Avto

Kje se lahko varno zdivjate

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
24.11.2011 07:28
Čas branja: 3 min





Ob še strožjih kaznih in ukrepih za prehitro vožnjo se zdi obisk dirkališča edina prava možnost za preizkus jeklenega konjička. S športnikom s 300 ali več konji se lahko danes po cestah premikate le po polžje, na dirkališču pa za nekaj deset evrov varno izživite svoje sanje. Pri nas je to v precej omejenem obsegu mogoče le v Krškem, v polmeru 500 kilometrov iz Ljubljane pa je ponudba pravih dirkališč izjemna.



Današnji avtomobili vse pogosteje ponujajo presežke moči in voznih lastnosti, kazni na cestah pa so postale tako stroge, da igranje resnično ni več smiselno, kaj šele varno. In kje bi človek lahko preizkusil zverino s 500 in več konji, smo se vprašali pred kratkim, ko smo s srbečico v prstih za volanom povsem novega M5 sledili cestnim omejitvam v španski Andaluziji. Pri BMW so nam odgovorili z enourno zabavo na dirkališču Ascari, kako pa se lahko znajdejo slovenski vozniki, ki radi pritisnejo na plin navadnega ali športnega avtomobila?



Pri nas le po stezi za karting v Krškem



Pregledali smo ponudbo dirkališč v Sloveniji in naši okolici ter ugotovili, da se je po zares dobro dirkaško zabavo treba zateči čez mejo. Tam boste za nekaj sto evrov najema dobili pravo dirkališče, pri nas pa za sicer precej manj denarja manjšo stezo, ki je namenjena predvsem kartingu. Zdaj je uraden najem dirkališča pri nas mogoč le v Krškem, kjer Domen Staut ponuja dober kilometer dolgo, predvsem kartingu namenjeno stezo raceland. Stautu je na stezo uspelo privabiti tudi avtomobilske zanesenjake z zverinami ali povsem navadnimi avtomobili, ki vedo, da si lahko varno dajo duška le na asfaltu zunaj prometnih površin. Za te gospode Staut dvakrat na mesec organizira dogodek Time attack, na katerem avtomobile razvrsti v šest kategorij, jih spusti na stezo in meri njihov čas. Za zabavo, ki traja od četrte ure popoldne do polnoči, zaračunajo od 35 do 50 evrov. Mogoč je tudi samostojen najem dirkališča, za približno sedem ur Staut zaračuna 50 evrov na avto, pogoj pa so vsaj trije dirkači, da se posel splača.







 

Z dirkaško limuzino BMW M5 se po navadnih cestah lahko le cijazite po omejitvah, kar je sicer prijetno, a še zdaleč ni odkrivanje meja avta in samega sebe na dirkališču.



Če gremo na tuje, je izbire precej več



Za pravo zabavo na pravem dirkališču, ki dopušča večje hitrosti in več zabave, je v oddaljenosti do 500 kilometrov od Ljubljane ponudba zelo velika. Ta dirkališča ponujajo tudi najem avta, vso potrebno infrastrukturo, od zaganjalnika do gasilcev in medicinske pomoči, če gre kaj narobe. Najbližji je hrvaški Grobnik pri Reki, tam boste do konca oktobra za uro najema odšteli med 65 in 75, za ves dan pa med 220 in 250 evri. Po 1. novembru se cena dnevnega najema do konca februarja zniža na 160 do 185 evrov.



Če gremo proti vzhodu, je najbližje dirkališče madžarski Pannonia Ring, ki ponuja zabavo v dneh, ko na dirkališču ni drugih dogodkov. Za poldnevno souporabo dirkališča, ki si ga boste delili še z drugimi uživači, boste odšteli 300, za celodnevno souporabo pa 400 evrov. Poleg Pannonia Ringa Madžari ponujajo tudi sloviti Hungaroring v bližini Budimpešte.



