Zakaj se nove pogonske tehnologije uvaja tako počasi, ko pa je to prihodnost? Nafta kot pogonsko sredstvo sodi v muzej, smo v svetovni krizi, imamo nove tehnološke rešitve... Ali se pripravljajo kake subvencije in olajšave pri nakupu ekoloških oziroma "zelenih" prevoznih sredstev?
Ne glede na to, ali govorimo o gradbeništvu, prometu ali čem drugem, je ekološka zavest pri večini še vedno taka, da se za okolju prijaznejše rešitve odločamo le, če se nam to izplača tudi cenovno. Kupiti dražji izdelek samo zato, da bodo naši otroci živeli v čistejšem okolju, je argument, ki žal danes prepriča le manjšino.
Pri Renaultu je zato razvoj električnih vozil usmerjen k izdelavi avtomobilov, ki bodo stali približno toliko kot enako vozilo z dizelskim motorjem in ki bodo resnično uporabni v vsakdanjem življenju. Za kaj takega pa je v trenutni fazi razvoja električnih vozil nujna tudi ustrezna subvencija. Verjamemo, da bo sprejetje državnih subvencij in napovedan razvoj infrastrukture že prihodnje leto naredilo Slovenijo električnim vozilom prijaznejšo državo. Kar bi bilo zelo prav, saj bi se ob pravi prodaji potem tudi v svetovnem merilu lahko kmalu pohvalili kot pravi raj za ljubitelje narave, kjer izpuhi in ropot ne motijo naravne idile.
Pred elektriko kot virom za pogon bo po vsej verjetnosti še nova generacija biogoriv, boljših kot je nesrečni etanol. Nekaj podjetij iz ZDA že trži vodiko-ogljike pridobljene iz sladkornega trsa preko fermentacije encimov, kvasa in bakterij. Kaj menite o tem?
Elektrika je po mnenju Renaulta najverjetnejša dolgoročna rešitev problema mobilnosti. Vsekakor pa se bodo električna vozila uveljavljala počasi, zato Renault medtem intenzivno razvija tudi nove, učinkovitejše in varčnejše termične motorje, ki nam bodo okolju prijazneje premostili vmesni čas do popolne elektrifikacije. Tako boste v Renaultovih avtomobilih še naprej doživljali tako imenovane "downsizinge", torej motorje z manjšo delovno prostornino, manjšo porabo, a hkrati enakimi zmogljivostmi, kot jih ponujamo danes.
Naj tu za primer omenim samo nov dizelski motor z 1,6-litrsko prostornino, ki bo v naslednjem letu zamenjal 1,9-litrsko različico. Tudi manjši motor bo ohranil 130 konjskih moči, imel bo start-stop sistem, ob zaviranju se bo energija vračala v akumulator, poraba pa bo tako za liter manjša kot danes. Ta motor bo v letu 2012 najprej na voljo v družinskem Scenicu in Grand scenicu.
Zakaj v oglaševani ceni vozila niso zajeti vsi stroški ob nakupu vozila? Koncesionarji vedno najdejo še deblokado vozila, prevoz, dekonzerviranje, pripravo vozila v višini nekaj sto evrov.
Mi kot generalni uvoznik vozil znamke Renault lahko trgu podamo priporočene maloprodajne cene, ne smemo pa vplivati na končno ceno vozila. Končna cena je v domeni končnega prodajalca. Le-ti pa imajo pri svojem poslovanju stroške, ki so povezani z izdajo vozila. Prevoz vozila ni zastonj, kakor tudi sama priprava vozila.
Tako da prodajna mesta te storitve zaračunajo, saj morajo nekako pokriti svoje stroške z namenom, da se lahko še naprej razvijajo in vam kot kupcem ponujajo to, kar vi pričakujete - najvišji nivo storitve in maksimalno pripravljen proizvod. In zakonodaja velja za vse avtomobilske prodajalce in ostale ponudnike proizvodov na trgu, tako da boste na razlike v cenah naleteli povsod.
Koliko sploh stanejo Renaulti, na ceniku je ena cena, pri trgovcih druga za denar, spet tretja za financiranje. Totalno nepregledno!
Kot sem povedal že predhodno, Renault lahko postavi na trg priporočene maloprodajne cene, končna cena pa se oblikuje nato pri trgovcu. Načeloma le ta ne odstopa veliko od priporočene, vendar zakonodaja uvoznikom ne dopušča določanje končne maloprodajne cene. Vse ostalo pa je potem posledica posameznih ugodnosti, ki jih ponujamo kupcem.
V enem primeru je to lahko ugodnost v obliki denarnega popusta, nato v obliki financiranja ali pa v obliki ostalih storitev in proizvodov, ki jih kupci potrebujejo ali pričakujejo pri uporabi vozila. Vsaka ponudba je transparentna in vse, kar je potrebno storiti, je prebrati ponudbo v celoti ali kontaktirati najbližjega prodajalca.
Dejstvo pa je, da živimo v tržnih razmerah, kjer je potrebno ponudbo konstantno prilagajati tržnim razmeram in pričakovanjem kupcev. Če pogledate malo po trgu, boste ugotovili, da popolnoma enako velja tudi pri vseh ostalih proizvodih, ki se tržijo v Sloveniji.
V primerjavi z vašo neposredno francosko konkurenco imate zelo slabo financiranje. Ali bo imel tudi Renault lastno financiranje in bo nakup vozila s tem za potrošnike ugodnejši, kot to počnejo pri koncernu PSA?
Z vašo trditvijo v začetku stavka se ne morem strinjati, saj je naše financiranje na konkurenčni ravni. V Sloveniji imamo svojo ekipo iz RCI-ja (Renault Credit International), ki skupaj z lokalnim partnerjem ponuja inovativne in konkurenčne proizvode, ki olajšujejo nakup in uporabo vozila, kar se tiče financiranja, ter ostalih pripadajočih storitev. Moj odgovor pa bom okrepil še z dejstvom, da se kar 70% vseh kupcev odloči za naše financiranje in to že vrsto let, kar jasno kaže na to, da je naša ponudba več kot ugodna.
Ali je naslednik modela Espace že na vidiku?
Jeseni leta 2012 bo prišla na trg zadnja, četrta faza trenutne (četrte) generacije tega velikega družinskega enoprostorca, leta 2014 pa je načrtovano lansiranje povsem novega Espaca pete generacije.
Rodil se je 28.2.1973 v Novem mestu, diplomiral na področju marketinga pa je v Mariboru.
Svojo kariero pri Renaultu je začel leta 1991 v finančni službi Revoza, v okviru katere je leta 1997 prevzel razvoj funkcije svetovalca poslovanja za prodajno servisno mrežo (»business manager«).
Leta 2005 je prevzel vodenje direkcije Nissan, pred prihodom na mesto direktorja znamke Nissan je vodil službo Renault in Nissan financiranja.
Oktobra 2008 je postal direktor prodajne mreže pri družbi Renault Nissan Slovenija, skrbi za prodajo vozil Renault in Dacia.