Audi bo novembra v razred luksuznih štirivratnih limuzin vstopil z drznim, sploh zadaj nekoliko nenavadno oblikovanim A7, ki ima v primerjavi z zdajšnjim tekmecem mercedes-benzom CLS veliko adutov, tudi nižjo ceno med 54.900 in 62.900 evri.
Kako se bo na prvih vožnjah izkazal novi CLS, bomo poročali konec oktobra. Za audija A7 pa lahko zapišemo, da nas je navdušil z odličnimi lastnostmi v več pogledih. V zvezi z obliko še vedno menimo, da sploh v zadnjem delu ni preveč skladna. Ostro odsekan zadek, prevelike luči in nekako napihnjeno zadnje steklo ne prepriča ne na fotografijah ne v živo. Je pa Audijevim oblikovalcem treba priznati drznost, če se bo ta obrestovala, pa bo pokazal čas. Spredaj A7 manj polarizira mnenja, je skladen in prepoznaven po značilni krivulji LED-diod v spodnjem delu luči.
Vonj po prestižnem A8 v kabini
Vse drugo večinoma navdušuje, od odličnih materialov in ergonomije v potniški kabini, velikega navigacijskega zaslona, ki se skrije v zgornji del sredinske konzole in zna brati in prikazovati aplikacijo google earth, do precejšnje prostornosti. V primerjavi s prejšnjim mercedes-benzom CLS se v le 1,42 metra visokega A7 lažje vstopa in izstopa zaradi višjega roba strehe, več je prostora na zadnji klopi, kjer skoraj brez težav sedita dva odrasla potnika, zmanjkuje jima le prostora za glavo.
Velik in lahko dostopen prtljažnik
Nizek je tudi prtljažnik, a njegova dolžina, dostopnost zaradi odpiranja zadnjih vrat s steklom in 535-litrska prostornina sta povsem na ravni klasičnih limuzin tega razreda. Audi A7 sportback je torej kljub kupejevski zasnovi skoraj tako praktičen kot limuzinski A6, kar je zelo dober podatek.
Prijeten osnovni bencinar, a nič več kot to
Zavite ceste italijanskega otoka Sardinija pa so opozorile tudi na vozne lastnosti in mehaniko (ta vključuje številne sistem za zmanjšanje porabe, vključno s sistemom start & stop) novega audija, ki se je kljub 4,97 metra zunanje dolžine med zavoji počutil odlično. Pot od letališča v Olbii do hotela v Porto Cervo smo začeli z osnovnim 2,8-litrskim šestvaljnikom s 150 kilovati.
Razmeroma šibak stroj se je prikupil predvsem z zelo mirnim tekom, solidno prožnostjo in prijetnim bobnenjem v višjih vrtljajih. Tovarniško zapisano porabo natanko osem litrov smo dosegali le ob zelo nežni desni nogi, vrtenje motorja v višje vrtljaje pa jo je dvignilo prek 11 litrov.
Moč in predvsem navor motorja 3,0 TFSI
Zasnovi se je bolj podal trilitrski bencinar s kompresorjem 3,0 TFSI z močjo 220 kilovatov (299 konjskih moči) in menjalnikom z dvema sklopkama S-tronic. Motor je odločno potegnil že z mesta, živahno pospeševal v srednjih vrtljajih in se silovito zavrtel skoraj do sedmih tisočakov. Občutek velike zaloge moči skozi celotno območje je pričaral predvsem visok navor 440 newtonmetrov, štirikolesni pogon pa je moč in navor brez težav spravil na cesto in 1,86 tone težkega A7 do sto kilometrov na uro izstrelil v 5,6 sekunde.
Poraba!? Tovarna navaja 8,2 litra, kar je ugodno glede na številke, a tudi za 1,4 litra več kot pri mercedes-benzu CLS 350 CGI s klasičnim šestvaljnikom. Hitro odpeljan krog ni bil merilo, saj je poraba presegla 20 litrov, umirjeno križarjenje v sedmi prestavi v zadnjem delu vožnje pa je dokazalo, da je tudi s tem A7 mogoče dosegati porabo pod devet litrov.
Čvrst S-line
Najmočnejši A7 sportback je bil ob tem opremljen še s paketom S-line in sistemom Audi select drive, torej čvrstejšim podvozjem, ki je pokazalo izjemno nevtralno lego in nič nagibanja v ostrih zavojih. Volan je navdušil z neposrednostjo, avto z lahkotno vodljivostjo, menjalnik pa z bliskovitimi in večinoma, razen ob grobi desni nogi tudi neopaznimi pretikanji. Klasično podvozje v osnovnem dizlu 3,0 TDI je ponudilo nekaj več udobja pri blaženju sicer redkih cestnih lukenj na Sardiniji, osnovna čvrstost športne limuzine pa je ostala.
Zadošča osnovni, navduši šele močnejši dizel
Kot najbolj razumna, kljub visokemu cenovnemu razredu in najbrž ne prav racionalnim kupcem A7 sportbacka, sta se izkazala oba dizla. Osnovni 3,0 TDI s 150 kilovati (204 konjskimi močmi), menjalnikom multitronic in le prednjim pogonom je obljubljal rekordno majhno porabo za to zasnovo - le 5,3 litra. Med preizkusom pa se je tudi izkazal z izmerjenimi 7,2 litra. Umirjeni stroj ob tem ne pušča neizpolnjenih želja pri dinamični vožnji, res pa je, da ne ponudi energičnosti močnejšega trilitrskega dizla s 180 kilovati (245 konjskimi močmi), pogonom quattro in menjalnikom S-tronic.
Ta A7 izstreli do 250 kilometrov na uro in do stotice v 6,5 sekunde. Močan dizel z razumno porabo (tovarniško le 6,0 litra, na preizkusu 8,4 litra) se zdi najboljša izbira v prestižnem audiju A7 sportback. Čeprav bi bilo v tem cenovnem razredu tehtanje morda tudi dobro pustiti ob strani in si privoščiti še precej bolj uživaškega bencinarja 3,0 TFSI.
Vrnili bomo udarec, trdi Michael Dick iz Audija
Troboj med Mercedes-Benzom, BMW in Audijem se zdi večen, v zadnjem času pa še bolj intenziven kot prej. To je dobro, saj so vsi trije zvezdniki prisiljeni v hiter razvoj predvsem na področju porabe goriva. Tu A7 blesti v vseh različicah razen pri 3,0 TFSI, ki ima z 8,2 litra za 1,4 litra večjo tovarniško porabo kot tekmec mercedes CLS 350 CGI. Prav s tem argumentom pa smo po večerni tiskovni konferenci zbodli člana uprave Audija Michaela Dicka, ta pa nam preprosto ni hotel verjeti. Izgovoril se je, da to pač ni mogoče pri tako močnem motorju. Se bo pa Audi vsekakor odzval na pritiske tekmecev, prihodnje leto denimo s prek 400-konjskim osemvaljnikom in porabo precej pod desetimi litri.