V Avstriji se lahko zabavamo na dveh dirkališčih, na Red Bull Ringu, ki je pravzaprav preimenovano dirkališče Zeltwegg, kjer so se pred leti podili tudi dirkalniki formule 1, in na Salzburgringu. Na Red Bull Ringu boste za dnevni najem dirkališča odšteli 294 evrov, za najem dirkališča in enega izmed njihovih dirkalnikov pa še 200 evrov več. Nekaj manj zabave za manj denarja ponuja dirkališče Salzburgring, kjer si za 130 evrov privoščite štirikrat po pol ure adrenalinske vožnje po lepo urejenem dirkališču.



Na Slovaškem je dirkanje najcenejše



Najbližji dirkališči v Italiji sta Franciacorta in Adria Raceway, ki ponujata zabavo na obroke. Pri prvem boste za 25 minut odšteli 60, pri drugem pa za uro zabave 120 evrov. Na Slovaškem so na voljo tri dirkališča Slovakia Ring, Most in Brno. Na najbolj obiskanem Slovakia Ringu boste za 25 minut plačali 30 evrov.





Deset najnevarnejših svetovnih dirkališč



    • Reli Dakar (Pariz-Dakar): raznovrstnost okolja, dolgotrajnost nevarnosti na poti (živina, druga vozila)

    • 24 ur Le Mans (Francija): velika hitrost avtomobilov zaradi razmeroma kratke dirke

    • Otok turistične trofeje ali TT (obala Anglije): ozke ulice, klifi

    • Indy 500 (Indianapolis): preprostost proge, zaradi katere se vozniki ne zavedajo nevarnosti

    • Velika nagrada Nemčije (Nurburgring): ostri ovinki

    • Macau GP (Macao, Kitajska): poteka na ulicah mesta Baja 1000 (Kalifornija): pustinja s slepimi ovinki, kjer vozniki dolgo čakajo na pomoč

    • Mille Miglia (Pariz-Madrid): dolžina dirke

    • Motordrome (ZDA): dirka na ovalni stezi, ki je zaradi nevarnosti prepovedana

    • Dirka Pariz-Madrid 1903: zaradi nezavarovanega dirkališča je zahtevala veliko življenj voznikov in gledalcev





Objavljeno v Finance Weekend, 4.11.2011

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Tesla: poslovanje slabše, delnica pa krepko gor
Finance
REZULTATI
Boštjan Usenik Tesla: poslovanje slabše, delnica pa krepko gor

Prihodki prvega četrtletja na medletni ravni nižji za desetino, čisti dobiček za polovico, tečaj delnice pa je bil dve uri po objavi višje že za dobro desetino – zakaj?

FINANCE
Podjetnikov opomnik: kaj se spreminja in česa ne smete pozabiti do konca aprila
Finance
Mojca Kunšek
Mojca Kunšek Podjetnikov opomnik: kaj se spreminja in česa ne smete pozabiti do konca aprila

Podjetnikov opomnik je storitev Financ, prek katere podjetnike mesečno opozarjamo na pomembne roke, ki jih ni smejo zamuditi.

FINANCE
Avto
To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika
Avto
AvtoJure Šujica To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika 1

Ob novih modelih s klasičnimi motorji se bodo pri Volkswagnu v prihodnjih letih posvetili tudi polnim hibridom. Tiguan allspce medtem dobiva naslednika z drugačno podobo kot novi tiguan in povsem novim imenom.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Topjob
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...

Pregledali smo ponudbe na trgu dela za strokovni kader in izbrali najboljše

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov

O delnici je nedavno spregovoril prvi mož Nvidie Jensen Huang

FINANCE
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami!
Finance
ČASOVNICA
Tanja Smrekar L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11

Naredili smo pregled nekaterih pričakovanih izhodišč za pokojninske in davčne spremembe, vsaj večjih premikov pa še ne pričakujte letos; Mesec napoveduje tudi red na inšpektoratu za delo