Ford mondeo in peugeot 508 v karavanskih različicah ta hip sodita med najboljše poslovne ponudbe na trgu. Še zelo sveža, izjemno prostorna in bogato opremljena poslovna karavana imata zelo dostopno ceno 23 oziroma 25 tisoč evrov, podobno zmogljiv bencinski in dizelski motor in skoraj enak strošek najema z vsemi vključenimi stroški nekaj manj kot tisoč evrov.
Kako dobra je njuna ponudba, razkriva šele natančnejši izračun tržne cene obeh karavanov. Forda mondea zdaj dobite 4.300 evrov ceneje kot po ceniku, peugeota 508 z bogato opremo allure pa 2.850 evrov ceneje. Čeprav smo peugeota 508 vozili s šibkejšim dvolitrskim dizlom s 103 kilovati in opremo active, smo v primerjavi upoštevali bogatejši paket - motor s 120 kilovati, ker šibkejšega v ponudbi preprosto ni več, in bogatejšo opremo, ker je zanjo mogoče dobiti 1.350 evrov popusta več kot za slabšo. Ponudba jasno kaže, da želijo trgovci za nekaj več denarja ponuditi bolje opremljen in močnejši peugeot. Ponudba novega francoza, ki je bil še lani brez ugodnosti, je tudi zato tako privlačna.
Peugeot je bolj šik, mondeo bolj uporaben
Med tekmecema je ob tem veliko podobnosti, oblika zadnjih luči je skoraj enaka, na splošno pa ima 508 malce bolj odrezane karoserijske poteze kot mehkeje oblikovani mondeo. Zelo podobne so zunanje mere, mondeo je s 4,84 metra za tri centimetre daljši od peugeota 508. Dodatni centimetri se poznajo tudi v potniški kabini in v prtljažniku.
V kabini je v ospredju mondeo, saj na zadnji klopi ponuja še več prostorskega razkošja kot 508, prtljažnik mondea je v osnovi s 549 litri za 34 litrov večji kot peugeotov, ob podrti zadnji klopi pa je s 1.740 litri večji za 142 litrov in ima ob tem tudi večjo dovoljeno nosilnost.
Oba prtljažna prostora sta lahko dostopna, ravnih oblik in dovolj prostorna tudi za zahtevnejše družinske ali poslovne potrebe. Karavanska zadka sta tudi bistvo karavanskih različic, vse drugo pa je pri obeh enako kot v limuzinskih različicah. V peugeotu 508 to pomeni zelo kakovostno plastiko armaturne plošče in imeniten občutek v potniški kabini, velik zaslon navigacije in veliko opreme. Pomeni pa tudi manj uporabne predale in nekaj slabšo ergonomijo kot v bolj preprostem mondeu, ki se mu leta že nekolik poznajo.
Bogati opremi, 508 ponuja nekaj več
Po opremi sta oba zelo bogata, tako mondeov paket titanium kot peugeotov allure poleg devetih zračnih blazin, sistema ABS in ESP, dvopodročne klimatske naprave in elektrike za stekla ponujata še kakovosten radio, tempomat in še kaj. Fordov paket titanium ima 16-, peugeotov allure pa 17-palčna aluminijasta platišča. Razlika slaba dva tisoč evrov v ceni obeh pa gre na račun motorjev. Mondeo ima cenejšega bencinarja, peugeot pa dražjega dizla s skoraj enakimi zmogljivostmi.
Dizlu enakovreden turbobencinar
Prav primerjava obeh zasnov motorjev je dokaz, kako zelo so napredovali bencinski motorji. Mondeov 1,6-litrski turbo - skorajda enak stroj, a s tremi kilovati manj, je na voljo tudi v peugeotu 508 - namreč ustreže v vsem. Motor je bolj uglajen in skoraj enako odziven kot dizel v peugeotu (enakega dobite tudi v mondeu, saj proizvajalca uporabljata nekatere enake dizelske in bencinske motorje), ob tem se prožno odziva tudi v najnižjih vrtljajih, se rad vrti in je ves čas bolj uglajen od dizla.
Njegova poraba je ob tem sprejemljivih sedem do devet litrov. Manjša poraba dizla, ta porabi med pet in sedem litrov, pa je poleg bolj odločne prožnosti v nižjih vrtljajih tudi edina vidnejša prednost. Sklenemo lahko, da sta motorja zelo primerljiva, nižja cena bencinarja pa v treh letih izgine zaradi večjega upada vrednosti in višjih stroškov za gorivo, zato so povsem primerljivi tudi stroški obeh avtomobilov.
Majhne razlike, podobna vrednost
Tudi ko gre za druge lastnosti, sta mondeo in 508 zelo podobna. Nastavitve podvozja pri obeh omogočajo veliko dinamike in udobja, pri udobju je 508 še nekoliko boljši. Mondeo ima ob tem nekaj bolj natančen volan, peugeot pa ima zvočno boljšo zatesnitev potniške kabine.