Včeraj smo se na svetovni predstavitvi vsedli za volan novega peugeota serije 200 - model 208 z 1,6 litrskim dizelskim motorjem. Danes pa bomo preizkusili še nove trivaljne bencinske motorje z rekordno nizko porabo goriva 4,3 litre. Z 208 se želi Peugeot znova zavihteti na vrh evropske prodaje in prodreti do ženskih src, tako kot s predhodnikom 206. Z 207 mu to namreč ni dobro uspevalo. Pri nas bo 24. aprila letos s cenami od devet tisoč evrov.
Manjši, a prostornejši
Po prvih vtisih na 200 kilometrski preizkušnji novi 208 izpolnjuje zelo visoke obljube, ki jih proizvajalec daje v teoriji. Mali peugeot je dolg 3,96 metra, kar je za sedem centimetrov manj od 207, kljub temu je v kabini več prostora v vse smeri (prtljažnik je večji za 15 litrov in v osnovi meri 285 litrov). Na zadnji klopi kar pet centimetrov za kolena, zaradi tanjših školjk sedežev in oblazinjenja je prostora več tudi v višino.
Nova armatura s plusi in minusi
V kabini preseneti zasnova armaturne plošče, merilniki so potisnjeni tik pod vetrobransko steklo, volan sili v mednožje, sredinska konzola pa je pomaknjena proti vozniku in tako pripravno na dosegu rok. Učinkovito, a vsem ne bo všeč nizek položaj volana. Če ga dvigneš, prekriješ pogled na merilnike. Zaslon na sredinski konzoli je ob tem pohvalno velik (sedem palcev, serijski od opreme active), združuje cel kup ukazov - od navigacije do upravljanja radia in telefona, a ima precej zapletene menije.
Manj kilogramov, manjši izpusti
Odlično pa v roke sede majhen volan, ta je lahko zelo majhen ravno zaradi omenjene zasnove. Tudi hujšanje, 208 je od 110 do 173 kilogramov lažji od 207, se dvestoosmici pozna. Je namreč okretnejša in lahkotnejša, 1,6 litrski turbodizel s 85 kilovati pa je opazno živahnejši kot njegov predhodnik v 207. Peugeot je z optimizacijo mer, teže in tehnike izpuste ogljikovega dioksida zmanjšal za 34 gramov, povprečna poraba goriva je padla za 1,4 litra. Tako več kot polovica motorjev v ozračje izpusti manj kot 100 gramov ogljikovega dioksida. Dizelski 1,4 HDi s 50 in 1,6 HDI s 66 oziroma 85 kilovati imajo porabo med 3,4 in 3,8 litra. Bencinski motorji pa med 4,3 in 5,8 litra.
Čakata nas še trivaljna bencinarja
Danes bomo preizkusili še nova 1,0 in 1,2 litrska bencinska trivaljnika s katerima želi peugeot povečati delež bencinarjev v prodaji. Nova motorja bosta najcenejša v ponudbi, pri nas bo osmnoven model stal okoli devet tisoč evrov (z odštetimi popusti in osnovno opremo access brez klimatske naprave) in varčnejša od tekmecev. Litrski stroj s 50 kilovati obljublja povprečno porabo 4,3 litre, močnejši 1,2 litrski s 60 kilovati pa 4,5 litra.
Po ceniku maja najmanj 11 tisočakov
Peugeot 208 bo na naš trg zapeljal 24. maja letos, cene na ceniku se bodo pričele pri 10.190 evrih za 1,0 VTI access (s popusti od devet tisočakov) oziroma 10.990 evrih za 1,4 VTI access, saj bosta osnovna bencinarja v prodaji šele od avgusta naprej. Solidno opremljen 1.4 VTI active (s klimatsko napravo, serijskim zaslonom) pa bo po ceniku stalč vsaj 12.390 evrov. Več podrobnosti o 208 pa v rubriki Moj avto prihodnji četrtek.
- vožnja s ferrarijem Burye superauto cluba
- strešni kovček Thule Motion 800 white (nagrado prispeva podjetje Fux)
- navigacijska naprava Garmin nüvi 2495LT
- mobilni nosilec Tetrax Xway
- mobilni nosilec Tetrax Geo Steel
- mobilni nosilec Tetrax Fix Black