V navalu bolj preprostih in dostopnih mercedes-benzov smo že skoraj pozabili, kaj ta slovita nemška znamka zmore. Na to nas je spomnil novi roadster SL v družbi legendarnih predhodnikov, resnično izjemen avto, ki ponuja le presežke tehnologije, dinamike, tudi cene prek sto tisočakov - čeprav je ta malo nižja kot pri prejšnjem SL.
Novim mercedes-benzom A in B sicer ne gre nič resnega zameriti, a zaradi dostopnosti pač ne zmorejo pokazati tehnoloških vrhuncev in karizme najbolj imenitnih zvezdnih avtomobilov - po našem prepričanju mednje sodijo limuzinski S, kupejevska limuzina CLS in povsem na vrh seznama še SL - roadster s slovito preteklostjo in ugledom, ki presega prej omenjene limuzine.
Vračajo se grobe poteze
Novi SL je prav zaradi vzdrževanja ugleda roadsterja, ki zna biti razkošen in športen hkrati, po devetih letih prišel v povsem novi obliki s temeljitimi posegi v zasnovo. Oblikovno je poskušal obuditi bolj grobe poteze daljnih predhodnikov in zamegliti mehke, morda premehke poteze zadnjih dveh ali treh generacij. Zato SL ni ljubezen na prvi, je pa vsekakor na drugi pogled.
Lažji, varčnejši, hitrejši
Tehnološko je avto izjemno napredoval, dobil je v 90 odstotkih aluminijasto in zato za 110 kilogramov lažjo karoserijo. Z drugimi izboljšavami je SL od 125 do 140 kilogramov lažji od predhodnika, SL 350 z 225 kilovati pa zdaj tehta že kar zglednih, a ne ravno peresno lahkih 1.685 kilogramov. Dobil je tudi močnejša in kljub temu do 29 odstotkov varčnejša bencinska motorja in cel kup tehničnih inovacij. Denimo brisalce magic vision control, ki sami dozirajo vodo na vetrobransko steklo in tako pred curkom zaščitijo potnike tudi pri odprti strehi, nato stekleno streho magic sky control, ki se s pritiskom na gumb zatemni ali osvetli, in še nekaj zanimivih rešitev. Seveda so v avto vgrajene tudi vse druge, iz drugih mercedesov, znane rešitve - od dostopa na splet, radarskega tempomata do zelo prepričljivega nastavljivega podvozja ABC in še česa.
Ne le konji, navor in zvok prinašata užitke
Dovolj teorije, zaženemo 4,7-litrski biturbo bencinar s 320 kilovati (435 konjskimi močmi) in orjaškimi 700 newtonmetri navora, ki se gromko in tiho oglasi skozi dve izpušni cevi na zadku. Na avtocesti od Malage do Marbelle križarimo s 130 kilometri na uro in porabo le devet litrov, odprta streha ponuja užitkarski prepih, ki preglasi zvok osemvaljnika, dvignjena stekla in električno pomična vetrna zaščita za sedežema pa zagotovijo skorajda zatišje okoli glave. Voznikovo okolje je podobno kot zunanjost - bolj postavljaško kot prej.
Voznik dobi debel, majhen in odlično oprijemljiv volan, udobna in dobro oprijemljiva ter nizka športna sedeža ter s tem povezan odličen položaj. Morda kolena malo utesnjuje široka sredinska konzola, a to ni moteče. Mini ročica sedemstopenjske avtomatike je podobna tisti iz modela SLS, navdušita pa precej preprosta in pregledna postavitev številnih stikal ter velik in pregleden zaslon navigacije. Vse skupaj pa je zavito v vrhunske materiale, večinoma usnje, ki prekriva večji del armaturne plošče, aluminij na stopalkah, na in pod ročico menjalnika in še kje - zelo prijetno.
Ni porsche 911, a športnosti ne manjka
Z avtoceste zavijemo med zavoje, V8 zagrmi in še vedno kar težak roadster s takšno lahkoto izstreli do stotice v le 4,6 sekunde, kot bi ob pritisku na plin odvrgel polovico bremena. Športni program otrdi volan in podvozje ter pospeši prestavljanje, SL pa kljub nekaj grobostim med zavoji vseskozi nadzira veliko moč, predvsem navor na zadnja kolesa, na izstopu iz zavoja pa te znova izstreli. Ob vsej tej zalogi moči se vprašaš o smiselnosti še močnejših SL 63 AMG in 65 AMG, ki zmoreta 394 oziroma 463 kilovatov (537 oziroma 630 konjskih moči), ali pa tudi ne. V svetu luksuza in cen prek sto in celo 200 tisočakov smisel izgubi svoj pomen.
Končamo več kot 300-kilometrsko vožnjo, ki je v zadnjem adrenalinskem delu porabo dvignila na še vedno razumnih zglednih 14,6 litra, s čevlji pobožamo spodnji del zadnjega odbijača, ki sproži mehanizem za odpiranje kar globoko 356-litrsko luknjo prtljažnika in se zapodimo med klasične SL. Več o njih pa kdaj drugič.