Slovenska Toyota ustvarila lastni car sharing, preizkuša ga v BTC Slovenska Toyota ustvarila lastni car sharing, preizkuša ga v BTC Podjetja v BTC Cityju lahko od danes uporabljajo storitev souporabe, najamejo lahko toyote ali lexuse, cene najema od devet evrov za uro do 48 evrov za osem ur s toyoto corollo. Najdražji lexus ES300h stane 19 oziroma 110 evrov za enak najem.
Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Evropa vodilna v car sharingu, posel se razvija tudi v Sloveniji Evropa vodilna v car sharingu, posel se razvija tudi v Sloveniji Danes predstavitev nove platforme souporabe vozil za podjetja v BTC Cityju, Toyota DriveMe. Preverili smo oblike in potencial souporabe v svetu in Evropi.
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?

Finalisti PAL 2011: Poslovni avto

Čas branja: 6 min
10.04.2011  22:30
Poslovni avto leta

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Ford dodaj
Peugeot dodaj
Renault dodaj
Mazda dodaj

Ford mondeo: Ponudba, ki jo je težko zavrniti

ford mondeo

ford mondeo

Fordu mondeu je letošnja prenova prinesla tisto, kar je najbolj potreboval za boj z najsodobnejšimi tekmeci - več varnostnih sistemov in zelo sodobne bencinske motorje. Ob tem je ohranil prostornost, solidnost na vseh področjih in zelo ugodno ceno.

Osnovni mondeo 1.6 TI-VCT ambiente z 88 kilovati z rednim popustom 4.500 evrov (brez zahteve po delnem ali polnem financiranju) stane le 16.340 evrov oziroma manj kot podobno zmogljiv volkswagen golf. Če kupec želi dizla, ga (1,6-litrskega s 85 kilovati) dobi za dobrih 19 tisočakov. V redu, gre za osnovna modela, a tudi dobro opremljeni mondei niso daleč.

Paket trend, ki je nekakšen minimum v tem razredu (ima dvopodročno klimo, usnje na volanu, elektriko za stekla in ključavnico ter dobro varnost - sistem ESP in sedem zračnih blazin), v kombinaciji z dizlom 2.0 TDCi s 103 kilovati stane 20.530 evrov, bencinski 1.6 ecoboost trend s 118 kilovati pa tisočaka manj.

Za 1.600 evrov doplačila za opremo titanium je mondeo že zelo dobro opremljen in še vedno dostopnejši od neposrednih tekmecev v tem izboru: passata, mazde6, renaulta lagune, peugeota 508 in citröena C5. Ugoden, a ne tako zelo, kot kaže nizka cena, je tudi najem mondea. Tu je njegova cenovna prednost pred passatom skopnela zaradi manjšega preostanka vrednosti.

Ob tem mondeo tudi na drugih področjih kaže vsaj solidno podobo; z vidika prostornosti in uporabnosti sodi med večje v svojem razredu. Potniki na zadnji klopi imajo vselej dovolj prostora, prtljažnik pa ima v vseh različicah vsaj 540 litrov prostornine.

Mondeo ima dobre vozne lastnosti, za doplačilo zdaj ponuja tudi nekaj varnostnih sistemov, denimo za opozarjanje na nenamerno prečkanje voznega pasu, zaznavanje voznikove utrujenosti in podobno. Novost je menjalnik z dvema sklopkama, ki pa po hitrosti ne zmore slediti volkswagnovemu DSG.

Ford S-max: Odličen kot pred štirimi leti

ford s-max

ford s-max

Ford S-max je dejansko precej boljši kot pred štirimi leti, saj ga poganjajo močnejši in varčnejši motorji, ima sodobne varnostne sisteme in kar nekaj manjših popravkov. A njegova cena je znova zelo ugodna, zato se po vrednosti vrača v leto 2006.

Natančno se spominjamo: ford S-max je leta 2006 zapeljal na trg in povzročil zmedo. Privlačen, športen in velik enoprostorec se je po velikosti meril z velikimi, po ceni pa s kompaktnimi tekmeci. Jasno, uspeh je bil tu in S-max je vsako leto pritegnil tudi več kot 500 kupcev. To je slovenskega distributerja opogumilo, da je postopoma dvigal cene.

Osnovni S-max je z 20 tisočakov poskočil na 25, dizelski s 25 na 30 tisoč evrov in odlična ponudba je zbledela. Ko sta lani na trg zapeljala še huda in dostopna tekmeca sharan in alhambra, je bil osveženi S-max pod velikim pritiskom.

Ko se je S-max, sveže prenovljen z LED-diodami, privlačnejšo ukrojenimi odbijači ter močnimi in varčnimi motorji pod pokrovom otresel 4.500 evrov pri ceni s cenika, je ponudba znova postala nadvse privlačna.

Osnovni model stane že dobrih 21 tisoč evrov, a na dnu ne boste našli dobre izbire. Najboljša ponudba je nov motor 1.6 SCTi s 118 kilovati z dobrimi lastnostmi in razumno porabo. Z opremo titanium (poleg varnosti, klimatske naprave in drugih dodatkov ponuja še 17-palčna aluminijasta platišča) takšen S-max stane dobrih 23 tisoč evrov.

