Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.
(Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih (Intervju) Danilo Ferjančič: Električni avto v vsako slovensko vas že v dveh, treh letih Elektrika je prihodnost, trenutno največji izziv pa je najti dobre mehanike, ličarje in druge tehnične poklice. Te v Porscheju Slovenija iščejo tudi v nekdanjih državah nekdanje Jugoslavije.

Pravila izbora ostajajo nespremenjena, pri ocenjevanju večji poudarek na varnosti

Čas branja: 3 min
10.04.2011  22:30
Brez ustrezne varnosti ni finala

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Letošnji izbor PAL ohranja obliko štirih kategorij, po pet finalistov v vsaki izmed njih ter dve oziroma tri žirije, ki oblikujejo končno oceno. Ekologija v skladu sodobnimi trendi ostaja pomemben dejavnik, zaostrili pa smo zahteve pri varnosti.

Lani smo v ocenjevalno tabelo novinarske žirije dodali postavko z uradno izmerjenimi emisijami ogljikovega dioksida posameznega vozila, s čemer ocenjujejo njegov vpliv na okolje med dejansko uporabo. Je pa res, da trenutni način merjenja porabe goriva oziroma emisij ogljikovega dioksida s prihodom električnih avtomobilov postaja vse manj verodostojen, saj pri avtomobilih, pri katerih baterije polnimo iz zunanjega električnega vira (plug-in) pri trenutno veljavnem načinu niso upoštevane emisije, ki nastanejo pri pridobivanju te električne energije.

V letošnjem izboru PAL električna plug-in vozila še ne sodelujejo in zato pri končni oceni upoštevamo tovarniški podatek o izpustu ogljikovega dioksida. Že prihodnje leto oziroma v PAL 2012 pa se obetajo tovrstni kandidati v kar treh kategorijah, zato bomo takrat tudi ustrezno spremenili sistem vrednotenja vpliva na okolje.

Prste stran od varnostno pomanjkljivih vozil

Smo pa letos še bolj poudarili pomen varnosti, saj morajo vsi kandidati poleg šestih zračnih blazin imeti tudi sistem stabilnosti (ESP); bodisi kot del serijske opreme bodisi za doplačilo. Če je ESP (ali kakšno izmed blazin) potrebno doplačati, ga pri upoštevani ceni vozila in izračunu mesečnega najema prištejemo. To velja predvsem za vozila Malega službenega razreda, v finale pa se imajo možnost uvrstiti le tiste njihove izvedenke, pri katerih je ESP, če leta ni serijski, mogoče doplačati.

Avtomobili, pri katerih ESP ni niti serijski niti na voljo za doplačilo se v finale izbora ne morejo uvrstiti. Takšen primer je varnostno neustrezen suzuki alto, službena dacia duster pa ESP kot doplačilo nudi le v kombinaciji z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom, kar pomeni tudi precej visoko ceno; previsoko za uvrstitev v finale. Pri sodobnih poslovnih avtomobilih so številni varnostni sistemi (za opozarjanje na nenamerno vožnjo izven prometnega pasu, zaznavanje voznikove utrujenosti, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in podobno) večinoma na voljo za doplačilo, nekateri so tudi že del serijske opreme bolje opremljenih izvedenk.

Kandidati z omenjenimi sistemi prejmejo dodatne točke, manj pa jih podelimo tistim, ki tovrstnih sistemov ne premorejo niti za doplačilo. Enako velja v Managerski kategoriji, kjer so nekateri kandidati že serijsko opremljeni s sistemi za zaznavanje nevarnosti trka (pre-safe pri mercedesu ali pre-sense pri audiju) in zato prejmejo dodatne točke. Tu ocenjujemo tudi naprednejše pripomočke, kot je denimo sistem za nočno gledanje.

PAL izbira najboljši nakup; upošteva tudi ceno in stroške

Omenjeni kriteriji, skupaj s številnimi drugimi (novinarskega žirija vsakega kandidata oceni po sto merljivih kriterijih) oziroma njihov skupni seštevek pomeni razvrstitev kandidatov po merilih novinarske žirije. PAL ne izbira absolutno najboljših avtomobilov, temveč najboljši nakup. Med številnimi drugimi kriteriji je namreč velik poudarek tudi na ceni in stroških lastništva, vključno s porabo goriva, rednim vzdrževanjem, zamenjavo pnevmatik in podobno.

