Avto

Čakati na pomoč je prevelik riziko

Direktor prodajne mreže Renault in Dacia v Sloveniji Aleš Suhorepec odgovarja na vprašanja bralcev Finance.si

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.06.2011 10:02
Čas branja: 5 min

Objavljamo tretji del intervjuja z direktorjem prodajne mreže vozil Renault in Dacia v Sloveniji, Alešem Suhorepcem. Odgovarja na vprašanja bralcev Finance.si, ki so nam jih ti poslali pred časom. V uredništvu smo med zbranimi nekaj vprašanj izbrali in jih direktorju prodajne mreže tudi zastavili.

V prvem delu je Suhorepec med drugim povedal, da se končna cena vozila oblikuje pri trgovcu, v drugem delu pa smo izvedeli, da bo prvi električni Renault pri nas leta 2012.

aleš suhorepec

Kateri je najnujnejši korak, ki bi ga po vašem mnenju morala vlada v tem trenutku storiti, da izboljša pogoje za razvoj malega podjetništva v SLO?

V tem trenutku smo vsi soočeni z relativno težkimi gospodarskimi razmerami. Dejstvo je, da bi tako malemu kot tudi velikemu gospodarstvu v tem trenutku prišla prav pomoč v obliki nižjih dajatev, morda pomoč pri pridobivanju dolgoročnih finančnih sredstev, vendar na drugi strani je tudi vlada soočena s svojimi izzivi.

Skratka, vsak bo moral na svoji strani narediti največ, kar lahko stori, da bo našel pot iz obstoječih razmer.

Malo gospodarstvo se še vedno sooča s problemi medsebojnega pokrivanja obveznosti in to še vedno otežkoča poslovanje marsikaterega malega podjetja. Skratka, ključna naloga vsakega malega podjetja je, da si samo poišče rešitve v panogi, v kateri se nahaja. Ni lahko, vendar čakati na pomoč v času, ko se vsi soočamo s težkimi situacijami, je po mojem mnenju prevelik riziko.

Renaulti so slovenski avti, je slišati! Kolikor vem v Revozu izdelujejo le clio, twingo in wind, pa še Revoz je v lasti Renaulta Francija. Koliko so potem dejansko slovenski, razen nekaterih sestavnih delov?

Renault je s Slovenijo močno povezan tako preko tovarne Revoz, kot tudi s servisno prodajno mrežo Renaulta v Sloveniji, ki je največja med vsemi avtomobilskimi znamkami, kar pomeni tudi veliko delovnih mest. Da izdeluje Renault v Revozu tri različna vozila,je veliko priznanje za našo kakovost.

Po neuradnih podatkih naj bi Renault posredno ali neposredno v Sloveniji zaposloval preko 6.000 ljudi, velika večina tega je seveda vezana na Revoz. Najboljši odgovor pa bi vam pravzaprav znal dati vsakdo od številnih Slovencev, katerih prihodek je posredno ali neposredno vezan na znamko Renault. Sicer pa velja, da je avtomobilska industrija že dolgo tega postala globalna, s proizvodnimi kapacitetami po vsem svetu.

V čem se Clio, Twingo in Wind razlikujejo od vozil, ki pridejo k nam iz drugih držav? Zagotovo po tisočih delovnih mestih, pa po davkih, ki jih prejme slovenska, ne pa druga država, in zagotovo tudi po izrednem slovesu kakovosti, ki ugled našega dobrega dela prenaša po vsem svetu. Tudi zato, ker je splošno znano, da so vozila iz slovenske tovarne narejena dobro, si marsikatero tuje podjetje lažje upa prenesti izdelavo določenega dela slovenskemu partnerju.

Zato mi verjemite, da je Revoz za Slovenijo veliko več, kot pa zgolj ena od tovarn, za katero bi bilo vseeno, kje deluje. Za nas Dolenjce Revoz ni neka tuja tovarna, ampak naš sosed in prijatelj.

Renaulti so imeli nekdaj super luksuzne avte, safrane, R25, avantime, tudi vel satis. Sedaj pa latitude s korejskimi geni, kako boste nekdanje lastnike super renaultov pripravili v nakup tega ponaredka?

Danes živimo v svetu, ko geografske meje v tržnem smislu marsikdaj bledijo. Govoriti o ponaredkih in govoriti o korejskih genih pomeni, da nekdo ni v celoti naredil svoje domače naloge. Renault Latitude je namreč proizvod tovarne Samsung motors iz Južne Koreje. To podjetje pa je sestavni del mednarodne Skupine Renault, enako kot Nissan in Dacia.

Tako je Latitude plod skupnega razvoja Renaulta, Nissana in Samsunga, skratka 3 velikih svetovnih korporacij. Cilja na kupce večjih vozil, ki si ne želijo drugačnosti, kakršna je bila značilna za Vel Satisa in Avantima, ampak želijo klasično limuzino, z maksimalnim udobjem in kakovostjo in to za zelo ugodno ceno. In to so dejstva, katera bodo prepričala nove lastnike Latituda.

Imate prvo mesto v prodaji, ozadje je pa gnilo. Trgovci morajo graditi milijonske salone, na cliu pa zaslužijo 100 ali 200 evrov. Ali je to posel, da ožemaš parterje?

Dejstvo je, da so cvetoči časi za avtomobilske prodajalce v tem trenutku za nami. Vendar se je potrebno zavedati, da vsi skupaj v zadnjih nekaj letih, od pričetka gospodarske krize, delujemo v težkih gospodarskih razmerah. Trg nas je pripeljal do tega, da so zaslužki res minimalni, vendar je to posledica tržnega pritiska, ne naših želja.

