Avto

Zakaj bodo subvencije za električne avtomobile skromnejše od napovedanih

Jure Leben, podsekretar vlade za podnebne spremembe, Alberic Chopelin, generalni direktor Peugeota Slovenija, o subvencijah za elektrovozila

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.02.2011 22:30
Čas branja: 7 min

Vladna služba za podnebne spremembe je zadovoljna s sprejetimi subvencijami za električne avte, avtomobilisti pa ne. Prvi mož Peugeota Alberic Chopelin, ki je pri nas prvi predstavil električni avto, vladi očita zavlačevanje, velik zamik uvedbe subvencij, izključitev podjetij iz sheme ter pomanjkanje politične volje. Aleš Suhorepec, vodja delovne skupine za električne avte v ADS, pa vladi zameri le dejstvo, da subvencij ne bo za podjetja.

albert chopelin
"Sam sem plačan za sprejemanje pravih in pravočasnih odločitev, ne za dobre namene. Do odločitev pa ni prišlo, saj kljub dolgotrajnim pogajanjem nobeni od temeljnih zahtev sekcije ADS ni bilo ugodeno," tako je nad subvencijami za električne avtomobile razočaran generalni direktor družbe Peugeot Slovenija Alberic Chopelin.
Ste zadovoljni s sprejetim programom ukrepov na področju električnih vozil?

Leben: Vlada je prejšnji četrtek sprejela program ukrepov za zagotavljanje infrastrukture in sistemskega okolja za vstop električnih vozil na slovenski trg. Zdaj mora Služba Vlade RS za podnebne spremembe do 1. junija letos pripraviti subvencijsko shemo, ki bo potekala prek Eko sklada enako, kot denimo za ogrevanje, okna, izolacijske materiale in podobno. Subvencije bodo na voljo od začetka leta 2012. Kljub temu pa obstaja možnost, da bo nekaj sredstev na voljo že letos, več o tem bo znanega v prihodnjih dveh mesecih. Govorimo o okoli 250 tisoč evrih, ki bi pokrili povpraševanje glede na količino vozil, ki so jih distributerji napovedali za letos. Subvencij že letos ni zaradi dolgotrajnega medresorskega usklajevanja, ki se je zavleklo v začetek tega leta. Načrt dejavnosti za Eko sklad pa potrjujejo decembra za naslednje leto. Poudarjam, če bi lahko subvencije določili v naši službi, bi te potekale že danes.

In vaš komentar, gospod Chopelin?

Chopelin: Plačan sem za sprejemanje pravih in pravočasnih odločitev, ne za dobre namene. Med pripravljanjem predloga smo se člani ADS (Avto Društvo Slovenija - Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije) s predstavniki službe vlade za podnebne spremembe velikokrat srečali in pogajali. Poudariti pa moram, da z naše strani ni bila pomembna samo višina morebitne subvencije, temveč tudi to, da je vlada pripravljena vlagati v novo tehnologijo.

jure leben
"Če bi z direktorjem vladne službe za podnebne spremembe odločala sama, bi ugodila vašim predlogom. A ni tako, upoštevati smo morali komentarje ministrstev," tako velika razhajanja med predlogi in dejanskimi subvencijami pojasnjuje podsekretar vladne službe za podnebne spremembe Jure Leben.
In to v tehnologijo, ki je na ulicah Ljubljane in drugih slovenskih mest na voljo že danes. Med pripravljanjem predloga smo veliko časa in energije vložili v pogajanja. Ta čas je minil, zdaj je prišel čas za ukrepanje. Med pogajanji smo pokrili vse vidike tega poslovnega modela. Ja, električni avtomobili pomenijo nov poslovni model za vse nas.

