospešek do stotice ob polnem plinu, največjo hitrost, ki bi švignila blizu 300 kilometrov na uro, če je pri 250 ne bi ustavila motorna elektronika, in hkrati še izjemno prožnost velikega V8, ki s skoraj dvema tonama teže opravi kot za šalo. Ne glede na prestavo in vrtljaje se vselej zgane odločno, z umirjenim, tudi precej tihim in nevsiljivim zamolklim zvokom in bliskovitimi, a nikoli brutalnimi pospeški. Stroj zna ob tem še ugašati pred semaforji in varčevati, saj počasno kotaljenje po cesti prinese porabo, manjšo od devetih litrov, povprečje pa je znašalo 13,2 litra, kar je razmeroma skromen rezultat.

bmw
Pogrezljiv zvočnik pod vetrobranskim steklom je del vrhunskega hi-fija znamke Bang & Olufsen, ki za 5.507 evrov kabino šestice spremeni v malo koncertno dvorano.

Ni baletka, je nekoliko porejena plesalka

Breme, ki ga nosi s seboj, pa je opazno le med zavoji. Šestica pač ni baletka, je plesalka, ki sicer obvlada vse korake, a se zaveda, da ima kakšen kilogram preveč, in zato kakšen gib naredi bolj počasi in umirjeno. Če jo izzoveš, izklopiš elektroniko in se poigravaš s plinom, plesalka postane zahtevna, nestabilna, a v dovolj spretnih rokah nikoli ne preveč težavna, niti ne dolgočasna. Pač ni športnica, je luksuzna športnica, torej gran turismo.

Brezhibna, tudi brezčutna kabina

Tudi na področju luksuza ni zamer, saj kabina razvaja z vsem, le ko gre za barve in materiale, je precej zadržana. Ergononija za volanom pa je brezhibna. Oprema tudi, če si jo privoščiš. Šestica s ceno 147 tisoč evrov, v njej je bilo za 43 tisoč evrov dodatne opreme, je bila res razkošna. Ponudila je od mehkega usnja do elektronskih naprav, o katerih lahko angleži in italijani le sanjajo ? v šestici lahko dobiš radarski tempomat, prikazovalnik hitrosti in drugih informacij na steklo (head-up display), prepoznavanje prometnih znakov in drugih pametnih sistemov, ki izboljšujejo aktivno varnost. Tu je še vrhunski hi-fi znamke Bang & Olufsen (cena 5.507 evrov), ki potniško kabino spremeni v koncertno dvorano.

Zadnja klop je pač le globoko vdrta klop, prostorsko skromna v vse smeri ? tudi nekajletni otrok bo utesnjen na njej. To čudi glede na preostali perfekcionizem kar 4,9 metra dolgega kupeja, ni pa nič nenavadnega za razred, v katerega sodi. Pravzaprav sta skromna zadnja klop in kupejevska oblika edini lastnosti, ki jo ločujeta od prestižnih limuzin.

Perfekcionizem ne seže do srca, italijani pa

Pod črto je tale kupe brez napak, gran turismo od koles do strehe! Kljub temu mi ne da miru, da sem se med vožnjo z BMW 650i in med pisanjem tega članka večkrat z nasmeškom na ustih spomnil na ferrarija californio in maseratija gran turisma, vse prej kot brezhibna italijanska GT s pretirano žejo, pomanjkljivo varnostno opremo, plastičnimi deli, ki so se na enem koncu kabine bolje (bolj tesno) razumeli med seboj kot na drugi, in drugimi lastnostmi, ki jih nikakor ne moremo označiti za brezhibne, a jih obema italijanoma nikakor nisem mogel zameriti. Ja, karizma! Te šestica kljub vsej brezhibni tehniki pač ne zmore in ne zna ponuditi.

Članek je bil objavljen v prilogi Finance Weekend, 18. maj 2012.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Popolna bavarska ponudba za direktorje
Avto
AvtoMiloš Milač Popolna bavarska ponudba za direktorje

BMW je v višjem srednjem razredu lani zaokrožil ponudbo serije 5 z novo serijo 6 gran turismo s presenetljivo dodano vrednostjo

FINANCE
Avto
Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote
Avto
AvtoMiloš Milač Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote 9

BMW se je v iskanju niš sprva zaletel v zid, nato pa našel pravo pot z novo serijo 6 gran turismo. To je avto, ki z udobjem, prostorom in »človeško« višino odkriva čase, ko so bile limuzine najprej limuzine, šele nato športniki.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)