Avto

Grmenje za polovično ceno

Avtoportret

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.11.2011 22:30
Čas branja: 4 min

Vroooom se skozi orjaški izpušni cevi na zadku globoko oglaša kar 6,2-litrski V8, ko se s postavnim petmetrskim kupejem kotalimo po starem delu Zadra. Mimoidoči se ozirajo, kot bi videli superšportnika za 250 tisočakov.

camaro
Ameriški camaro kaže mišice na vsakem centimetru 4,84 metra dolge karoserije, če pa to ni dovolj, si lahko omislite tudi črte, ki tečejo prek motornega pokrova do zadka. Uživaški kabriolet ima platneno streho, oba pa bo v Evropi poganjal le 6,2-litrski V8.

Moramo priznati, camaro je s svojimi napihnjenimi, že kar pretiranimi oblinami res seksi. Kdo se ne bi obrnil za boki, ki štrlijo od karoserije, nasmehnil jeznemu pogledu prednje maske in še bolje - prisluhnil globokemu zvoku orjaškega osemvaljnika. Camaro je v takšni obliki pravo nasprotje evropskih športnikov, ki so vse bolj atletski, majhni, lahki in s tem tudi manj opazni in nastopaški.

Navor že od prostega teka navzgor

Tudi downsizinga (zmanjševanja prostornine) pri Chevroletu še niso vzeli, zato ima motor kar 6,2 litra prostornine in »le« 432 konjskih moči (318 kilovatov). Ima pa tudi kar 569 newtonmetrov navora, ki mu zagotavlja prožnost od prostega teka navzgor. S tem v praksi ni nič narobe, saj je takšen V8 zelo prijeten. Na zasuk ključa se oglasi s pridušenim grmenjen, ob dodajanju plina globoko zagrmi in zaniha 1,9 tone težkega športnika.

Ob križarjenju po mestu je občutek za volanom uživaški, pospešuješ lahko že od tisoč vrtljajev navzgor, brez obotavljanja. Na avtocesti pa v šesti prestavi pri 130 kilometrih na uro križariš z zgolj 1.750 vrtljaji. Tudi položaj za volanom je bolj limuzinski kot športen, zlekneš se v nizek in mehko oblazinjen sedež in se prepustiš razgledu na grbo motornega pokrova, preprosto armaturno ploščo, vključiš CD z Bruceom Springstenom ali poslušaš pritajen zvok osemvaljnika. Svojevrstno uživanje brez tveganja pred policisti in tudi z dokaj zmerno porabo med 10 in 13 litri (tovarna sicer v povprečju obljublja 14 za ročni in 13 za avtomatski menjalnik).

Chevrolet camaro bo v začetku prihodnjega leta prihrumel na naš trg s ceno slabih 55 tisoč evrov. Postavljanje? Na veliki nogi!

Ob tem te ne smejo motiti plastika armaturne plošče, ki po imenitnosti ni na ravni nemških športnikov, volan iz cruza in še nekaj podrobnosti, ki sporočajo, da je camaro preprost in velikoserijski športnik, zato je tudi lahko tako poceni.

Med ovinki potrebuje trdo roko

Z avtoceste zavijemo na ovinke proti Paklenici, zmečemo nekaj prestav navzdol in plin! V8 zagrmi, tudi konkretno potegne (do sto kilometrov v 5,2 sekunde), a se veselje do vrtenja konča že malo nad šest tisočaki. Menjalnik je hiter, a zahteva odločno roko. Volan prav tako, saj je težaški, tudi ne prav kirurško natančen, v ostrih zavojih pa odpove tudi stranska opora sedežev. Vselej pa navdušuje navor motorja, ki te iz ovinka potegne tudi pri nizkih vrtljajih, zato samo priganjanje motorja v rdeče številke niti ni potrebno. Je pa treba vedeti, da pritiskanje na plin močno dvigne porabo, 20 in več litrov ni nobena težava.

camaro
V kabini je camaro preprost in nič kaj imeniten, poživijo ga le barve usnja in plastični vložki na armaturi in vratih. Ob tem razvaja z veliko opreme in prostora za volanom, ne pa tudi s športnimi sedeži.

Cabriolet je za nežne duše

Če si omislite cabrioleta s samodejnim menjalnikom, dobite še prepih in mehkobo povsem solidne šeststopenjske avtomatike, ne pa tudi globokega grmenja osemvaljnika in opazno več nežnosti pri pospeševanju - avtomatika namreč prinaša manjšo moč 405 konjskih moči (298 kilovatov) in manj navora.

