Audi A6/A7: Prestižni dvojec za zahtevne okuse
Po A7 sportback, ki je kot limuzinski kupe ta hip edina alternativa mercedesu CLS, je Audi tik pred zdajci letošnji izbor PAL ujel še z novim A6. Ta si z A7 deli osnovo in večino tehnike, oba pa se spogledujeta zlasti s prestižnim A8.
Recept se je izkazal kot uspešen že pri poslovnem audiju A4 - Nemci so namreč najprej predstavili kupejevskega A5, nato pa na njegovi osnovi še limuzino (in pozneje tudi karavan) nove generacije A4.
Poleg tega se A6, podobno kot njegov predhodnik A7, precej zgleduje po hišnem zastavonoši A8; tudi v kabini pušča takšen vtis. Merilniki, širok greben med sedeži s številnimi stikali in učinkovitim večopravilnim vmesnikom MMI in ne nazadnje tudi velik, kar osempalčni zaslon, ki se izvleče, so tisti elementi, ki A6 večinoma dvigujejo razred više.
Enako velja za povezavo s svetovnim spletom ali navigacijo s kartami google earth, pa tudi kakovost materialov in izdelave ter odlični sedeži so na izjemno visoki ravni. Trilitrski turbodizel s 180 kilovati oziroma 245 konjskimi močmi, serijskim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom quattro je najboljša izbira in stane 52.740 evrov. Mamljiv je tudi prisilno polnjen trilitrski bencinski šestvaljnik z 220 kilovati oziroma 299 konjskimi močmi, a je s porabo 8,2 litra (dizel šest litrov) manj ugoden; tudi njegova cena je slabe štiri tisočake višja.
V vseh pogledih pa A6 ocenjujemo kot boljšo izbiro od A7. Ne le zaradi dobrih osem tisoč evrov nižje cene (enako motoriziran A7 stane 61.020 evrov), temveč celostno gledano pušča boljši vtis - v notranjosti je prostornejši (čeprav tudi A7 premore tako rekoč limuzinsko udobje za štiri ljudi), med vožnjo je bolje uravnotežen, pa tudi motor je bolje zvočno zatesnjen. A6 torej v vseh pogledih pušča vtis bolj prestižnega avtomobila, A7 pa tako ostane le videz kupeja in zaradi petvratne zasnove udobnejši dostop do prtljažnika.
Audi A8: Zastavonoša poskuša v drugo
Audi A8, lanski dobitnik naslova managerski avto leta 2010, se po pravilih PAL v letošnji izbor uvršča drugič zapored. Razkošni avtomobil z vrhunsko tehniko in številnimi naprednimi sistemi še vedno pomeni temelj v najprestižnejši kategoriji. Mu bo uspelo tudi letos?
Audijevi osmici morda lahko zamerimo le precej neizrazito obliko (kar je sicer značilno za tako rekoč vse audije), vse drugo je, razen izjemoma, na zelo visoki ravni. Zlasti počutje v notranjosti je vrhunsko kot v le redkokaterem avtomobilu, materiali so izbrane kakovosti, izdelava skrbno natančna pri sleherni podrobnosti.
Razkošnost A8 je opazna tudi navzven, saj Audijeva admiralska ladja v dolžino meri kar 5,13 metra (v običajni, krajši izvedenki) oziroma 14 centimetrov več, če gre za podaljšano izvedenko z dolgo medosno razdaljo. A tudi v običajnem A8 je notranjost prostorsko izjemno radodarna, tudi na zadnjih sedežih, ki pa jim lahko zamerimo malce preveč položen in trd sedalni del - v neposrednih tekmecih se zadaj sedi bolje.
