Citröen C3/DS3: Mali francoz z dvema obrazoma
Druga generacija citröna C3 uspešno zamenjuje že precej ostarelega predhodnika, napredek je opazen zlasti pri kakovosti. Tehnični sorodnik DS3 pa kot prvi predstavnik luksuzne linije vozil stavi predvsem na privlačnost in slog.
Citröen je z zdajšnjim C3 na slovenske ceste zapeljal tik po izteku PAL 2010, zato se uvršča v letošnji izbor oziroma kot eden izmed petih najboljših nakupov med malimi službenimi avti tudi v finale.
Ta francoski malček je obdržal mehko zaobljeno obliko predhodnika, seveda ukrojeno v sodobnejšem duhu, pa tudi prostorno notranjost, zlasti prtljažni prostor, ki se z osnovnimi 300 litri uvršča med največje v razredu.
Poleg tega C3 že v osnovi ponudi pet vrat, kar mu prinaša dodatno prednost v primerjavi s trivratnimi tekmeci. Vstopna izvedenka se zato zdi cenovno zelo privlačna, a oprema attraction je preskromna in je treba izbirati vsaj paket tendance, ki varnost štirih zračnih blazin dopolni še z varnostnima zavesama ter tempomatom z omejevalnikom hitrosti, udobje pa s klimatsko napravo, radiem, usnjenim volanom in električnim pomikom sprednjih šip. ESP je, razen v kombinaciji z najbogatejšo opremo in najmočnejšim dizlom, treba doplačati (350 evrov).
Tržna cena takšnega C3 je v kombinaciji z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 54 kilovati oziroma 73 konjskimi močmi 9.850 evrov (najem 631 evrov); zmogljivejši s 70 kilovati (95 konjskih moči) stane 10.550 evrov (najem 638 evrov). Stotaka več je vstopni turbodizel s 50 kilovati oziroma 68 konjskimi močmi in porabo 4,2 litra, kar stroške najema niža na 602 evra na mesec.
Prestižnejšo izbiro pa v tem razredu Citröen ponuja z DS3, ki je na voljo le s tremi vrati in se ponaša z zelo privlačno obliko, bogato opremo, številnimi možnostmi individualizacije in zmogljivimi motorji. Redne in tržne cene DS3 se začenjajo pri 16.100 evrih.
Hyundai ix20: Zunaj majhen, znotraj velik
Hyundai ix20 je pravi mestni enoprostorec, ki ga poleg precej všečne oblike zaznamujejo kompaktne zunanje mere in notranja prostornost, ki je tako rekoč na ravni razreda višje. Podobno velja za njegove cene in stroške mesečnega poslovnega najema.
Tržne cene hyundaia ix20 se namreč začenjajo pri slabih 13 tisoč evrih, kar je celo višje kot pri razred večjem oziroma službenem i30. Je pa res, da je ix20 v kabini podobno prostoren, v prtljažniku, ki meri med 440 in 1.486 litri, pa celo bolj.
Kljub vsemu se ta hyundai po zunanjih merah (v dolžino meri 4,1 metra) uvršča med male službene avtomobile oziroma avtomobile, ki se najbolje znajdejo v mestu. Tu ix20 prepričuje z okretnostjo, višjim sedenjem ter s tem povezanim udobnejšim vstopanjem v vozilo in boljšo preglednostjo, hkrati pa majhne mere navdušijo pri parkiranju in gibčnosti.
Tudi motorna izbira je bolj pisana na kožo mestnim vožnjam, saj cenovno zanimiva 1,4-litrski bencinar s 66 kilovati oziroma 90 konjskimi močmi in enako velik turbodizel s 57 kilovati (78 konjskih moči) s poskočnostjo in solidnimi zmogljivostmi postrežeta predvsem pri manjših hitrostih; na avtocesti ali pri večji obremenitvi jima kmalu začne pohajati sapa.
