Zvezde so bile Maybachu, razkošni znamki Mercedes-Benza, resnično nenaklonjene. Razkošje na štirih kolesih je po komaj devetih letih vnovičnega življenja zaradi pomanjkanja drugačnosti in dediščine ugasnilo v času milijardnih dobičkov in rasti števila milijonarjev.
Prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche je bil odločen, v začetku decembra letos je napovedal upokojitev luksuzne znamke, ki jo je Daimler leta 2002 obudil od mrtvih po 61 letih. V znamko je Daimler v zadnjih devetih letih vložil več kot milijardo evrov, ki se niso in se ne bodo nikoli več vrnili. Prodaja maybachov s ceno med 300 in 560 tisoč evri se v vseh teh letih namreč nikoli ni postavila na noge oziroma kolesa, da bi lastniku lahko povrnila vložena sredstva. Dosegala je številke od dobrih sto do 300 vozil na leto, lani pa je maybach našel le 157 kupcev.
Maybach odhaja, bogataši prihajajo
In vse to se dogaja v časih, ko Rusija in Kitajska na široko odpirata vrata super razkošnim avtomobilom, kamor poleg maybacha sodita še rolls-royce in bentley, in ko se je število multimilijonarjev, ki ob pogledu na ceno enega od teh avtomobilov niti ne trznejo z očesom, letos povečalo na 90 tisoč. V prihodnjem desetletju pa se bo po napovedih število bogatašev povečalo za še dodatnih 35 tisoč.
Maybachovi tekmeci so medtem rasli in rasli. Prav tako znova obujeni, a nikdar pozabljeni rolls-royce je z nekaj sto primerki lani zrasel na 2.711 prodanih vozil. Dolgoročno pa šef znamke Rolls-Royce Torsten Mulles-Otvos napoveduje prodajo deset tisoč luksuznih angležev v lasti nemškega BMW na leto. Še bolje gre malo dostopnejšemu Bentleyju, ki je že lani presegel prodajo pet tisoč vozil.
Manjkali drugačnost in dediščina
Zakaj je maybach znova potonil? Razlag je več, mi pa razmišljamo takole. Maybach 57 in 62, gre za podobna avtomobila z različno medosno razdaljo, sta leta 2002 na trg prinesla le nekoliko dodelano obliko mercedes-benza razreda S, s čimer razvajeni kupci niso bili zadovoljni. Želeli so ekskluzivnost, nastopaštvo ali rolls-royceovo mogočnost in prepoznavnost v množici dostopnejših limuzin, tudi luksuznih mercedes-benzov razreda S, ki so namenjeni širšim množicam kot maybachi. Vse to vsekakor ponujata Maybachova tekmeca Rolls-Royce in Bentley.
Drugi razlog je pomanjkanje dediščine in prepoznavnosti. Sicer je res, da je bil Maybach nekdaj zelo slovita znamka odličnih avtomobilov, a ime je zamrlo leta 1941, ko se je znamka preusmerila v izdelavo motorjev za tanke nemške vojske. Spomin večine kupcev ne sega tako daleč, zato maybach nikoli ni mogel biti statusni simbol, sanje posameznika od otroških let, kot denimo uspeva vsaj rolls-royceu.
Madonna, Franc Riemer in Jay-Z
Med preostale razloge sodijo še številna druga dejstva, denimo 12-valjnik, ki je bil v osnovi enak kot v velikih mercedes-benzih, morda premalo spretna promocija znamke, saj s to Daimlerju nikoli ni uspelo doseči kultnega videza. Tudi slavni kupci, denimo ameriški igralec Samuel L. Jackson, Madonna, raper Jay-Z in nekateri drugi, Maybachu niso prinesli potrebne slave. Nič boljši ambasador znamke ni bil slovenski kupec, konjiški podjetnik Franc Riemer.
Prva znamenja ugašanja so bila vidna že lani, ko je Daimler poskušal oživiti znamko in izboljšati poslovni rezultat s prenosom razvoja in proizvodnje novih maybachov na angleškega Astona Martina, a dogovora nikoli ni bilo.
Propadel posel z Astonom Martinom je bil začetek konca nekdaj slovite znamke, ki je prvič ugasnila leta 1941, drugič pa se bo iz visokih krogov poslovila leta 2013, ko bo Mercedes-Benz na njeno mesto postavil razkošnejše različice mercedes-benza novega razreda S.
Ustanovitelj Maybacha Wilhelm Maybach je bil konec 19. stoletja tehnični direktor družbe Daimler Motoren Gesellschaft, sodeloval je neposredno z ustanoviteljem Daimlerja Gottliebom Daimlerjem. Nato je leta 1909 stopil na samostojno pot. Skupaj s sinom Karlom Maybachom je sprva razvijal in izdeloval dizelske in plinske motorje za zračna plovila znamke Zeppelin, pozneje tudi motorje za različna železniška vozila. Wilhelm Maybach se je podpisal pod številne tehnične izume, med njimi je najpomembnejša bobnasta zavora, ki so jo počasi začele izrivati kolutne zavore šele v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Leta 1919 je Maybach izdelal prvi eksperimentalni avto, prvi serijski model pa je bil predstavljen dve leti pozneje na berlinskem avtomobilskem salonu. Med letoma 1921 in 1941 je Maybach izdeloval klasične razkošne avtomobile. Nato ga je ustavila druga svetovna vojna, ko je namesto avtomobilov izdeloval le še motorje za samovozne topove in tanke.