Evropski komisar za industrijo Günter Verheugen je nedavno razburil avtomobilistično javnost z oceno, da se bodo v prihodnjih treh letih avtomobili v povprečju podražili za 2.000 evrov. Razlog za podražitev tiči v načrtovanih novih evropskih standardih, po katerih bodo morala biti osebna vozila, ki bodo dana na trg, opremljena z elektronsko opremo za preprečevanje trkov ter s motorji, ki izpolnjujejo zahtevnejše okoljske standarde Euro5. Na takšen način želi EU po eni strani zmanjšati število smrtnih žrtev na cestah, po drugi pa znižati izpuste ogljikovega dioksida.
Novi standardi bodo pomenili višje proizvodnje stroške
"Ob upoštevanju vseh dodatkov, s katerimi bo moral biti opremljen avto, ki bo šel na trg v EU, je jasno, da bo morala biti proizvodna cena višja kljub stalnim prizadevanjem tovarn za popolno avtomatizacijo proizvodnje, poenostavitve, zmanjševanje števila sestavnih delov in racionalizacijo razvoja," ocenjuje Bogdan Žvanut, predsednik sekcije za osebna motorna vozila, ki je organizirana znotraj Trgovinske zbornice Slovenije. O tem smo nedavno podrobneje pisali na tem mestu .
Avtomobilski izpuhi največji onesnaževalec za kmetijstvom
Ob ugotovitvi, da avtomobili prispevajo 12 odstotkov izpustov ogljikovega dioksida, namerava EU z direktivo, ki je trenutno v postopku sprejema, postopoma še bolj zaostriti okoljske zahteve. Od leta 2011 bodo morali novi avtomobili izpustiti manj kot 125 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer, do leta 2020 95 gramov in do leta 2025 70 gramov na prevožen kilometer.
Merklova brani neosveščne Nemce
Proti takšni ureditvi je sicer najbolj odločno protestirala nemška kanclerka Angela Merkel, ki se je postavila v bran nemški avtomobilski industriji, ki pregovorno proizvaja večje avtomobile in zato tudi večje onesnaževalce. Omenila je tudi, da imajo Evropejci različne navade in se odločajo za različno močne avtomobile: medtem ko Italijani dobro shajajo tudi s šibkejšimi vozili, je Nemcem v krvi, da imajo močnejše avtomobile.
Avtomobili se bodo po pričakovanju poznavalcev podražili tudi zaradi čedalje višjih cen energije, ki je potrebna za njihovo proizvodnjo, nenazadnje pa bo tudi Slovenija morala preiti na obračun cestnine in taks ob registraciji, ki bodo odvisne bodisi od izpušnih plinov bodisi od razvrstitve motorja v evropski standard.