Opremsko zadovolji že vstopni paket classic (razen ESP, za katerega je treba doplačati 400 evrov, serijsko šele pri bogatejši opremi style), ki zajema šest zračnih blazin, radio, klimo, elektriko in drugo udobje ter v kombinaciji z bencinskim motorjem stane 12.890 evrov (skupaj z doplačilnim ESP).
Dizel pa z osnovno opremo ni na voljo in je zato treba izbrati 1.200 evrov dražji paket life (še usnjen volanski obroč, daljinsko centralno zaklepanje, meglenke in električno nastavljiva ogledala) - takšna kombinacija stane kar 15.390 evrov. Je pa mesečni najem dizla (njegova poraba je 4,5 litra) s 730 evri tako rekoč enak najemu bencinsko gnanega motorja (728 evrov) s skromnejšo opremo in kar 2.500 evrov nižjo tržno ceno.
Suzuki swift: Skromna izbira, dobra ponudba
Nova generacija suzukija swifta je ohranila precej neizrazito in skoraj nespremenjeno obliko predhodnika, a zrasla in pridobila prostornost, pa tudi tehniko. Izbira je sicer zelo skromna, saj so na voljo le trije opremski paketi in en motor.
Kljub skromni izbiri pa je swiftova ponudba pravzaprav dovolj dobra, da pomeni uvrstitev v finale letošnjega izbora PAL. Tik pod deset tisočakov, kolikor stane vstopna izvedenka, je sicer več kot pri tekmecih, a tudi sicer takšen swift ponuja več - med drugim že v osnovi popolno varnost, skupaj z ESP, kar je pri drugih predstavnikih malih službenih avtov praviloma treba doplačevati.
No, oprema club je sicer preskromna, kar zadeva udobje, zato je boljša izbira tisočaka dražji comfort, ki doda klimatsko napravo, radio, električno pomične sprednje šipe in vzvratna ogledala, v usnje odet volanski obroč ter daljinsko centralno zaklepanje.
Takšen swift s tremi vrati torej stane tik pod 11 tisoč evri, za dodaten par vrat pa je treba odšteti še tisoč evrov, kar ceno na koncu dvigne na ne več izrazito nizkih 11.990 evrov. Rednih popustov ni.
Prav tako ni motorne izbire, saj je swift na voljo zgolj z 1,2-litrskim bencinskim strojem z visokimi 69 kilovati oziroma 94 konjskimi močmi. Moči je tudi za bolj športno vožnjo (tej sta dorasla tudi zelo dobro podvozje in natančen volan) dovolj v višjih vrtljajih; nižje motorju opazno manjka prožnosti, kar med večinoma mestno vožnjo utegne biti moteče. Poraba s petimi litri (v praksi liter več) je ugodna.
Tudi kabinska prostornost je malce nad povprečjem razreda, manj navduši skromen prtljažni prostor z le 211 oziroma 874 litri. Suzuki swift torej ni med najcenejšimi letošnjimi kandidati, tudi stroški mesečnega najema niso med najnižjimi. A tehnično gre za zelo dober avtomobil s precej športnega duha, kar pa po drugi strani malce krni vsakdanjo uporabnost.
Škoda fabia: Racionalen nakup z nekaj sloga
Škoda fabia je pravzaprav zelo dober nakup, saj združuje dobro koncernsko tehniko, solidno notranjo prostornost, že v osnovi pet vrat in precej konkurenčno ceno. Morda ji manjka nekaj sloga, kar pa z nekaterimi dodatki poskuša popraviti izvedenka city.
Zadnja prenova škode fabie je navzven bolj ali manj minimalna - prinaša predvsem novo masko in žaromete, v notranjosti pa nekaj novih kombinacij materialov in barv, kar pušča vtis solidne kakovosti.
