Avto

Finalisti PAL 2011: Managerski avto

Poslovni avto leta

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.04.2011 22:30
Čas branja: 5 min

Audi A6/A7: Prestižni dvojec za zahtevne okuse

Po A7 sportback, ki je kot limuzinski kupe ta hip edina alternativa mercedesu CLS, je Audi tik pred zdajci letošnji izbor PAL ujel še z novim A6. Ta si z A7 deli osnovo in večino tehnike, oba pa se spogledujeta zlasti s prestižnim A8.

Recept se je izkazal kot uspešen že pri poslovnem audiju A4 - Nemci so namreč najprej predstavili kupejevskega A5, nato pa na njegovi osnovi še limuzino (in pozneje tudi karavan) nove generacije A4.

audi a6

Poleg tega se A6, podobno kot njegov predhodnik A7, precej zgleduje po hišnem zastavonoši A8; tudi v kabini pušča takšen vtis. Merilniki, širok greben med sedeži s številnimi stikali in učinkovitim večopravilnim vmesnikom MMI in ne nazadnje tudi velik, kar osempalčni zaslon, ki se izvleče, so tisti elementi, ki A6 večinoma dvigujejo razred više.

audi a6

Enako velja za povezavo s svetovnim spletom ali navigacijo s kartami google earth, pa tudi kakovost materialov in izdelave ter odlični sedeži so na izjemno visoki ravni. Trilitrski turbodizel s 180 kilovati oziroma 245 konjskimi močmi, serijskim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom quattro je najboljša izbira in stane 52.740 evrov. Mamljiv je tudi prisilno polnjen trilitrski bencinski šestvaljnik z 220 kilovati oziroma 299 konjskimi močmi, a je s porabo 8,2 litra (dizel šest litrov) manj ugoden; tudi njegova cena je slabe štiri tisočake višja.

V vseh pogledih pa A6 ocenjujemo kot boljšo izbiro od A7. Ne le zaradi dobrih osem tisoč evrov nižje cene (enako motoriziran A7 stane 61.020 evrov), temveč celostno gledano pušča boljši vtis - v notranjosti je prostornejši (čeprav tudi A7 premore tako rekoč limuzinsko udobje za štiri ljudi), med vožnjo je bolje uravnotežen, pa tudi motor je bolje zvočno zatesnjen. A6 torej v vseh pogledih pušča vtis bolj prestižnega avtomobila, A7 pa tako ostane le videz kupeja in zaradi petvratne zasnove udobnejši dostop do prtljažnika.

Audi A8: Zastavonoša poskuša v drugo

Audi A8, lanski dobitnik naslova managerski avto leta 2010, se po pravilih PAL v letošnji izbor uvršča drugič zapored. Razkošni avtomobil z vrhunsko tehniko in številnimi naprednimi sistemi še vedno pomeni temelj v najprestižnejši kategoriji. Mu bo uspelo tudi letos?

Audijevi osmici morda lahko zamerimo le precej neizrazito obliko (kar je sicer značilno za tako rekoč vse audije), vse drugo je, razen izjemoma, na zelo visoki ravni. Zlasti počutje v notranjosti je vrhunsko kot v le redkokaterem avtomobilu, materiali so izbrane kakovosti, izdelava skrbno natančna pri sleherni podrobnosti.

audi a8

Razkošnost A8 je opazna tudi navzven, saj Audijeva admiralska ladja v dolžino meri kar 5,13 metra (v običajni, krajši izvedenki) oziroma 14 centimetrov več, če gre za podaljšano izvedenko z dolgo medosno razdaljo. A tudi v običajnem A8 je notranjost prostorsko izjemno radodarna, tudi na zadnjih sedežih, ki pa jim lahko zamerimo malce preveč položen in trd sedalni del - v neposrednih tekmecih se zadaj sedi bolje.

audi a8

Jih pa A8 prekaša v tehniki, pa ne le zaradi zmogljivega trilitrskega turbodizla (ki tu razvije nekaj več moči kot v A6 - 184 kilovatov oziroma 250 konjskih moči), temveč tudi zaradi odličnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika, učinkovitega štirikolesnega pogona quattro in kopice drugih sistemov - vse od sistema pre sense za zaznavanje nevarnosti trka in s samodejnim ustreznim ukrepanjem do tablične enote, po kateri voznik lahko piše s prstom in tako upravlja navigacijo.