Na žalost pa, čeprav je električni avtomobil v Sloveniji že mogoče kupiti, danes nihče ne more reči, da je bila sprejeta politična odločitev za to, da podpremo električna vozila. Prav tako so se subvencije zamaknile za leto dni. Med pogajanji smo vsi distributerji poudarjali pomen višine subvencije, čas uvajanja subvencije in dejstvo, da mora biti subvencija na voljo tako za fizične kot pravne osebe. Program je zdaj sprejet, nobena naša temeljna zahteva pa ni vključena vanj. Sami smo morali že jeseni sprejeti nekatere odločitve o naših načrtih z električnimi vozili. V njih smo upoštevali možnost subvencije, ki pa je zdaj vsaj še leto dni ne bomo imeli. Prav tako smo očitno ostali brez subvencij za pravne osebe, ki bodo pomenile okoli 80 odstotkov kupcev teh vozil. Ker sami v ta vozila verjamemo, bomo delali naprej tudi brez vladne podpore. Zakaj bi čakali dodatnega pol leta ali leto dni? Električni avto imamo tu, z njim orjemo ledino in kupcem dokazujemo, da imajo lahko že danes uporaben avtomobil, s katerim ne obremenjujemo okolja.

Leben: Dodajam, da je bila politična odločitev prejšnji teden sprejeta, zdaj pa je na nas, da jo uresničimo. Do junija moramo med drugim pripraviti tudi informacijsko zgibanko o električnih vozilih in podpori, ki jo bo ponudila vlada. To zgibanko bodo prijela vsa slovenska gospodinjstva. Za promocijo subvencijskih sredstev, ki mu bodo dodeljena, pa bo poskrbel tudi Eko sklad. Sredstva za letos bomo tudi še poskušali zagotoviti, vsaj delno. Bo pa v okviru Eko sklada v letih od 2012 do 2014 vsako leto na voljo milijon evrov sredstev za električna vozila, torej skupaj tri milijone evrov namesto 14, kot smo predlagali v začetku. Prav tako smo v predlogu pripravili tudi vse potrebno za nemoteno homologacijo tovrstnih vozil pri nas. Res pa je, da bi s širšim konsenzom lahko storili še veliko več. Poudariti pa moram 20-milijonsko vladno podporo projektu SiEVA (Sinergijski Ekološki Varen Avtomobil), ki prav tako daje močan signal, da v Sloveniji podpiramo uvedbo električnih avtomobilov v naše vsakdanje življenje.

Kako bodo kupci električnih avtomobilov lahko pridobili subvencije?

Leben: Vsak kupec bo moral na Eko sklad vložiti prošnjo za nakup tovrstnega vozila. Eko sklad bo nato izdal potrdilo, da je oseba upravičena do subvencije. Nato bo kupec vplačal svoj avtomobil in potrdilo o vplačilu odnesel na Eko sklad. Ta mu bo nato nakazal denar. Subvencije bodo najprej namenjene le fizičnim osebam, primerno rešitev za pravne osebe še iščemo.

Zakaj znižanje subvencij s prvotnih sedem na pet tisoč evrov?

Leben: V originalnem predlogu je bilo predlaganih sedem tisoč evrov subvencije, a jo je medresorsko usklajevanje znižalo na pet tisoč evrov. Eden izmed razlogov za to je bilo tudi pozitivno mnenje avtomobilskih distributerjev glede te višine subvencije in njihova zaveza, da bodo avtomobile ponudili slovenskim kupcem.

Katera so prestižna električna vozila, ki ne bodo deležna subvencij? Bomo chevroleta volta in opla ampero lahko kupili s subvencijo?

Leben: Opel ampera in chevrolet volt bosta najverjetneje izključena, ker nista povsem električna. Prav tako do subvencije ne bodo upravičeni kupci prestižnih električnih vozil, na primer tesle, ki stane prek sto tisoč evrov, in hibridov; Eko sklad ima namreč že uveljavljen sistem za hibridne avtomobile. Končna višina subvencije in izračunavanje te še nista določena.

