Slovenski Porsche sledi rasti globalne znamke, to pa žene predvsem odlična prodaja luksuznih terencev cayenne. Lani je model cayenne pri nas pomenil več kot dve tretjini od skupaj 44 porschejev. V svetu je cayenne našel skoraj 50 tisoč kupcev, skupno jih je bilo prodanih 117 tisoč.
Nemški Porsche v teh časih niza rekorde prodaje in dobička, slovenski pa mu pri tem brez težav sledi. Lani je nemški proizvajalec športnih in luksuznih avtomobilov povečal prodajo za 21 odstotkov, na 116.978 vozil, dobiček pred davki in obrestmi pa za 22 odstotkov, na 2,05 milijarde evrov, predvsem zaradi kar 50-odstotne rasti prodaje luksuznega terenca cayenne (ta je našel skoraj 50 tisoč kupcev), letošnji načrt je 140 tisoč, leta 2018 pa že 200 tisoč.
Slovenski Porsche raste še hitreje
Slovenski Porsche (znamko Porsche pri nas zastopa podjetje Porsche Slovenija) je rasel še hitreje. Lani je bilo v Sloveniji registriranih 44 novih porschejev (26 odstotkov več kot leta 2010), od tega je bilo 29 cayennov, kar 70 odstotkov jih poganja dizelski motor. Dobiček programa Porsche, ki deluje kot del podjetja Porsche Slovenija, pa je zrasel za pet do deset odstotkov. Njegove višine pa direktor programa Porsche Jernej Dragoš ni želel razkriti.
Prodaja večja, kot poroča statistika
Nam je pa pojasnil, da je prodaja porschejev lani presegla številke iz statistike registracij, saj marsikateri porsche zaradi davčnih ugodnosti dobi tujo registrsko tablico. Prodaja porschejev je v družbi Porsche Slovenija lani presegla tudi predrecesijsko leto 2008. »Takrat smo sami prodali 32 porschejev, preostalih 31 pa je na naš trg prišlo prek sivega uvoza, marsikateri je ostal neobdavčen. Danes pa je slovenska davčna zakonodaja učinkovitejša,« je zadovoljen Dragoš, ki se veseli tudi prihodnosti.
Leta 2014 porsche macan za 50 tisoč evrov
Letos načrtuje prodajo od 75 do 80 porschejev, večina bo cayennov. Prodajo pa bo dodatno spodbudil novi manjši terenec macan s cenami od približno 50 tisoč evrov, leta 2014 jih bo Porsche Slovenija prodal okoli 40.