In v teh razmerah lahko preživijo samo tisti, ki delajo dobro, so se sposobni prilagoditi novim razmeram in vsakodnevno iščejo optimizacijo pri poslovanju. Dejstvo je, da smo pri Renaultu kljub težkim gospodarskim razmeram zaenkrat zadržali še vse svoje poslovne partnerje, kar nakazuje na to, da naša mreža pooblaščenih prodajalcev zaupa v blagovno znamko Renault in da je naš poslovni model dolgoročno trden. Smo največji in to navzven, kakor tudi v ozadju. In vedno bomo skrbeli, da bo slovenski kupec dobil visoko raven storitev pri nas.

Zelo dobro pa se zavedamo, da to lahko dobi samo, če so vsi akterji v poslovnem krogu zadovoljni, se pravi tudi naši partnerji, pooblaščena servisno prodajna mreža. Od njih je odvisna naša prihodnost, zato bodo ostali za nas ena ključnih prioritet.

Sem kupec novega Scenica 1.4 TCE 130. Ob nakupu je bila v informativnem ceniku in v tehničnih karakteristikah vozila objavljena poraba goriva 7,1 l/100km pri kombinirani vožnji. Po prevoženih 25.000 km pri normali kombinirani vožnji pa poraba dejansko presega 10 l/100 km. Zanima me, kaj lahko storijo kupci, ki so bili zavedeni z nizko porabo goriva, oz. kako lahko uveljavljajo reklamacijo vozila ali bolj konkretno - kako ste se pripravljeni primerno oddolžiti? Namreč, v kolikor bi bili seznanjeni s tako visoko porabo, vozila s tem motorjem zagotovo ne bi kupili. Scenic s tem motorjem je bil tudi zelo hitro umaknjen s prodaje, ali ni morda razlog prevelika poraba?

Normna poraba goriva se izračuna na osnovi jasno določenih mednarodnih standardov, ki jih Renault ne sme kršiti in jih tudi ne krši.

V dejanskem življenju pa lahko poraba odstopa in sicer odvisno od stila in vrste vožnje. Kratke razdalje, ko se motor nikoli zadosti ne ogreje, mestna vožnja, vožnja v hribovitem okolju, v zimskem času, s spuščenimi stekli, klimatska naprava in drugi električni porabniki, prepozno pretikanje v višjo prestavo, velike hitrosti na avtocesti, vožnja s strešnim prtljažnikom ... vse to vpliva na porabo tako, da niti dva voznika ne moreta z enakim vozilom dosegati povsem enake porabe.

Konkreten odgovor na vaše vprašanje vam zato lahko pomaga najti samo vaš serviser, s katerim bi bilo smiselno najprej temeljito pregledati brezhibnost delovanja pogonskega sklopa, se pogovoriti o okoliščinah vožnje in odkriti razlog za tako porabo. Zato vam predlagam, da se oglasite pri vašem prodajalcu in poskrbeli bomo, da skupaj najdemo odgovor oziroma rešitev za vas.

Zakaj se otepate ugodnih rešitev za stranko v primeru reklamacij vozil Renault, če se pa po drugi strani hvalite s kvaliteto,kar pa na žalost ni res. Eno in drugo lahko dokažem na lastnem vozilu in lastnih izkušnjah.

Težko komentiram vaš konkreten primer in pa preteklost, ker ga osebno ne poznam, vendar vam zagotavljam, da danes naredimo vse, kar je v naši moči, da v primeru težav najdemo pozitivno rešitev, če je le-ta upravičena. Poglejva realno, kje bi bil naš interes, da bi delovali drugače? Če boste nezadovoljni, boste to prenesli vsem svojim znancem, če boste zadovoljni, boste storili enako.

Naš interes je, da vas pripeljemo do pozitivne rešitve, saj si le na ta način lahko zagotovimo širši krog novih lastnikov Renaulta. Skratka, žal mi je, če ste imeli v preteklosti slabo izkušnjo z našim proizvodom, prepričan pa sem, da bomo storili vse, da se to ne bo ponovilo.

Kdo je Aleš Suhorepec

Rodil se je 28.2.1973 v Novem mestu, diplomiral na področju marketinga pa je v Mariboru.

Svojo kariero pri Renaultu je začel leta 1991 v finančni službi Revoza, v okviru katere je leta 1997 prevzel razvoj funkcije svetovalca poslovanja za prodajno servisno mrežo (»business manager«).

Leta 2005 je prevzel vodenje direkcije Nissan, pred prihodom na mesto direktorja znamke Nissan je vodil službo Renault in Nissan financiranja.

Oktobra 2008 je postal direktor prodajne mreže pri družbi Renault Nissan Slovenija, skrbi za prodajo vozil Renault in Dacia.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

21.06.2011
22.06.2011
26.06.2011
FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Pri Renaultu niso imeli rekordnega leta
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.

FINANCE
Avto
Renault lani z rekordno izgubo osem milijard evrov. »Tudi leto 2021 bo zahtevno,« svari Luca de Meo
Avto
AvtoMiloš Milač Renault lani z rekordno izgubo osem milijard evrov. »Tudi leto 2021 bo zahtevno,« svari Luca de Meo 3

Francoski Renault je lani posloval z rekordno izgubo osem milijard evrov, ki je presegla tudi napovedi analitikov. »Tudi leto 2021 bo zahtevno, saj pandemije še ni konec, prav tako ne težav z dobavo čipov,« opozarja predsednik Renaulta Luca de Meo.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)