Jih pa A8 prekaša v tehniki, pa ne le zaradi zmogljivega trilitrskega turbodizla (ki tu razvije nekaj več moči kot v A6 - 184 kilovatov oziroma 250 konjskih moči), temveč tudi zaradi odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, učinkovitega štirikolesnega pogona quattro in kopice drugih sistemov - vse od sistema pre sense za zaznavanje nevarnosti trka in s samodejnim ustreznim ukrepanjem do tablične enote, po kateri voznik lahko piše s prstom in tako upravlja navigacijo.
Omenjeni turbodizel je dovolj zmogljiv, da ga ocenjujemo kot najboljšo izbiro v A8, zahtevnejši kupci pa bodo navdušeni nad štirilitrskim osemvaljnim dizlom z 258 kilovati oziroma 350 konjskimi močmi in brutalnimi 800 newtonmetri navora. Želje so pri opremi bolj ali manj skoraj brez meja, še zlasti v najprestižnejši izvedenki z daljšo medosno razdaljo in 12-valjnikom s 386 kilovati oziroma 525 konjskimi močmi.
BMW 5: Za menedžerje, ki ljubijo športnost
BMW serije 5 je lani po ocenah novinarske žirije zasedel prvo mesto, po glasovanju bralcev in menedžerjev pa mu je naslov odnesel prestižni audi A8. Petica, ki se v finale uvršča drugič zapored, še vedno sodi med najboljšo izbiro managerskega razreda. BMW serije 5 je letos dobil najpomembnejšega tekmeca - novo generacijo audija A6, ki se je prav tako uvrstil v finale letošnjega izbora PAL. Kateri od njiju pomeni boljši nakup, bodo razkrili končni rezultati oziroma končna uvrstitev.
Prednosti petice sta še vedno izrazita dinamika vožnje in, celostno gledano, precej športna narava avtomobila, ki pa hkrati nikakor ne zanemarja voznega in drugega udobja. Tudi ergonomija za volanom je vrhunska, materiali in kakovost izdelave razredu avtomobila in ceni primerni, sprednji sedeži so odlični. Res pa je, da je kljub velikim zunanjim meram avtomobila prostora na zadnjih sedežih razmeroma malo, petici zamerimo tudi premalo odlagalnih mest za drobnarije.
Toliko bolj navduši tehnika z motorjem, nameščenim za sprednjo osjo in zadnjim pogonom. Motorji so odlični, kot najboljšo izbiro pa ocenjujemo izvedenko 530d s turbodizelskim vrstnim šestvaljnikom prostornine treh litrov in močjo 180 kilovatov oziroma 245 konjskih moči. Samodejni menjalnik z osmimi stopnjami je treba doplačati, štirikolesni pogon prav tako - 530d Xdrive s 190 kilovati stane več kot 57 tisoč evrov.
Cenovno zanimiva in po zmogljivostih nič kaj dosti bolj skromna je tudi štiri tisočake cenejša izvedenka 525d s 150 kilovati (204 konjske moči), zmogljivejši 535d z 220 kilovati oziroma 299 konjskimi močmi je osem tisoč evrov dražji.
Z opremskega vidika je, tako kot pri tekmecih, precej opreme treba doplačati. Serijski pa je med drugim paket, ki vključuje redne servise do petih let oziroma do sto tisoč prevoženih kilometrov; pri BMW njegovo vrednost ocenjujejo na 391 evrov. Dvomimo, da je vrednost res tako nizka.
Jaguar XJ: Britanec v nemškem razredu
Jaguar XJ, eden izmed prestižnih predstavnikov britanske avtomobilske industrije, se enakovredno postavlja ob bok nemški trojici. Pravzaprav gre za edinega nenemškega finalista managerske kategorije, ki prepričuje z malce drugačnim razumevanjem prestiža.
To temu, že kar malce aristokratskemu otočanu vsekakor štejemo v dobro. Že navzven ga namreč zaznamujeta značilna, nezamenljivo britanska sprednja maska in med vsemi predstavniki zgornje polovice managerskega razreda še najbolj kupejevsko urezana linija, ki se elegantno izteče v spet precej samosvoje urezan zadek.
