Evropski parlament je danes s prepričljivo večino v prvem branju potrdil predlog direktive za izboljšanje cestne varnosti. Cilj je na ravni EU poenotiti standarde za upravljanje s cestno infrastrukturo - ti se po državah članicah sedaj občutno razlikujejo - in s tem izboljšati varnost cest v okviru vseevropskih omrežij (TEN).
Nova direktiva predvideva oblikovanje pravil v zvezi z ocenami učinkov novih infrastrukturnih projektov na varnost v cestnem prometu, preverjanjem varnosti v cestnem prometu s strani neodvisnih izvedencev, rednimi inšpekcijskimi pregledi varnosti cestne infrastrukture in izboljševanjem varnosti obstoječih cestnih omrežij.
Sem spadajo tako opredelitev najnevarnejših cestnih odsekov kot tudi uporaba inteligentnih prometnih znakov ter inteligentnih transportnih sistemov in telematskih storitev v primeru nevarnosti ali za namene označevanja.
Nova direktiva bo ponudila predvsem nove smernice
Jedro zakonodaje je v prilogah k direktivi, ki pa v skladu s kompromisom niso obvezujoče za države članice. Nova direktiva tako ne bo prinesla kakšnih pomembnejših novih zahtev, ampak bo državam članicam EU predvsem ponudila nove smernice na področju varnosti cestne infrastrukture.
Evropski poslanci so še posebej opozorili na potrebo po ustreznem označevanju odsekov cest, na katerih potekajo dela, pri čemer morajo biti prometna signalizacija dobro vidna tudi ponoči. Izpostavili so tudi velik pomen zadostnega števila počivališč in parkirišč ob cestah - ne le z vidika zmanjševanja kriminala ampak tudi varnosti v cestnem prometu.