Za zdaj je v igri več možnosti in formul, ki bi kar najbolje izkoristile največ pet tisoč evrov subvencije. Eden od naših predlogov bo tudi, da bi bili do subvencije za nakup električnega vozila upravičeni tudi tisti kupci, ki bodo takšen avtomobil kupili pred uvedbo subvencij. Končna odločitev pa bo v rokah ministrstva za gospodarstvo in Eko sklada. Najverjetneje pa bodo prvo koledarsko leto, se pravi leta 2012, pet tisoč evrov subvencije deležna vsa vozila, ki bodo na voljo. Glede na napovedane modele to pomeni za vozila v cenovnem razponu od 22 do okoli 42 tisoč evrov. Pozneje pa bo pet tisoč evrov subvencije zgornja meja, ki jo bo nekdo lahko dobil. Po koncu leta 2012 bomo analizirali trg električnih vozil in pripravili strategijo za naprej.

Chopelin: Edini kriterij za subvencije bi morale biti nične emisije.

Zakaj subvencije ne bodo na voljo tudi za pravne osebe? V tujini so namreč prav pravne osebe tiste, ki se najbolj številčno zanimajo za tovrstne avtomobile.

Leben: V originalnem predlogu so bile predvidene subvencije za fizične in pravne osebe, vendar so po medresorskem usklajevanju pravne osebe iz njega izpadale. Razlogov je več. Eden med njimi je povezan tudi z našo davčno zakonodajo, ki subvencije razume kot državno pomoč. Njeno maksimalno višino glede na vrednost pa določa evropska komisija. Ker bi v našem primeru subvencije presegale to višino, bi morali vsak posamezen primer poslati v odobritev evropski komisiji. To pa je zelo zamuden in dolgotrajen postopek. Za podjetja bomo torej morali poiskati drugačno rešitev.

Chopelin: Ker so odločitev o subvencioniranju električnih vozil tudi za pravne osebe sprejele številne evropske države, ki morajo zakonodajo prav tako usklajevati z evropskim pravnim redom, se mi taka razlaga ne zdi najbolj logična. Vse skupaj bolj spominja na pomanjkanje politične volje za podporo napredne tehnologije.

V prvotnem predlogu so bile tudi subvencije za električna kolesa in skuterje, v drugem pa ne več. Kako to?

Leben: Ta prevozna sredstva ne potrebujejo subvencij, poleg tega imamo na voljo malo sredstev, zato smo se osredotočili na subvencije le za avtomobile. Če bi imeli na voljo deset milijonov evrov, bi podprli vse!

Ali program ukrepov vsebuje tudi zahteve po, na primer, gradnji pakirnih mest s polnilnimi enotami?

Leben: Da. Naš predlog bo v javnosti zagotovo najbolj znan zaradi subvencij, kljub temu pa to nikakor ni edini ukrep, ki ga prinaša. Pomembno je tudi to, da smo dosegli dogovor o tem, da za gradnjo polnilnih postaj za električna vozila ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja.

V tem dokumentu je vključena tudi direktiva, da mora naša služba do 1. junija letos pripraviti analizo vseh predpisov za uvedbo potrebne infrastrukture za tovrstna vozila. Prav tako moramo pripraviti tudi morebitne zakonske spremembe, ki bi zagotavljale, da se bo v prihodnje polnilna infrastruktura za električna vozila postavljala skupaj z novimi objekti. Na primer, številke so simbolične, pri gradnji nove garažne hiše z 200 parkirnimi mesti bo treba pet parkirnim mest opremiti s polnilnimi mesti.

Vaši naslednji projekti na avtomobilskem področju?

Leben: Osredotočili se bomo na demonstracijski projekt infrastrukture z Elektrom Ljubljana, predstavili bomo portugalski sistem za električno mobilnost skupaj z Renaultom, prizadevali si bomo pridobiti nekaj sredstev za subvencioniranje električnih vozil že v tem letu.