Navduši tudi notranjost jaguarja XJ, saj to zaznamujejo prestižni materiali, žlahten les in usnje, foteljasto udobni sedeži ter posrečen preplet sodobnih tehnologij in nostalgičnih oblikovalskih elementov, denimo velikih prezračevalnih rež na armaturni plošči in povsem digitalnih merilnikov, ki pa podatke vseeno prikazujejo v analogni obliki. Temu jaguarju hkrati manjkajo sodobni varnostni in drugi elementi, kot so sistemi za nočno gledanje, prepoznavanje prometnih znakov in podobno.
XJ v nasprotju z audijem A8 ni na voljo z osemvaljnim dizlom (v ponudbi sta sicer dva zmogljiva bencinska osemvaljnika), temveč le s trilitrskim šestvaljnikom, ki pa z visokima 202 kilovatoma oziroma 275 konjskimi močmi v zvezi z zmogljivostjo pravzaprav ne pušča odprtih želja in prekaša šestvaljne nemce. Tudi vozne lastnosti tega jaguarja, ki je poleg običajne na voljo tudi v podaljšani izvedenki z dolgo medosno razdaljo, so zelo dobro uravnotežene, saj avtomobil vseskozi ohranja visoko raven udobja, hkrati pa z dobro dinamiko med vožnjo pušča vtis manjšega avtomobila, kot je v resnici.
Celostno gledano je torej najnovejši in tudi najprestižnejši jaguar v svoji najnovejši izdaji nemcem enakovredna izbira v tem izrazito nemškem razredu ter ga zato uvrščamo med pet najboljših nakupov.
Mercedes-benz CLS: Privlačnost kupeja, uporabnost limuzine
Mercedes-benz CLS je pravzaprav ustanovil razred limuzinskih kupejev, avtomobilov, ki uporabnost limuzine združujejo z elegantnimi linijami kupeja. Hkrati CLS prepriča z zelo dobrim motorjem in nasploh odličnim počutjem v kabini.
V letošnji izbor PAL se uvršča druga generacija mercedesa CLS, ki prepriča že z oblikovnega vidika. Brez skrbi, o nerodnosti zdajšnjega razreda E ni niti sledu, saj se novi CLS ponaša z agresivno urezanim sprednjim delom, elegantnimi boki in všečnim zadkom, ki se uspešno prepletajo v oblikovni skladnosti. S tem pa uvaja tudi novo oblikovno smer znamke Mercedes-Benz.
Poleg tega prepriča notranjost avtomobila - po vzoru pravih mercedesov je ustrezno prestižna, prav takšni so tudi materiali in izdelava, pa tudi celostno gledano je počutje v kabini na zelo visoki ravni. Prostorsko avtomobil ustreza štirim potnikom, tudi na zadnjih dveh ločenih sedežih. Prostora za glave je dovolj, kupejevska linija strehe vpliva le na malce manj udoben dostop.
Tehnično je CLS predan udobju, saj je njegov trilitrski turbodizelski stroj svileno tih, a s 195 kilovati oziroma 265 konjskimi močmi in 620 newtonmetri navora izjemno odločen. Manj navduši že malce ostarel sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki je počasnejši in manj uglajen kot pri tekmecih. Omenjeni motor v izvedenki 350 CDI ocenjujemo kot najboljšo izbiro v tem mercedesu, ki stane slabih 65 tisoč evrov in s stroški mesečnega najema presega dva tisočaka.
Bencinski motorji so celo dražji, najcenejšo možnost CLS 250 CDI oziroma štirivaljni turbodizel pa kljub 150 kilovatom oziroma 204 konjskim močem zaradi robatosti ocenjujemo kot povsem neprimerno izbiro. Vsekakor pa je CLS pravi mercedes - prestižen in udoben avtomobil, ki si zato upravičeno zasluži uvrstitev med finaliste v managerski kategoriji letošnjega izbora PAL.