Avtomobilska giganta italijanski Fiat in nemški BMW razmišljata o poslovni povezavi, med drugim tudi izgradnjo skupne proizvodne tovarne, izmenjavo motorjev in pomoč italijanski znamki alfa romeo pri prodoru na ameriški trgi, poroča Financial Times.
Morebitna povezava med drugim kaže tudi na krizo proizvajalcev avtomobilov, predvsem zaradi vse višjih cen nafte in gospodarskega upočasnjevanja, zato se ti obračajo na konkurenco za pomoč pri nižanju stroškov. Po svetu narašča povpraševanje po malih avtomobilih, vzrok za to pa so med drugim tudi vse višje cene nafte.
Fiat delno zapira tovarne, BMW se osredotoča na ZDA
Italijanski proizvajalec avtomobilov Fiat in nemški proizvajalec luksuznih avtomobilov BMW sta včeraj sporočila, da razmišljata o sodelovanju pri znamkah alfa romeo in znamki malih avtomobilov mini, prav tako pa sta podpisala nezavezujoč dogovor o sodelovanju.
Oba proizvajalca sta se se znašla v težkih časih zaradi vse počasnejše rasti na evropskih trgih. BMW ima težave predvsem v ZDA, kjer Fiat ni prisoten. Pri Fiatu pa bodo od septembra do novembra za en teden vsak mesec zaprli štiri od petih italijanskih tovarn. Fiatova junijska prodaja v Italiji je padla za 16,5 odstotka, zato ne izključujejo niti odpuščanja začasno zaposlenih delavcev.
Proizvajalci s povezovanjem znižujejo stroške raziskav in razvoja
BMW sicer sodeluje s francoskima avtomobilskim gigantom PSA Peugeot-Citroen, Fiat pa z 29 konkurenti, predvsem z namenom zmanjšanja stroškov za raziskave in razvoj. Njihovo znamko avtomobilov alfa romeo pa so umaknili iz prodaje v ZDA v letu 1995.
BMW je lani izdelal 1,3 milijone avtomobilov pod svojo glavno luksuzno znamko bmw in 240 tisoč avtomobilov pod znamko mini, medtem ko je alfa romeo zaseda le mali delež v Fiatovi dvomilijonski proizvodnji avtomobilov.