Postopki

Kako se je sprejemal program

  • Služba Vlade RS za podnebne spremembe je pripravila predlog v sodelovanju z industrijo in avtomobilskimi distributerji.
  • Predlog je šel v medresorsko usklajevanje, vanj pa je bilo nato treba vnesti vse popravke in pripombe.
  • Po koncanem medresorskem usklajevanju predlog obravnava odbor za gospodarstvo.
  • Predlog sprejme Vlada RS.
M.J.
Električni avti v Sloveniji

Vsaj 1.100 do leta 2015

Do leta 2015 je ministrstvo za gospodarstvo določilo cilj, da se bo po slovenskih cestah vozilo 1.100 električnih avtomobilov. Jure Leben je postavil višji cilj, po najboljšem scenariju jih bo 3.300 do leta 2015. "Leta 2020 bo od štiri do pet odstotkov izdelanih avtomobilov povsem električnih," je globalna napoved Alberica Chopelina. M.M.
Mnenje sekcije Ads in Renaulta
aleš suhorepec
Na soočenje smo povabili tudi Aleša Suhorepca, direktorja prodaje Renaulta in Dacie v družbi Renault Nissan Slovenija ter vodjo delovne skupine za električna vozila v sekciji ADS. Ker se ga ni mogel udeležiti, nam je sporocil svoj komentar. Suhorepec je najprej pozdravil smer, ki jo kažejo subvencije. "Moje mnenje in tudi mnenje večine drugih clanov avtomobilske sekcije pa je, da takšni ukrepi za nas niso ugodni, vsaj v začetku ne. Že od zacetka namreč zelo jasno poudarjamo, da morajo biti subvencije tudi za podjetja. Tako je tudi v večini evropskih držav. Podjetja so namrec tista, ki bodo verjetno naredila prvi korak pri nakupu električnih vozil. Država pravi, da naj bi podjetjem ponudila ugodna posojila pri nakupu električnega vozila. Če bi to pomenilo nicodstotno obrestno mero pri nakupu, je to seveda tudi ugodna ponudba, vendar v zacetku najvec šteje cena. In tudi podjetja bo treba prepričati z vsaj približno ugodno ceno na začetku," je komentiral Suhorepec in dodal, da bi moral biti interes države, da električna vozila čim prej zapeljejo na naše ceste, saj bomo s tem naredili korak k bolj cisti Sloveniji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kako Belgija uspešno preganja goljufije s kilometri, Slovenija predloge ignorira
Avto
AvtoMiloš Milač Kako Belgija uspešno preganja goljufije s kilometri, Slovenija predloge ignorira 18

Belgija ima učinkovit sistem sledenja kilometrom avtomobilov, zato je goljufije lahko prepoznati. Za vzor bo tudi drugim državam EU, ki so pripravljene prisluhniti.

FINANCE
Subvencije
To so subvencije, do katerih lahko pridete ta hip
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin To so subvencije, do katerih lahko pridete ta hip

Samo prek razpisov gospodarskega ministrstva je trenutno že na voljo za okoli 30 milijonov evrov spodbud

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Subvencije
Kupujete električno vozilo? Na voljo so sveže subvencije Eko sklada
Subvencije
SubvencijeAnja Zaletel Kupujete električno vozilo? Na voljo so sveže subvencije Eko sklada

Fizične osebe lahko po novem dobijo subvencijo tudi za nakup testnih vozil

FINANCE
IKT
Zakaj so industrijska okolja ena najbolj šibkih točk kibernetske varnosti
IKT
IKTEsad Jakupović Zakaj so industrijska okolja ena najbolj šibkih točk kibernetske varnosti

Industrijska okolja so bila dolgo ločena od ostalih poslovnih sistemov, s pojavom interneta stvari pa je izmenjave podatkov med IT- in OT-sistemi čedalje več, s tem pa tudi odprtih vrat za spletni kriminal

FINANCE
Subvencije
TOP razpisi tega tedna: razvojni sklad, kmetijsko ministrstvo, razvojni center Novo mesto ...
Subvencije
SubvencijeAnja Zaletel TOP razpisi tega tedna: razvojni sklad, kmetijsko ministrstvo, razvojni center Novo mesto ...

Objavljamo izbor sveže odprtih razpisov za subvencije

FINANCE
Subvencije
Ali veste, za kaj vse lahko v svoji občini dobite subvencijo?
Subvencije
SubvencijeAnja Zaletel Ali veste, za kaj vse lahko v svoji občini dobite subvencijo?

Občine ponujajo sredstva za zaposlovanje, inovacije, rast in konkurenčnost podjetij, reševanje stanovanjskega vprašanja, kmetijstvo ...