Japonski avtomobilski velikan Toyota Motor je danes v luči odpoklicev več milijonov vozil, ki so načeli njegov ugled proizvajalca zanesljivih oz. varnih avtomobilov, zavrnil očitke, češ da je tekom svoje hitre globalne rasti v zadnjih letih popustil na področju nadzora nad kakovostjo.
Odpoklicali skoraj osem milijonov vozil
Kot je poudaril Toyotin podpredsednik Šiniči Sasaki, širitev proizvodnje v tujini ni vplivala na kakovost njihovih vozil. Obenem se je v imenu podjetja opravičil potrošnikom za nedavni obsežen odpoklic toyot.
Toyota, ki je v letu 2008 postala največji avtomobilski proizvajalec na svetu, je bila v zadnjem času primorana v vrsto odpoklicev, ki zadeva skupno skoraj osem milijonov njenih vozil, prodanih po vsem svetu.
Vozila, ki jih zadevajo odpoklici, so bila prodana v Severni Ameriki, Evropi in na Kitajskem, pa tudi na Bližnjem vzhodu, v Afriki in Latinski Ameriki.
V Evropi deli za popravila naslednji teden
Ob vsem tem je Toyota deležna tudi kritik, da ni poskrbela za primerno komuniciranje z njenimi strankami po napovedi odpoklicev. Poleg tega se v Severni Ameriki že pojavljajo tožbe zoper Toyoto, povezane z odpoklici.
Toyota je sicer trgovcem v ZDA in Kanadi že začela dobavljati ustrezne dele, s katerimi bodo v odpoklicanih vozilih lahko odpravili težave s pedalom za plin. V Evropi naj bi dele dobili naslednji teden.
Stroški še niso znani, bodo pa "visoki"
Proizvodnjo osmih modelov, ki jih zadevajo odpoklici, bodo v tovarnah v Severni Ameriki znova zagnali 8. februarja, prodajo pa takrat, ko bodo avtomobilski trgovci popravili omenjena vozila, ki jih še imajo v zalogah.
V koncernu še ne morejo oceniti, kolikšne bodo finančne posledice odpoklicev. "Stroški bodo visoki, vendar pa smo to morali storiti," je dejal Sasaki in dodal, da je najprej potrebno poskrbeti za potrošnike in trgovce.