Letos na slovenskem avtomobilskem trgu prihaja do tektonskih premikov pri razvoju trga in v razmišljanju kupcev. Recesija je temeljito osušila proračune podjetij, tudi posameznikov, zato so se kupci v časih počasnega okrevanja gospodarstva nakupa avtomobilov lotili trezneje, z manj čustev in manj tveganja kot do leta 2009. Preprosto so začeli razmišljati po načelih našega izbora, ki pri avtomobilih ceni dobro razmerje med ceno, stroški in lastnostmi.
Največ je k temu pripomogla recesija, ki je leta 2009 in 2010 od podjetij zahtevala celo ustavitev vlaganj v vozne parke, letos pa zaradi njihove ostarelosti opozarja, da je na avtomobile treba gledati kot na strošek, in ne le kot na statusni simbol. Seveda se merila zmogljivosti, udobja in prostornosti glede na avtomobilski razred spreminjajo, prav pri vseh vozilih pa je pomembno, da so dobro varnostno opremljena, da imajo majhne izpuste ogljikovega dioksida (kar ugodno vpliva na okolje, poleg tega pa niža stroške goriva in povišuje preostanek vrednosti rabljenih avtomobilov), nizke stroške vzdrževanja in ugodno ceno. Ta, še bolj kot kdaj prej, ni več merilo za stroške, ki jih boste imeli z avtomobilom.
Cene na uradnih cenikih so namreč le za orientacijo, najprej pa je od njih treba odšteti vse redne popuste (to smo storili v vseh izračunih in ocenah kandidatov), nato določiti še preostanke vrednosti avtomobilov, stroške njihove uporabe, zavarovanj, zamenjave gum in drugo. Seštevek vsega daje rezultate, ki so za marsikoga še danes šokantni. Dragi avtomobili uglednih znamk nenadoma postanejo dostopni, poceni avtomobili manj uglednih znamk postanejo dragi, saj so po treh letih vredni precej manj kot prvi, tudi njihovo vzdrževanje je dražje. Ta dejstva pa nikakor ne veljajo le za podjetja, resnica je enaka tudi pri zasebnem nakupu avtomobila.
O vsem tem zdaj razmišljajo predvsem slovenska podjetja, ki v letih 2009 in 2010 avtomobilov večinoma sploh niso kupovala. Ker se njihov vozni park stara, ga morajo pomladiti z novimi avti. "Ti so manjši, imajo manjše in varčnejše motorje ter slabšo opremo. Tudi manj ugledne znamke podjetij ne motijo več, saj je postavljaštvo zdaj bolj moteče kot pred leti," opažajo trgovci, ki so zaradi nakupnega krča podjetij in zasebnih kupcev cene spustili na najnižjo raven doslej. Dobro opremljen mali službeni avto tako zdaj dobite za devet tisoč evrov, službeni za 11 tisoč in poslovni za 16 tisoč evrov. Še zlasti poslovni finalisti letos blestijo po vrednosti za odšteti denar, kar smo doslej lahko zapisali le za službene avtomobile.
Cene menedžerskih avtov so resda ostale razmeroma visoke, a ker gre za avtomobile z vrhunsko tehnologijo s presežki tehnike in udobja, je to razumljivo, saj niso namenjeni polnjenju voznih parkov podjetij. Zato boste med kandidati v najvišjem razredu zaznali manj racionalnega pridiha, kar nekaj pa vseeno. S tem sporočilom vas vabimo h glasovanju med letošnjimi finalisti, ki so vsi po vrsti odlična izbira. To še ne pomeni, da so najboljši avtomobili na trgu, vsekakor pa med novimi modeli ponujajo največ za odšteti denar.