Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.
(Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih (Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih Elektrika je prihodnost, trenutno največji izziv pa je najti dobre mehanike, ličarje in druge tehnične poklice. Te v Porscheju Slovenija iščejo tudi v nekdanjih državah nekdanje Jugoslavije.

Končna cena vozila se oblikuje pri trgovcu

Čas branja: 4 min
21.06.2011  10:40
Direktor prodajne mreže Renault in Dacia v Sloveniji Aleš Suhorepec odgovarja na vprašanja bralcev Finance.si

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Renault dodaj

Objavljamo prvi del intervjuja z direktorjem prodajne mreže vozil Renault in Dacia v Sloveniji, Alešem Suhorepcem. Odgovarja na vprašanja bralcev Finance.si, ki so nam jih ti poslali pred časom. V uredništvu smo med zbranimi nekaj vprašanj izbrali in jih direktorju prodajne mreže tudi zastavili.

suhorepec_ales028

Zakaj se nove pogonske tehnologije uvaja tako počasi, ko pa je to prihodnost? Nafta kot pogonsko sredstvo sodi v muzej, smo v svetovni krizi, imamo nove tehnološke rešitve... Ali se pripravljajo kake subvencije in olajšave pri nakupu ekoloških oziroma "zelenih" prevoznih sredstev?

Ne glede na to, ali govorimo o gradbeništvu, prometu ali čem drugem, je ekološka zavest pri večini še vedno taka, da se za okolju prijaznejše rešitve odločamo le, če se nam to izplača tudi cenovno. Kupiti dražji izdelek samo zato, da bodo naši otroci živeli v čistejšem okolju, je argument, ki žal danes prepriča le manjšino.

Pri Renaultu je zato razvoj električnih vozil usmerjen k izdelavi avtomobilov, ki bodo stali približno toliko kot enako vozilo z dizelskim motorjem in ki bodo resnično uporabni v vsakdanjem življenju. Za kaj takega pa je v trenutni fazi razvoja električnih vozil nujna tudi ustrezna subvencija. Verjamemo, da bo sprejetje državnih subvencij in napovedan razvoj infrastrukture že prihodnje leto naredilo Slovenijo električnim vozilom prijaznejšo državo. Kar bi bilo zelo prav, saj bi se ob pravi prodaji potem tudi v svetovnem merilu lahko kmalu pohvalili kot pravi raj za ljubitelje narave, kjer izpuhi in ropot ne motijo naravne idile.

Pred elektriko kot virom za pogon bo po vsej verjetnosti še nova generacija biogoriv, boljših kot je nesrečni etanol. Nekaj podjetij iz ZDA že trži vodiko-ogljike pridobljene iz sladkornega trsa preko fermentacije encimov, kvasa in bakterij. Kaj menite o tem?

Elektrika je po mnenju Renaulta najverjetnejša dolgoročna rešitev problema mobilnosti. Vsekakor pa se bodo električna vozila uveljavljala počasi, zato Renault medtem intenzivno razvija tudi nove, učinkovitejše in varčnejše termične motorje, ki nam bodo okolju prijazneje premostili vmesni čas do popolne elektrifikacije. Tako boste v Renaultovih avtomobilih še naprej doživljali tako imenovane "downsizinge", torej motorje z manjšo delovno prostornino, manjšo porabo, a hkrati enakimi zmogljivostmi, kot jih ponujamo danes.

Naj tu za primer omenim samo nov dizelski motor z 1,6-litrsko prostornino, ki bo v naslednjem letu zamenjal 1,9-litrsko različico. Tudi manjši motor bo ohranil 130 konjskih moči, imel bo start-stop sistem, ob zaviranju se bo energija vračala v akumulator, poraba pa bo tako za liter manjša kot danes. Ta motor bo v letu 2012 najprej na voljo v družinskem Scenicu in Grand scenicu.

Zakaj v oglaševani ceni vozila niso zajeti vsi stroški ob nakupu vozila? Koncesionarji vedno najdejo še deblokado vozila, prevoz, dekonzerviranje, pripravo vozila v višini nekaj sto evrov.

Mi kot generalni uvoznik vozil znamke Renault lahko trgu podamo priporočene maloprodajne cene, ne smemo pa vplivati na končno ceno vozila. Končna cena je v domeni končnega prodajalca. Le-ti pa imajo pri svojem poslovanju stroške, ki so povezani z izdajo vozila. Prevoz vozila ni zastonj, kakor tudi sama priprava vozila.

Tako da prodajna mesta te storitve zaračunajo, saj morajo nekako pokriti svoje stroške z namenom, da se lahko še naprej razvijajo in vam kot kupcem ponujajo to, kar vi pričakujete - najvišji nivo storitve in maksimalno pripravljen proizvod. In zakonodaja velja za vse avtomobilske prodajalce in ostale ponudnike proizvodov na trgu, tako da boste na razlike v cenah naleteli povsod.

Koliko sploh stanejo Renaulti, na ceniku je ena cena, pri trgovcih druga za denar, spet tretja za financiranje. Totalno nepregledno!