Vse našteto je združeno tudi v mesečnih stroških poslovnega najema, ki jih izračunava družba ALD Automotive kot dolgoletni partner izbora PAL. Cena in stroški imajo nimajo povsod enake teže; večji vpliv imajo v izrazito racionalnem Malem službenem in Službenem razredu, v Poslovnem nekaj manj, vsekakor pa najmanj v prestižni Managerski kategoriji, kjer je večji poudarek na tehniki, sodobnih tehnologijah, udobju in podobnem. Cena in stroški imajo tu sicer manjšo, a vseeno pomembno vlogo.

Dve oziroma tri žirije pomenijo objektivno končno oceno

Po pet najbolje ocenjenih kandidatov v vsaki kategoriji se uvrsti v finale izbora in točkuje po sistemu 12 (za prvo mesto)-8-6-4-2 (peto mesto), a točke so razkrite šele na zaključnem dogodku (letošnji finalisti so v tem katalogu predstavljeni po abecednem vrstnem redu), kjer dodamo točke na podlagi glasovanja bralcev kot potencialnih kupcev teh vozil. Bralci lahko glasujejo s pomočjo glasovnic v edicijah Časnika Finance in na spletni strani www.finance.si/pal , vsak pa lahko odda le en glas - pri podvojenih glasovnicah upoštevamo le prvo oddano, vse nadaljnje izločimo oziroma jih ne upoštevamo.

Kandidate od tistega z največ do tistega z najmanj glasovi zopet točkujemo po sistemu 12-8-6-4-2. V najvišji, Managerski kategoriji pa svoj glas doda še deset vodilnih slovenskih menedžerjev, ki kandidate v tej kategoriji razvrstijo od prvega do petega mesta, nato pa jim na podlagi skupne razvrstitve podelimo točke po sistemu 6-4-3-2-1.

Končna uvrstitev je tako seštevek točk dveh oziroma treh žirij in upošteva tako strogo racionalne ocene novinarske žirije, glasovi bralcev in menedžerjev pa dodajo še oceno potencialnih kupcev, ki do neke mere razkriva tudi ugled določene znamke ali modela na trgu. V primeru, da dva ali več avtomobilov v posamezni kategoriji zbere enako število točk upoštevamo pravilo, da se na višje mesto uvrsti tisti, ki je zbral več točk managerske žirije, nato glasov bralcev, nato novinarske žirije.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Brdo: za stanovanja med 93 tisoč evrov in 255 tisoč evrov 12

Izbrani kupci stanovanj v soseski Zeleni gaj na Brdu bodo obveščeni po pošti - stanovanjski sklad bo odločbe odposlal jutri

AVTO
Nasveti
Nasveti Kako se prebiti skozi labirint ponudbe avtomobilov in izbrati pravega 1

Ločnice med avtomobilskih razredi se brišejo, prava izbira je zato vse težja; pred nakupom avtomobila prevetrite širši krog...

AVTO
PAL
PAL Streznitev in nove priložnosti

Povprečna realna poraba je v zadnjih nekaj letih upadla, kar prinaša nižje stroške goriva in višjo vrednost rabljenih vozil po nekaj...

FINANCE
Članki
Članki Cerar napovedal davčne blagajne, o plačah na DUTB bi še razpravljal 5

O Mramorjevem predlogu za prepolovitev plač na DUTB pravi: "To poročilo je zgolj predlog za razpravo." Razprave pa danes niso končali.

FINANCE
Članki
Članki Najpodjetniška ideja: Z zamahom roke lahko prižgete luč ali dvignete roleto 1

Stikala, ki jih razvijajo v podjetju Anigmoteh, lahko upravljamo kar z gibi rok, ki jih zazna senzor

FINANCE
Članki
Članki Na tankem ledu ali zakaj se življenje Inuitov obrača na glavo

Kulturo, temelječo na lovu, krvnem sorodstvu in boju za obstanek, je zamenjala praznina življenja v socialnih stanovanjih, ob...

AVTO
PAL
PAL Kako smo jih ocenjevali, kako določili najboljše

Vsaka kategorija ima svoja merila, pri vseh pa so pomembni stroški, upad vrednosti in s tem realna vrednost avtomobila za zahtevano ceno.