Pri dizlu je prava izbira močnejši dvolitrski stroj s 120 kilovati, ki za dobrih 26 tisoč evrov še vedno pomeni dobro kupčijo. Stroški najema segajo višje, saj S-max zaradi velike teže (1,6 tone) porabi več goriva kot limuzinski tekmeci.

Da ne pozabimo: vrednost S-maxa je v seštevku prepričljivih voznih lastnosti, prostornosti, še razumne velikosti in ugodne cene. Po voznih lastnostih se približuje limuzinam tega razreda, s prostornostjo potniške kabine in prtljažnika pa jih povozi. Idealen avto za poslovneža, ki s službene poti zavije domov k otrokom, s temi pa na izlet ali morje - če se še ni zaljubil v kakšnega športnega terenca.

Peugeot 508: Zelo dober, ker nima večjih slabosti

peugeot 508

peugeot 508

Novi peugeot 508 je zapolnil kar dvojno praznino - nadomestil je že ugaslega 607 in zelo utrujenega 407. Kompromis, ki ga ponuja novinec, je eden boljših na trgu. Ugajajo predvsem tehnika, udobje in prostornost.

Seveda je res, da prav vseh lastnosti ni mogoče združiti pod eno streho. So boljši in slabši približki in peugeot 508 je v okviru poslovnega in cenovnega razreda eden boljših paketov, ki jih ta hip ponuja trg. Pri prvem stiku navduši z obliko, kar za Peugeot sicer ni nič nenavadnega. Pri drugem prepričajo prostornost potniške kabine, dobri materiali v njej in dobra izdelava.

Prednja sedeža razvajata z dolgim in širokim sedalnim delom, zadnja klop je po prostoru na ravni prostornejših tekmecev.

Ob tem 508 tudi tehnično ponuja veliko, saj si je v njem mogoče omisliti prikazovalnik informacij na steklo nad armaturno ploščo, kamero nad zadnjim steklom, ki opozarja na bližajoče se avtomobile, in še kaj. Nekaj sodobnih sistemov aktivne varnosti pa v 508 vseeno manjka.

Zelo učinkoviti so motorji 508, saj le eden izmed njih presega vrednost 150 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, povprečno izpuščajo le 130 gramov, kar je 38 manj kot povprečen motor v peugeotu 407.

Med njimi opozarjamo na 1,6-litrski turbo in dvolitrski dizel s 103 kilovati, ki za odšteti denar ponujata največ. Bencinar prepričuje s prožnostjo, prijetnim zvokom in veseljem do vrtenja. S ceno 23.050 evrov s srednjim paketom opreme active pa je takšen 508 zelo dober nakup.

A pod črto, če zanemarimo čustva, se bolj splača nakup sicer zelo solidnega dizla 2.0 HDI s 103 kilovati s porabo le 4,8 litra, saj ta porabi manj in manj izgublja vrednost. Zato je njegovo lastništvo cenejše, kljub 800 evrov višji ceni.

Volkswagen passat: Še vedno v odlični formi

volkswagen passat

volkswagen passat

Novi passat se od bliže zdi star znanec, pod kožo pa je veliko novega, od zelo varčnih motorjev in nastavljivega podvozja do temeljite aktivne varnosti. Znova gre za enega izmed najboljših avtov na trgu, cena pa že kar pošteno odstopa od cene nekaterih tekmecev.

Drži, da nova generacija ni popolnoma nova. A slabe volje za to ne bi smelo biti - novi passat je odličen avto v vseh pogledih. Z dolžino 4,77 metra še vedno sodi med večje predstavnike svojega razreda, enako velja za potniško kabino, ki razvaja z odlično ergonomijo, brezhibno ureditvijo armaturne plošče in stikal na njej ter zelo dobro kakovostjo izdelave. Le videz armaturne plošče razočara s sivino.

Povsem brez pripomb je zadnja klop, ki tako kot prej razvaja s prostornostjo za glave in kolena. Med bolj razkošnimi je tudi prtljažnik, ki v limuzini pospravi 565, v karavanskem variantu pa 603 litre ob postavljeni zadnji klopi.

Največ je passat pridobil na tehničnem področju. Osrednji motor 2.0 TDI s 103 kilovati je opremljen s skupnim vodom in sistemom start & stop, ima solidne zmogljivosti in je uglajen, v povprečju pa porabi le 4,6 litra plinskega olja na sto kilometrov (na preizkusu okoli šest litrov). Bencinski stroj 1,8 TSI s 118 kilovati se ob tem ni spremenil, v primerjavi z nekaterimi tekmeci pa že zaostaja pri porabi goriva. Tudi cena je razmeroma visoka, saj je le 500 evrov cenejši od dizla.