Kot sem povedal že predhodno, Renault lahko postavi na trg priporočene maloprodajne cene, končna cena pa se oblikuje nato pri trgovcu. Načeloma le ta ne odstopa veliko od priporočene, vendar zakonodaja uvoznikom ne dopušča določanje končne maloprodajne cene. Vse ostalo pa je potem posledica posameznih ugodnosti, ki jih ponujamo kupcem.

V enem primeru je to lahko ugodnost v obliki denarnega popusta, nato v obliki financiranja ali pa v obliki ostalih storitev in proizvodov, ki jih kupci potrebujejo ali pričakujejo pri uporabi vozila. Vsaka ponudba je transparentna in vse, kar je potrebno storiti, je prebrati ponudbo v celoti ali kontaktirati najbližjega prodajalca.

Dejstvo pa je, da živimo v tržnih razmerah, kjer je potrebno ponudbo konstantno prilagajati tržnim razmeram in pričakovanjem kupcev. Če pogledate malo po trgu, boste ugotovili, da popolnoma enako velja tudi pri vseh ostalih proizvodih, ki se tržijo v Sloveniji.

V primerjavi z vašo neposredno francosko konkurenco imate zelo slabo financiranje. Ali bo imel tudi Renault lastno financiranje in bo nakup vozila s tem za potrošnike ugodnejši, kot to počnejo pri koncernu PSA?

Z vašo trditvijo v začetku stavka se ne morem strinjati, saj je naše financiranje na konkurenčni ravni. V Sloveniji imamo svojo ekipo iz RCI-ja (Renault Credit International), ki skupaj z lokalnim partnerjem ponuja inovativne in konkurenčne proizvode, ki olajšujejo nakup in uporabo vozila, kar se tiče financiranja, ter ostalih pripadajočih storitev. Moj odgovor pa bom okrepil še z dejstvom, da se kar 70% vseh kupcev odloči za naše financiranje in to že vrsto let, kar jasno kaže na to, da je naša ponudba več kot ugodna.

Ali je naslednik modela Espace že na vidiku?

Jeseni leta 2012 bo prišla na trg zadnja, četrta faza trenutne (četrte) generacije tega velikega družinskega enoprostorca, leta 2014 pa je načrtovano lansiranje povsem novega Espaca pete generacije.

Jutri bomo objavili drugi del intervjuja.

Kdo je Aleš Suhorepec

Rodil se je 28.2.1973 v Novem mestu, diplomiral na področju marketinga pa je v Mariboru.

Svojo kariero pri Renaultu je začel leta 1991 v finančni službi Revoza, v okviru katere je leta 1997 prevzel razvoj funkcije svetovalca poslovanja za prodajno servisno mrežo (»business manager«).

Leta 2005 je prevzel vodenje direkcije Nissan, pred prihodom na mesto direktorja znamke Nissan je vodil službo Renault in Nissan financiranja.

Oktobra 2008 je postal direktor prodajne mreže pri družbi Renault Nissan Slovenija, skrbi za prodajo vozil Renault in Dacia.


Več iz teme:  

Preberite tudi:

22.06.2011
23.06.2011
26.06.2011

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Renault želi z velikimi koraki elektrificirati Slovenijo 9

Ko bodo na voljo subvencije, bo Renault v Sloveniji pričel s prodajo treh električnih avtov. Mali twizy bo stal manj kot pet tisočakov,...

AVTO
Posel
Posel 1.000 ljudi se Renaultovih uspehov lahko izdatno veseli

Renault je lani ustvaril 1,89 milijarde evrov čistega dobička in ob tem napovedal odprtje 1.000 novoih delovnih mest v Franciji

AVTO
Novice
Novice Novi renault za pol cene twinga, a ni za Evropo 12

Renault je včeraj razkril mestnega malčka kwid, ki bo v Indiji stal med 4.100 in 5.500 evrov. Avto za trge v razvoju ni namenjen...

AVTO
Posel
AVTO
Posel
Posel Intervju: Francoz, ki stavi na elektriko in računa na subvencije 20

"Pri elektromobilnosti rešujemo planet. Tega pa ne moremo brez podpore oblasti," pravi Denis le Vot, podpredsednik uprave Renaulta,...

AVTO
Novice
Novice Renault espace bo stal toliko kot BMW 3, mercedes-benz C,... 10

Nekaj časa so mediji ugibali o ceni novega espaca v Sloveniji, sedaj je jasno, križanec bo postavljen ob bok nemškim prestižnim...

AVTO
PAL
PAL Sila obetaven električni avto 17

Naša izkušnja z renaultom zoe je bila dobra, a to še ne pomeni, da ta avto sodi v vsako slovensko garažo niti da se nakup dejansko...

AVTO
Testi
Testi Kaj ponuja trenutno najobetavnejši električni avto 8

V električnem renaultu zoe smo prvič začutili, da bi ga lahko uporabljali vsak dan, saj tudi v resnici omogoča realno velik doseg, je...