Ob še strožjih kaznih in ukrepih za prehitro vožnjo se zdi obisk dirkališča edina prava možnost za preizkus jeklenega konjička. S športnikom s 300 ali več konji se lahko danes po cestah premikate le po polžje, na dirkališču pa za nekaj deset evrov varno izživite svoje sanje. Pri nas je to v precej omejenem obsegu mogoče le v Krškem, v polmeru 500 kilometrov iz Ljubljane pa je ponudba pravih dirkališč izjemna.
Današnji avtomobili vse pogosteje ponujajo presežke moči in voznih lastnosti, kazni na cestah pa so postale tako stroge, da igranje resnično ni več smiselno, kaj šele varno. In kje bi človek lahko preizkusil zverino s 500 in več konji, smo se vprašali pred kratkim, ko smo s srbečico v prstih za volanom povsem novega M5 sledili cestnim omejitvam v španski Andaluziji. Pri BMW so nam odgovorili z enourno zabavo na dirkališču Ascari, kako pa se lahko znajdejo slovenski vozniki, ki radi pritisnejo na plin navadnega ali športnega avtomobila?
Pri nas le po stezi za karting v Krškem
Pregledali smo ponudbo dirkališč v Sloveniji in naši okolici ter ugotovili, da se je po zares dobro dirkaško zabavo treba zateči čez mejo. Tam boste za nekaj sto evrov najema dobili pravo dirkališče, pri nas pa za sicer precej manj denarja manjšo stezo, ki je namenjena predvsem kartingu. Zdaj je uraden najem dirkališča pri nas mogoč le v Krškem, kjer Domen Staut ponuja dober kilometer dolgo, predvsem kartingu namenjeno stezo raceland. Stautu je na stezo uspelo privabiti tudi avtomobilske zanesenjake z zverinami ali povsem navadnimi avtomobili, ki vedo, da si lahko varno dajo duška le na asfaltu zunaj prometnih površin. Za te gospode Staut dvakrat na mesec organizira dogodek Time attack, na katerem avtomobile razvrsti v šest kategorij, jih spusti na stezo in meri njihov čas. Za zabavo, ki traja od četrte ure popoldne do polnoči, zaračunajo od 35 do 50 evrov. Mogoč je tudi samostojen najem dirkališča, za približno sedem ur Staut zaračuna 50 evrov na avto, pogoj pa so vsaj trije dirkači, da se posel splača.
|
Z dirkaško limuzino BMW M5 se po navadnih cestah lahko le cijazite po omejitvah, kar je sicer prijetno, a še zdaleč ni odkrivanje meja avta in samega sebe na dirkališču.
|
Če gremo na tuje, je izbire precej več
Za pravo zabavo na pravem dirkališču, ki dopušča večje hitrosti in več zabave, je v oddaljenosti do 500 kilometrov od Ljubljane ponudba zelo velika. Ta dirkališča ponujajo tudi najem avta, vso potrebno infrastrukturo, od zaganjalnika do gasilcev in medicinske pomoči, če gre kaj narobe. Najbližji je hrvaški Grobnik pri Reki, tam boste do konca oktobra za uro najema odšteli med 65 in 75, za ves dan pa med 220 in 250 evri. Po 1. novembru se cena dnevnega najema do konca februarja zniža na 160 do 185 evrov.
Če gremo proti vzhodu, je najbližje dirkališče madžarski Pannonia Ring, ki ponuja zabavo v dneh, ko na dirkališču ni drugih dogodkov. Za poldnevno souporabo dirkališča, ki si ga boste delili še z drugimi uživači, boste odšteli 300, za celodnevno souporabo pa 400 evrov. Poleg Pannonia Ringa Madžari ponujajo tudi sloviti Hungaroring v bližini Budimpešte.
V Avstriji se lahko zabavamo na dveh dirkališčih, na Red Bull Ringu, ki je pravzaprav preimenovano dirkališče Zeltwegg, kjer so se pred leti podili tudi dirkalniki formule 1, in na Salzburgringu. Na Red Bull Ringu boste za dnevni najem dirkališča odšteli 294 evrov, za najem dirkališča in enega izmed njihovih dirkalnikov pa še 200 evrov več. Nekaj manj zabave za manj denarja ponuja dirkališče Salzburgring, kjer si za 130 evrov privoščite štirikrat po pol ure adrenalinske vožnje po lepo urejenem dirkališču.
Na Slovaškem je dirkanje najcenejše
Najbližji dirkališči v Italiji sta Franciacorta in Adria Raceway, ki ponujata zabavo na obroke. Pri prvem boste za 25 minut odšteli 60, pri drugem pa za uro zabave 120 evrov. Na Slovaškem so na voljo tri dirkališča Slovakia Ring, Most in Brno. Na najbolj obiskanem Slovakia Ringu boste za 25 minut plačali 30 evrov.
Deset najnevarnejših svetovnih dirkališč
|
Objavljeno v Finance Weekend, 4.11.2011