S poslovnim najemom 1.063 evrov pa je za kar 178 evrov dražji od dizelskega passata. Torej, passat pač mora biti dizel, če želite prihraniti. Dizelski passat je kljub visoki ceni 24.791 evrov s paketom opreme comfortline skorajda najcenejši med tekmeci, ko gre za poslovni najem. Razlog za to je najmanjši upad vrednosti rabljenega passata zaradi najboljšega ugleda tega poslovneža na trgu.

Med tehniko omenimo še aktivno varnost, od paketa comfortline naprej ima passat serijski sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti in opozarjanje nanjo, za doplačilo pa ponuja tudi aktiven tempomat, samodejno ohranjanje smeri na voznem pasu in parkirno asistenco.

Renault laguna: Francozinja si gradi ugled

renault laguna

renault laguna

Renault laguna je bila nekdaj zelo, zdaj pa malo manj uspešen poslovni avto. Načet ugled, ki ga je umazala nezanesljiva predzadnja generacija lagune, si novinka poskuša povrniti z daljšo garancijo, odličnimi dizli in oblikovnimi popravki.

Zadnja prenova v sredini življenjskega obdobja, natančneje po treh letih, je bila sicer dokaj skromna. A vsaj s tehničnega vidika je laguna izgubila dovolj gramov (ogljikovega dioksida pri izpustih) ter dobila precej lepši prednji del in še nekaj drugih sprememb, da je ostala sveža in konkurenčna. Zelo konkurenčna je ostala s cenovnega vidika, saj ponuja vsaj tri zelo dobre kombinacije opreme in motorjev.

Denimo osnovna laguna 2.0 16V black edition je vse prej kot osnovna, saj za 20 tisoč evrov tržne cene (odbili smo tisočaka rednega popusta) dobite soliden, a razmeroma požrešen dvolitrski bencinar s 103 kilovati in precej bogato opremo, ki poleg popolne varnosti ponuja tudi nekaj luksuza v obliki dobrega radijskega sistema in polusnjenih sedežev.

Zaradi zmogljivosti, porabe (s 5,2 litra je dizel za 2,3 litra varčnejši), uglajenega delovanja in ne nazadnje ugodnejšega poslovnega najema je bolj smiselna izbira dizelska laguna 2.0 dci s 110 kilovati. Za tisočaka več dobite zelo živahnih 132 kilovatov, ki pa že vidno podražijo obvezno zavarovanje. Tudi posebne potrebe po dodatni moči ni.

Vse lagune ob tem ponujajo še triletno garancijo oziroma 150 tisoč kilometrov, s katero Renault dokazuje precej manjšo kvarljivost nove lagune (to dokazujejo tudi neodvisne raziskave). Pogrešali pa smo sodobne varnostne sisteme aktivne varnosti, med njimi ima laguna le doplačilni štirikolesni volan 4control.

Pri laguni hvalimo tudi kakovostno izdelavo potniške kabine in mehke materiale na solidno urejeni armaturni plošči. Tako kot prej pa grajamo zelo skromno odmerjen prostor na zadnji klopi, podpovprečen prtljažnik (s 450 litri je manjši od večine tekmecev), ki je sicer razmeroma uporaben zaradi odpiranja prtljažnih vrat s steklom, nekoliko neuravnoteženo podvozje in nekaj manj natančen volan, hvalimo pa dobre vozne lastnosti.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Partner slovenskim družinam in obrtnikom

Peugeot je prenovil tovorno (furgon) oziroma družinsko (tepee) naravnanega partnerja. V Sloveniji sta naprodaj za 13.420 oziroma 15.000...

AVTO
Novosti
Novosti Caddyjevo četrto rojstvo

Volkswagen caddy je v četrti generaciji ohranil svoj raznoliki značaj: dve izvedenki, različni dolžini, sedem motorjev, dve vrsti...

AVTO
Testi
Testi Poslovna in družinska klasika s kančkom prestiža 2

Volkswagen passat highline z 2.0 TDI motorjem je na dobri poti, da prepriča poslovneže in družine, ki potrebujejo eleganten avto za...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je mož, ki je fotkal kraljico in princeso

... in omogočil bliskovito kariero brazilske lepotice Gisele Bündchen. Legenda modne fotografije Mario Testino trdi, da ni ključ do...

FINANCE
Članki
Članki (foto) Dejan Zavec znova svetovni prvak 8

Dejan Zavec v Mariboru osvojil šampionski pas verzije WBF, premagal je Belgijca Sašo Jengoiana

FINANCE
Članki
Članki Socialistični duh v bruseljski četrti 1

Na Rue d'Alliance na številki tri je živel Moses Hess, socialist, novinar po poklicu. Kot Marx in Engels je pisal za Rheinische Zeitung,...

AVTO
Novice
Novice Kako je Čehinja iz anonimnosti zapeljala v prvo vrsto 6

Prva novodobna škoda superb je med kupce zapeljala leta 2001, v zadnjih 14 letih je postala pomemben igralec v poslovnem razredu

AVTO
Testi
Testi BMW M135i: ni razbijač, le izjemno hiter in zabaven avto 7

BMW M135i, ki ni pravi M, je zelo prepričljiva alternativa tekmecema audiju RS3 in mercedes-benzu A 45 AMG.