Omenjeni turbodizel je dovolj zmogljiv, da ga ocenjujemo kot najboljšo izbiro v A8, zahtevnejši kupci pa bodo navdušeni nad štirilitrskim osemvaljnim dizlom z 258 kilovati oziroma 350 konjskimi močmi in brutalnimi 800 newtonmetri navora. Želje so pri opremi bolj ali manj skoraj brez meja, še zlasti v najprestižnejši izvedenki z daljšo medosno razdaljo in 12-valjnikom s 386 kilovati oziroma 525 konjskimi močmi.

BMW 5: Za menedžerje, ki ljubijo športnost

BMW serije 5 je lani po ocenah novinarske žirije zasedel prvo mesto, po glasovanju bralcev in menedžerjev pa mu je naslov odnesel prestižni audi A8. Petica, ki se v finale uvršča drugič zapored, še vedno sodi med najboljšo izbiro managerskega razreda. BMW serije 5 je letos dobil najpomembnejšega tekmeca - novo generacijo audija A6, ki se je prav tako uvrstil v finale letošnjega izbora PAL. Kateri od njiju pomeni boljši nakup, bodo razkrili končni rezultati oziroma končna uvrstitev.

bmw 5

Prednosti petice sta še vedno izrazita dinamika vožnje in, celostno gledano, precej športna narava avtomobila, ki pa hkrati nikakor ne zanemarja voznega in drugega udobja. Tudi ergonomija za volanom je vrhunska, materiali in kakovost izdelave razredu avtomobila in ceni primerni, sprednji sedeži so odlični. Res pa je, da je kljub velikim zunanjim meram avtomobila prostora na zadnjih sedežih razmeroma malo, petici zamerimo tudi premalo odlagalnih mest za drobnarije.

Toliko bolj navduši tehnika z motorjem, nameščenim za sprednjo osjo in zadnjim pogonom. Motorji so odlični, kot najboljšo izbiro pa ocenjujemo izvedenko 530d s turbodizelskim vrstnim šestvaljnikom prostornine treh litrov in močjo 180 kilovatov oziroma 245 konjskih moči. Samodejni menjalnik z osmimi stopnjami je treba doplačati, štirikolesni pogon prav tako - 530d Xdrive s 190 kilovati stane več kot 57 tisoč evrov.

bmw 5

Cenovno zanimiva in po zmogljivostih nič kaj dosti bolj skromna je tudi štiri tisočake cenejša izvedenka 525d s 150 kilovati (204 konjske moči), zmogljivejši 535d z 220 kilovati oziroma 299 konjskimi močmi je osem tisoč evrov dražji.

Z opremskega vidika je, tako kot pri tekmecih, precej opreme treba doplačati. Serijski pa je med drugim paket, ki vključuje redne servise do petih let oziroma do sto tisoč prevoženih kilometrov; pri BMW njegovo vrednost ocenjujejo na 391 evrov. Dvomimo, da je vrednost res tako nizka.

Jaguar XJ: Britanec v nemškem razredu

Jaguar XJ, eden izmed prestižnih predstavnikov britanske avtomobilske industrije, se enakovredno postavlja ob bok nemški trojici. Pravzaprav gre za edinega nenemškega finalista managerske kategorije, ki prepričuje z malce drugačnim razumevanjem prestiža.

To temu, že kar malce aristokratskemu otočanu vsekakor štejemo v dobro. Že navzven ga namreč zaznamujeta značilna, nezamenljivo britanska sprednja maska in med vsemi predstavniki zgornje polovice managerskega razreda še najbolj kupejevsko urezana linija, ki se elegantno izteče v spet precej samosvoje urezan zadek.

jaguar XJ

Navduši tudi notranjost jaguarja XJ, saj to zaznamujejo prestižni materiali, žlahten les in usnje, foteljasto udobni sedeži ter posrečen preplet sodobnih tehnologij in nostalgičnih oblikovalskih elementov, denimo velikih prezračevalnih rež na armaturni plošči in povsem digitalnih merilnikov, ki pa podatke vseeno prikazujejo v analogni obliki. Temu jaguarju hkrati manjkajo sodobni varnostni in drugi elementi, kot so sistemi za nočno gledanje, prepoznavanje prometnih znakov in podobno.

jaguar XJ

XJ v nasprotju z audijem A8 ni na voljo z osemvaljnim dizlom (v ponudbi sta sicer dva zmogljiva bencinska osemvaljnika), temveč le s trilitrskim šestvaljnikom, ki pa z visokima 202 kilovatoma oziroma 275 konjskimi močmi v zvezi z zmogljivostjo pravzaprav ne pušča odprtih želja in prekaša šestvaljne nemce. Tudi vozne lastnosti tega jaguarja, ki je poleg običajne na voljo tudi v podaljšani izvedenki z dolgo medosno razdaljo, so zelo dobro uravnotežene, saj avtomobil vseskozi ohranja visoko raven udobja, hkrati pa z dobro dinamiko med vožnjo pušča vtis manjšega avtomobila, kot je v resnici.

