Revija Economist je že konec minulega leta napovedala, da je letos pričakovati zmernejšo rast svetovne prodaje avtomobilov, ki naj bi dosegla okoli tri odstotke, od tega naj bi se prodaja v Evropi zmanjšala še za odstotek.
Vendar pa naj bi se tudi v Evropi vsaj na nekaterih trgih prodaja letos že povečala, potem ko so lani trgi z upadom prodaje predvsem manjših avtomobilov uravnotežili umetno povečano prodajo leto pred tem.
Letos rast v Nemčiji, upad v Franciji
Predvsem največji evropski trg - Nemčija - vliva upanje avtomobilskim proizvajalcem. Na drugi strani se še zlasti francoska proizvajalca Renault in Citroën bojita okoli osemodstotnega zmanjšanja prodaje avtomobilov v Franciji, do katerega bo prišlo, ko ne bo več državnih spodbud. Zadnji potres je skvaril prodajne načrte tudi na Japonskem, medtem pa je pričakovati zmerno rast povpraševanja po avtomobilih v ZDA.
Kitajska čedalje večja avtomobilska meka
Avtomobilisti bodo tudi letos, podobno kot lani, priložnost iskali na rastočih trgih Azije, kjer predvsem Kitajska postaja nova avtomobilska meka, še zlasti za proizvajalce luksuznih avtomobilov. Znova bo šlo najverjetneje nekoliko bolje prav proizvajalcem teh avtomobilov, medtem ko se bodo pri cenejših avtomobilih še poznali predlanski in lanski državni ukrepi za spodbujanje prodaje.
BMW previdno začrtal triodstotno rast prodaje
Največji proizvajalec luksuznih avtomobilov BMW je že lani ustvaril rekordne prihodke od prodaje in čisti dobiček, ob tem pa je prodaja avtomobilov lastne blagovne znamke dosegla drugi najboljši rezultat vseh časov. Prihodki od prodaje avtomobilov so lani poskočili kar za 24 odstotkov, količinsko pa se je prodaja povečala za 14 odstotkov. Letos ciljajo na vsaj okoli triodstotno rast prodaje, tako da bi ta presegla 1,5 milijona izdelkov znamk BMW, Rolls-Royce in Mini. Bavarci sicer opozarjajo, da so načrti postavljeni ob predpostavki zmerne svetovne gospodarske rasti.
Daimler opozarja na rast stroškov razvoja
Tudi proizvajalec mercedesov Daimler je lahko zadovoljen z minulim letom. Prihodki koncerna so se povečali za četrtino in dosegli 98 milijard evrov, ob tem pa so se samo v avtomobilskem delu prihodki od prodaje okrepili za 29 odstotkov, količinska prodaja pa za več kot petino. Treba je opozoriti, da je skupina rast dosegla predvsem z iskanjem novih trgov, medtem ko so prihodki, ustvarjeni na stari celini, zrasli za razmeroma skromnih pet odstotkov.
Daimler je imel lani 4,7 milijarde evrov čistega dobička, leto pred tem pa 2,7 milijarde evrov izgube. Letos pričakuje zmerno rast, ki jo bo dosegel predvsem z odkrivanjem novih trgov. Rast bo precej zmernejša kot lani. Ob tem v stuttgartskem proizvajalcu luksuznih avtomobilov opozarjajo, da se bodo letos močno povišali stroški za razvoj novih izdelkov, tehnologij in tudi prodora na nove trge, pri čemer se je Daimler izognil kakršnimkoli natančnejšim napovedim.
Za VW lani rekordno
Tudi za Volkswagen je bilo prejšnje leto najuspešnejše v zgodovini družbe. Skupina je ob količinski rasti prodaje za okoli šestino povečala prihodke od prodaje za petino, tako da je dosegla 127 milijard evrov. Skupina, ki obsega še Audi, Škodo in Seat, je lani ustvarila 7,2 milijarde evrov čistega dobička, predlanskim pa le 911 milijonov. Kljub zavidljivemu rezultatu kaže opozoriti, da se je skupini prodaja v Evropi zmanjšala. Še posebno močan je bil upad v vzhodni Evropi, kjer se je prodaja zmanjšala za četrtino.
Tudi Volkswagen je leto reševal na Kitajskem, kjer se je prodaja skoraj podvojila, in v Indiji, kjer se je potrojila. Poleg tega so okoli desetodstotno rast dosegli na obeh ameriških celinah. Volkswagen letos pričakuje nove rekordne rezultate, a bo rast zmernejša od lanske, čeprav so v prvih dveh mesecih prodali 17 odstotkov več avtomobilov kot v istem lanskem obdobju.
Renault se boji upada doma
Tudi francoski Renault se nad lanskim uspehom ne more pritoževati. Skupina je lani prodala 2,6 milijona avtomobilov, kar je 14 odstotkov več kot predlanskim, prihodki pa so se povečali za šestino in dosegli skoraj 39 milijard evrov. Po izgubi v letu 2009 so Francozi lani ustvarili 3,4 milijarde evrov čistega dobička. Tudi Renault za letos ne upa napovedati podrobnejših načrtov. Kljub osemodstotnemu skrčenju domačega francoskega trga pričakujejo rast prodaje in dobička.
Ob tem pa bodo dodatno zarezali v stroške poslovanja in postopno povečevali prosti denarni tok. Njihovi upi so usmerjeni v razvoj električnih avtomobilov, saj naj bi že prihodnje leto trgu ponujali štiri modele. Cilj skupine je, da leta 2013 prodaja vseh vrst avtomobilov preseže tri milijone.
General Motors se je dvignil iz pepela
Po desetletju agonije in stečaju v letu 2009 se je lani prebudil tudi novi General Motors. Američani so lani prodali 8,4 milijona avtomobilov, kar je (primerjano skupaj z družbo v stečaju) 12 odstotkov več kot predlanskim. Prihodki od prodaje so presegli 100 milijard evrov. Skupina je tudi lani ustvarila okoli 3,5 milijarde evrov čistega dobička, potem ko je imela leta 2009 v slabih šestih mesecih po ustanovitvi približno toliko izgube. General Motors sicer še vedno sanira posledice stečaja, tako da je prejšnji mesec prodal finančno roko družbe. Vendar pa prodaja v prvih dveh mesecih letos, ki je tretjino boljša kot v istem obdobju lani, kaže na še eno uspešno leto.
Toyotine načrte prekrižal potres
Od velike trojice je še najskromnejšo rast lani dosegla japonska Toyota, ki je količinsko prodajo povečala za okoli šest odstotkov. Toyoti so lani prihodki od prodaje v Evropi uplahnili za 11 odstotkov, v ZDA pa za dober odstotek. Upad na tujih razvitih trgih pa jim je uspelo nadomestiti doma in na drugih rastočih trgih Azije. Japonci sicer poslovno leto sklenejo konec marca, tako da bodo celoletni podatki znani konec aprila.
Toyota letos pričakuje le skromno, 1,3-odstotno rast prihodkov od prodaje, ki jo bo zelo verjetno poskušala doseči na rastočih azijskih trgih in delno tudi v ZDA. Pri prihodkih je seveda treba opozoriti, da jim že nekaj let povzroča težave zniževanje vrednosti dolarja, ki jim prinaša precejšnje tečajne izgube. Kljub temu Toyota letos načrtuje podvojitev dobička, tako da bi ta moral doseči okoli 4,3 milijarde evrov. Načrti so bili seveda določeni pred potresom. Ta je družbi doslej povzročil logistične težave, gotovo pa se bo nesreča poznala tudi pri prodaji na domačem trgu.