Poleg tega si je pri fabii mogoče omisliti še nekaj stilskih zunanjih dodatkov, saj se izvedenka city med drugim ponaša z belo streho in serijskimi litimi platišči. Kar zadeva udobje, je vstopna oprema classic dovolj dobro založena (klima, radio, elektrika za sprednje šipe in podobno), manjka pa ji varnosti. V osnovi namreč obsega le štiri zračne blazine, za ustrezno raven varnosti pa je treba doplačati varnostni zavesi (250 evrov) in ESP (358 evrov).
Paket city je, kar zadeva varnost, enako pomanjkljiv, dodaten tisočak prinaša predvsem stilske dodatke (bela streha, lita platišča) in nekaj dodatnega udobja.
Fabia city je na voljo le v kombinaciji z bencinskimi motorji, skupaj z novim 1,2-litrskim prisilno polnjenim strojem s 63 kilovati oziroma 86 konjskimi močmi.
Enako močan je tudi že ostarel 1,4-litrski bencinar brez turba, ki pa je zlasti v nižjih vrtljajih manj odziven, porabi več goriva in zato ne upraviči 500 evrov nižje cene. Fabia 1.2 TSI city skupaj z doplačilnim ESP stane 11 tisoč evrov oziroma ob najemu 619 evrov na mesec.
Kombinacija s prav tako novim in varčnim (poraba 4,2 litra) 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem s 66 kilovati oziroma 90 konjskimi močmi in opremo classic je nekaj dražja in stane prek 12 tisočakov, kljub temu pa je strošek mesečnega poslovnega najema z vsemi vključenimi storitvami, skupaj z gorivom, okroglih deset evrov nižji oziroma 609 evrov.
Škoda roomster: Prostor je največji adut
Roomster - kot nakazuje že njegovo ime - stavi predvsem na izrazito prostorno notranjost, ki prekaša prav vse letošnje kandidate v kategoriji mali službeni avto. Kljub vsemu gre za navzven še precej kompakten avtomobil, konkurenčna sta tudi cena in najem.
Prav zaradi teh lastnosti, torej razmeroma nizke cene in stroškov poslovnega najema ter še vedno dovolj kompaktnih mer (dolžina 4,2 metra), roomsterja uvrščamo med male službene avtomobile, in ne razred višje, v kategorijo službenih vozil. Res pa je, da po notranji prostornosti prekaša tudi večino teh. Prostor je namreč izdatno odmerjen tako na sprednjih kakor tudi na zadnjih sedežih in še posebno v prtljažniku, ki v osnovi sprejme 450, ob zloženih zadnjih sedežih pa kar 1.780 litrov.
Zaradi izrazite notranje prostornosti je zunanja oblika preprosta (prenova je prinesla novo sprednjo masko in žaromete) - z ravnimi in odsekanimi linijami, ki funkcionalnost postavljajo pred oblikovno privlačnost. Enako velja za precej skromno obdelano notranjost, sicer ne toliko kot pri potniških dostavnikih. Je pa roomster podobno pomanjkljiv na področju varnosti, saj v vseh opremskih paketih serijsko obsega le štiri zračne blazine - za zračni zavesi in ESP je pri vseh treba doplačati več kot 600 evrov. V osnovni opremi je tudi premalo udobja, zato je treba izbrati bogatejši paket style, ki zajema tudi klimatsko napravo, radio, elektriko za sprednje stranske šipe in vzvratna ogledala, potovalni računalnik in še kakšno malenkost.
Motorna paleta je podobna kot v fabii oziroma kot najboljšo izbiro ocenjujemo prisilno polnjen bencinski motor 1.2 TSI s 63 kilovati oziroma 86 konjskimi močmi in povprečno porabo 5,7 litra. Tržna cena tega je skupaj z opremo style in obveznimi varnostnimi doplačili 12.657 evrov. Dizli so precej dražji, še zlasti 1,6-litrski TDI, cenovno kolikor toliko racionalna izbira je stroj 1.2 TDI s 55 kilovati oziroma 75 konjskimi močmi.