Celostno gledano je torej najnovejši in tudi najprestižnejši jaguar v svoji najnovejši izdaji nemcem enakovredna izbira v tem izrazito nemškem razredu ter ga zato uvrščamo med pet najboljših nakupov.

Mercedes-benz CLS: Privlačnost kupeja, uporabnost limuzine

Mercedes-benz CLS je pravzaprav ustanovil razred limuzinskih kupejev, avtomobilov, ki uporabnost limuzine združujejo z elegantnimi linijami kupeja. Hkrati CLS prepriča z zelo dobrim motorjem in nasploh odličnim počutjem v kabini.

V letošnji izbor PAL se uvršča druga generacija mercedesa CLS, ki prepriča že z oblikovnega vidika. Brez skrbi, o nerodnosti zdajšnjega razreda E ni niti sledu, saj se novi CLS ponaša z agresivno urezanim sprednjim delom, elegantnimi boki in všečnim zadkom, ki se uspešno prepletajo v oblikovni skladnosti. S tem pa uvaja tudi novo oblikovno smer znamke Mercedes-Benz.

mercedes benz CLS

Poleg tega prepriča notranjost avtomobila - po vzoru pravih mercedesov je ustrezno prestižna, prav takšni so tudi materiali in izdelava, pa tudi celostno gledano je počutje v kabini na zelo visoki ravni. Prostorsko avtomobil ustreza štirim potnikom, tudi na zadnjih dveh ločenih sedežih. Prostora za glave je dovolj, kupejevska linija strehe vpliva le na malce manj udoben dostop.

mercedes benz CLS

Tehnično je CLS predan udobju, saj je njegov trilitrski turbodizelski stroj svileno tih, a s 195 kilovati oziroma 265 konjskimi močmi in 620 newtonmetri navora izjemno odločen. Manj navduši že malce ostarel sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki je počasnejši in manj uglajen kot pri tekmecih. Omenjeni motor v izvedenki 350 CDI ocenjujemo kot najboljšo izbiro v tem mercedesu, ki stane slabih 65 tisoč evrov in s stroški mesečnega najema presega dva tisočaka.

Bencinski motorji so celo dražji, najcenejšo možnost CLS 250 CDI oziroma štirivaljni turbodizel pa kljub 150 kilovatom oziroma 204 konjskim močem zaradi robatosti ocenjujemo kot povsem neprimerno izbiro. Vsekakor pa je CLS pravi mercedes - prestižen in udoben avtomobil, ki si zato upravičeno zasluži uvrstitev med finaliste v managerski kategoriji letošnjega izbora PAL.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom
Avto
AvtoJanez Kovačič Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom 8

CLS tretje generacije, ki združuje karoserijsko čednost s tehnično naprednostjo, letos računa na 30 slovenskih kupcev, ki pa bodo morali imeti v žepu vsaj 79 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Jaguarjeva najmanjša mačka bo predramila Slovence

Jaguar, ki bo kupce v 80 odstotkih kradel drugim znamkam, v Sloveniji pa bo zbudil prodajo te znamke. Letos naj bi zapeljal v 50 slovenskih garaž in si odrezal skoraj polovičen delež v prodaji te znamke

FINANCE
Avto
(video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Jaguar z I-paceom prehitel Nemce in se ponosno postavil ob Teslo 2

Novi I-pace je crossover zanimivih proporcev, dolg 4,68 metra, nizek le 1,56 metra s 656 litrskim prtljažnikom, 480 kilometrskim dosegom, 400 konjiči… in ceno 77 tisočakov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Limuzina v najbolj dinamični obliki
Avto
AvtoMiloš Milač Limuzina v najbolj dinamični obliki

Limuzinska klasika se je razvila v več smeri, dokazuje tudi letošnji izbor PAL. Ena od njih so kupeji s štirimi vrati, ki kažejo tisto, kar klasične, čeprav zelo športne limuzine želijo skriti.

FINANCE
Avto
Kupe, ki zleze pod kožo – s štirimi vrati in dizelskim strojem
Avto
AvtoMiloš Milač Kupe, ki zleze pod kožo – s štirimi vrati in dizelskim strojem 3

Razvoju segmentov ni videti konca, kompromisom pa tudi ne. S tem ni nič narobe, sploh če je plod nenehnih kompromisov tako skladen avto, oblikovno in tehnično, kot je mercedes-benz CLS 350d 4Matic.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)