Citroën C4 si je po šestih letih nadel elegantnejšo obliko, zrasel je v dolžino in v potniško kabino ter pridobil pri varnosti in tehniki. Ostal je udoben in dostopen, osnovni model bo od februarja 2011 stal le 12 tisočakov. S to ponudbo pa bo C4 neposredno napadel tekmeca renaulta megana.
Oblikovalci se z obliko niso igrali, kot denimo pri prejšnjem C4. Novi je dokaj klasičen, a eleganten in skladen, povzema poteze modela C3. V dolžino je C4 vidno zrasel, na 4,33 metra, kar se pozna v potniški kabini. Spredaj se sedi odlično, sedeži so udobni in dobro oprijemljivi, ergonomija za volanom je zelo dobra, navdušujejo odlični materiali. Denimo gumirana armaturna plošča (takšna je žal le v najbolj prestižni opremi exclusive, ta ponuja tudi masažne sedeže), plastika je dobra na otip in videz, celoten vtis pa je zelo dober, brez dvoma na ravni volkswagna golfa.
Izbira petih barv in opozorilnih zvokov
C4 ne bi bil pravi citroën, če ne bi imel tudi nekaj posebnosti, denimo na izbiro pet barv ozadja merilnikov in pet različnih zvokov za opozorila. Ima tudi niz stikal na volanskem obroču, ki še vedno zahtevajo nekaj privajanja. So pa stikala na sredinski konzoli bolj enostavna. Za uporabo. Tudi predalov je v C4 dovolj, sploh če ima ta ročni robotizirani menjalnik, potnikom na zadnjih sedežih pa ne manjka prostora za kolena in glave. Močno nadpovprečen je prtljažnik z osnovnimi 408 litri, dostop nekoliko ovira le visok rob.
Skorajda brez pripomb je C4 odnesel tudi 250-kilometrski preizkus po danskih in švedskih cestah, glavna vrlina C4 je predvsem udobno blaženje neravnin, tudi med zavoji se dobro pelje, nekaj več je le nagibanja karoserije.
Odlična motorja z vrha ponudbe
Preizkusni C4 2.0 HDI s 110 kilovati je navduševal z odločnimi zmogljivostmi (pospešek do sto kilometrov je 8,7 sekunde), dobro zvočno zatesnjenostjo (motornega prostora in kabine), odzivnim in uglajenim dizlom in izmerjeno povprečno porabo 5,9 litra (tovarniška je 4,9 litra). Bencinski 1,6-litrski turbo s 115 kilovati ponuja podobne zmogljivosti, nekaj manj odzivnosti v nižjih in več veselja do vrtenja v višjih vrtljajih. S porabo 7,4 litra na preizkusu je zmogljivi turbo zelo skromen, tovarniške obljube presega za 1,1 litra.
Najvarčnejši je e-HDI
Realne porabe pa zaradi le mestne vožnje nismo izmerili z varčnim C4 e-HDI 110, ki s pomočjo sistema start & stop ter regeneracijo zavorne energije porabi le 4,2 litra. V mestu se je poraba dvignila na dobrih šest litrov, kar je dober podatek. Stroj pa jo je zniževal z ugašanjem še pred postanki na semaforjih, zelo pa nas je zmotilo cukajoče in počasno prestavljanje ročnega robotiziranega menjalnika BMP.
Prihod februarja, cena od 12 tisočakov
Novi C4 bo na naš trg zapeljal februarja prihodnje leto, cena zanj pa bo nastavljena na raven največjega tekmeca renaulta megana. Tako bo C4 VTI 95 z vključenim popustom stal le 12 tisoč evrov (v osnovni opremi bo imel klimatsko napravo, šest zračnih blazin in ESP). Družba Citroën Slovenija bo prihodnje leto prodal 700, leta 2012 pa prek 800 novih C4.
Poleg C4 smo v Malmöju na kratko preizkusili tudi mestnega C-zero, ki ga poganja 47-kilovatni (64 konjskih moči) električni motor. Malček je enak citroënovemu ionu (več o preizkusu si preberite na www.finance.si/289465) in mitsubishiju MIEV.
C-zero ima doseg 150 kilometrov med polnjenji, baterije pa se napolnijo v šestih urah v celoti oziroma v 80 odstotkih v pol ure prek posebno hitrega polnilca.
V vožnji je prostoren, a dokaj ozek (v širino ima le 1,47 metra) C-zero navduševal z živahnim pospeševanjem, okretnostjo in neslišnim tekom. Pri nas bo uradno na voljo junija 2011 za 35.460 evrov, tisti, ki ga bodo naročili danes, pa ga dobijo že januarja.
Po besedah Rolanda Punzengruberja, generalnega direktorja Citroëna Slovenije, bodo avto ponujali predvsem ustanovam, računajo tudi na nekaj okoljsko ozaveščenih posameznikov. Družba bo ponudila tudi operativni lizing za triletno obdobje brez pologa in z mesečnim obrokom okoli 650 evrov.