Zato zagovarjamo ročni menjalnik in polno moč, s takšnim camarom pa se odpravimo še na zadrsko letališče. Tu lahko V8 zadiha s polnimi pljuči, izklopljena elektronika pa poskrbi za premetavanje zadka med stožci in kar trdo delo s težkim volanom in lovljenjem hitrega zadka, ki rad uide in zahteva odločne roke na volanu, s katerim pač krmariš 1,9 tone težkega športnika. Naravnost veličasten pa je pri grobem pospeševanju, ko ob izklopljeni elektroniki pusti desetmetrske sledove gum na asfaltu in dimno zaveso za seboj.

Čez lužo sto tisoč camarov

Kako priljubljen je chevrolet camaro čez lužo, pričajo številke o prodaji. Povprečno na mesec v Ameriki prodajo skoraj deset tisoč camarov, medtem ko naj bi prodaja v Evropi v vsem letu 2012 dosegla le tretjino te številke. Na domačem trgu bo camaro letos našel prek sto tisoč kupcev, kar je več od svetovne letne prodaje vseh Porschejevih modelov. Camaro bo letos ugnal tudi največja tekmeca, forda mustanga in dodgea challengerja. Pomemben razlog za camarov uspeh in priljubljenost tovrstnih avtov v Severni Ameriki pa so tudi zelo ugodne cene. V Ameriki osnovni camaro stane (preračunano) le dobrih 17 tisoč evrov, camaro SS z osemvaljnim motorjem pa 26 tisoč evrov. V Sloveniji je cena še enkrat višja zaradi uvoznih carin, homologacijskih predelav in tehničnih prilagoditev evropskemu trgu, prevoza in precej višjih davkov. Zaradi velikih izpustov ogljikovega dioksida (prek 250 gramov na kilometer) za camara plačamo 31-odstotni davek na motorna vozila in še 20-odstotni davek na dodano vrednost.

Deset najboljših svetovnih športnih avtomobilov

1. Porsche 911: avtomobil, prilagojen tudi za dirkanje, velikokrat razglašen za najuspešnejši tekmovalni avtomobil

2. McLaren F1: je bil med letoma 1994 in 2005 najhitrejši legalno narejen avtomobil na svetu.

3. Jaguar E-tip: izdeloval ga je Jaguar med letoma 1961 in 1974 in vključuje kombinacijo dobrega videza, hitrosti in konkurenčnih cen.

4. Mazda MX-5: športni avtomobil z majhno težo in mehanično zelo preprost, prva generacija teh avtomobilov je bila predstavljena leta 1989, druga leta 1998 in tretja leta 2005.

5. Ferrari enzo: pri njegovi izdelavi so uporabljene tehnologije, ki niso dovoljene pri formuli 1, na trg je prišel leta 2003.

6. Mercedes 300SL: dvosedežni, zaprt športni avto z vrati, ki se odpirajo navzgor; med letoma 1952 in 1963 ga je prodajal Mercedes-Benz.

7. Lotus seven: majhen, preprost športni avto za dve osebi, ki ga je proizvajalo podjetje Lotus Cars med letoma 1957 in 1972.

8. Aston martin DB4: prodajal ga je Aston Martin med letoma 1958 in 1963, imel pa je posebne avtomobilske luči in tanjši aluminijast okvir za manjšo težo.

9. Nissan skyline GT-R: je japonski športni avtomobil, ki je postal priljubljen z japonskimi uličnimi dirkami.

10. Lamborghini countach: med letoma 1974 in 1990 ga je proizvajalo italijansko avtomobilsko podjetje Lamborghini; vseboval je zamisel »kabina naprej«. Zaradi prilagoditve večjemu motorju.


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

19.05.2015
FINANCE
Avto
Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike
Avto
AvtoMiloš Milač Takšna bo električna prihodnost avtomobilske eksotike

Rjovenje šest-, osem-, deset- in 12-valjnih strojev se z elektriko seveda poslavlja.

FINANCE
Avto
Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici
Avto
AvtoUroš Božin Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici 9

Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
Avto
Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji
Avto
AvtoUroš Božin Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo tudi s športnim paketom opreme ST-line.

FINANCE
Manager
Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile
Manager
ManagerSmilja Štravs Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile

Fordov model T, znan tudi pod vzdevkom Tin Lizzie, ki ga je Ford Motor Company na trg poslal pred 110 leti, je prvi avtomobil, ki je postal cenovno dostopen tudi kupcem srednjega razreda.