Avto

Foto: Umirjen, a prepričljiv nastop citroëna C4

V Malmöju na Švedskem smo vozili novega citroëna C4

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.10.2010 11:00
Čas branja: 3 min

Citroën C4 si je po šestih letih nadel elegantnejšo obliko, zrasel je v dolžino in v potniško kabino ter pridobil pri varnosti in tehniki. Ostal je udoben in dostopen, osnovni model bo od februarja 2011 stal le 12 tisočakov. S to ponudbo pa bo C4 neposredno napadel tekmeca renaulta megana.

Oblikovalci se z obliko niso igrali, kot denimo pri prejšnjem C4. Novi je dokaj klasičen, a eleganten in skladen, povzema poteze modela C3. V dolžino je C4 vidno zrasel, na 4,33 metra, kar se pozna v potniški kabini. Spredaj se sedi odlično, sedeži so udobni in dobro oprijemljivi, ergonomija za volanom je zelo dobra, navdušujejo odlični materiali. Denimo gumirana armaturna plošča (takšna je žal le v najbolj prestižni opremi exclusive, ta ponuja tudi masažne sedeže), plastika je dobra na otip in videz, celoten vtis pa je zelo dober, brez dvoma na ravni volkswagna golfa.

Izbira petih barv in opozorilnih zvokov

C4_1_mm.1286442244
Novi citroën C4 je bolj klasične oblike, navdušuje pa s prostornostjo, udobjem, bogato opremo in varčnimi in uglajenimi motorji. Varnost je dokazal z velikim številom točk in petimi zvezdicami na preizkusu EuroNCAP.

C4 ne bi bil pravi citroën, če ne bi imel tudi nekaj posebnosti, denimo na izbiro pet barv ozadja merilnikov in pet različnih zvokov za opozorila. Ima tudi niz stikal na volanskem obroču, ki še vedno zahtevajo nekaj privajanja. So pa stikala na sredinski konzoli bolj enostavna. Za uporabo. Tudi predalov je v C4 dovolj, sploh če ima ta ročni robotizirani menjalnik, potnikom na zadnjih sedežih pa ne manjka prostora za kolena in glave. Močno nadpovprečen je prtljažnik z osnovnimi 408 litri, dostop nekoliko ovira le visok rob.

c4_mm
Armaturna plošča je v opremi exclusive odeta v mehko plastiko, izdelava je dobra, prav tako ergonomija za volanom.

Skorajda brez pripomb je C4 odnesel tudi 250-kilometrski preizkus po danskih in švedskih cestah, glavna vrlina C4 je predvsem udobno blaženje neravnin, tudi med zavoji se dobro pelje, nekaj več je le nagibanja karoserije.

Odlična motorja z vrha ponudbe

Preizkusni C4 2.0 HDI s 110 kilovati je navduševal z odločnimi zmogljivostmi (pospešek do sto kilometrov je 8,7 sekunde), dobro zvočno zatesnjenostjo (motornega prostora in kabine), odzivnim in uglajenim dizlom in izmerjeno povprečno porabo 5,9 litra (tovarniška je 4,9 litra). Bencinski 1,6-litrski turbo s 115 kilovati ponuja podobne zmogljivosti, nekaj manj odzivnosti v nižjih in več veselja do vrtenja v višjih vrtljajih. S porabo 7,4 litra na preizkusu je zmogljivi turbo zelo skromen, tovarniške obljube presega za 1,1 litra.

Najvarčnejši je e-HDI

Realne porabe pa zaradi le mestne vožnje nismo izmerili z varčnim C4 e-HDI 110, ki s pomočjo sistema start & stop ter regeneracijo zavorne energije porabi le 4,2 litra. V mestu se je poraba dvignila na dobrih šest litrov, kar je dober podatek. Stroj pa jo je zniževal z ugašanjem še pred postanki na semaforjih, zelo pa nas je zmotilo cukajoče in počasno prestavljanje ročnega robotiziranega menjalnika BMP.

Prihod februarja, cena od 12 tisočakov

Novi C4 bo na naš trg zapeljal februarja prihodnje leto, cena zanj pa bo nastavljena na raven največjega tekmeca renaulta megana. Tako bo C4 VTI 95 z vključenim popustom stal le 12 tisoč evrov (v osnovni opremi bo imel klimatsko napravo, šest zračnih blazin in ESP). Družba Citroën Slovenija bo prihodnje leto prodal 700, leta 2012 pa prek 800 novih C4.

Električni C-zero: Kupovale ga bodo predvsem ustanove

C_zero2_mm

Poleg C4 smo v Malmöju na kratko preizkusili tudi mestnega C-zero, ki ga poganja 47-kilovatni (64 konjskih moči) električni motor. Malček je enak citroënovemu ionu (več o preizkusu si preberite na www.finance.si/289465) in mitsubishiju MIEV.

C-zero ima doseg 150 kilometrov med polnjenji, baterije pa se napolnijo v šestih urah v celoti oziroma v 80 odstotkih v pol ure prek posebno hitrega polnilca.

10113016

V vožnji je prostoren, a dokaj ozek (v širino ima le 1,47 metra) C-zero navduševal z živahnim pospeševanjem, okretnostjo in neslišnim tekom. Pri nas bo uradno na voljo junija 2011 za 35.460 evrov, tisti, ki ga bodo naročili danes, pa ga dobijo že januarja.

10113036

Po besedah Rolanda Punzengruberja, generalnega direktorja Citroëna Slovenije, bodo avto ponujali predvsem ustanovam, računajo tudi na nekaj okoljsko ozaveščenih posameznikov. Družba bo ponudila tudi operativni lizing za triletno obdobje brez pologa in z mesečnim obrokom okoli 650 evrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

FINANCE
Avto
Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov
Avto
AvtoJanez Kovačič Naravni sovražniki električne izvedbe najuspešnejšega avta vseh časov

Električni avtomobili imajo kar nekaj naravnih sovražnikov. Na to, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s polno baterijo, občutno vplivata mraz in vročina.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Avto
AvtoMiloš Milač Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej 5

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

FINANCE
Okolje & energija
Najbolj zagrizeni nasprotniki sežiga odpadkov: 'Ni druge rešitve.'
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Najbolj zagrizeni nasprotniki sežiga odpadkov: 'Ni druge rešitve.' 2

Organizaciji Zero Waste Slovenija in Ekologi brez meja, tradicionalni nasprotnici sežiga odpadkov, »v dani situaciji« druge rešitve ne vidita.