Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Ekskluzivni intervju: Rick Wagoner, predsednik uprave General Motorsa

Čas branja: 4 min
25.04.2007  22:30
Nori bi bili, če ne bi vlagali na Kitajsko

Obveščaj me o novih člankih:  
Rick Wagoner dodaj
General Motors dodaj
SAIC dodaj
Chevrolet dodaj
Vauxhall dodaj

Rick Wagoner
Rick Wagoner, predsednik uprave General Motorsa: "Če bi imel odvečen denar, bi ga zapravil v Indiji ali drugje v Aziji, saj prinaša precej večje možnosti za rast kot denimo Japonska."

Z Rickom Wagonerjem, predsednikom uprave koncerna General Motors (GM), največjega proizvajalca avtomobilov na svetu zadnjih 76 let in največjega proizvajalca na Kitajskem, smo se pogovarjali predvsem o hitro rastočem kitajskem trgu in tudi o pasteh, ki jih prinaša.

Kaj Kitajska GM pomeni zdaj in kaj bo pomenila v prihodnje?

Vsak dan je pomembnejša, v prvi četrtini leta smo prodali 291 tisoč avtov, kar je precej več kot na našem tretjem največjem trgu. Ima izjemno kombinacijo velikosti in rasti. Za GM bo imela vse večjo vlogo in nori bi bili, če ne bi nadaljevali svojega dela na Kitajskem.

Kakšen je recept za uspeh na Kitajskem?

V ozadju stalne in hitre rasti se skriva hud boj na trgu za kupce. Ključni uspeh pa je naše vodstvo in partner SAIC (Shanghai automotive industri corporation), s katerim smo od prvega dne odlično sodelovali in ustvarili zelo dobre poslovne in osebne odnose. Posel vidijo kot mi, radi zmagujejo, rastejo in ustvarjajo dobiček, pravzaprav sploh nimamo konfliktov. Odlična je bila tudi izmenjava informacij in znanja. Zelo dobro se razumemo tudi s kitajsko vlado, ker smo ji dokazali, da ne želimo le prodajati avtomobilov in ustvarjati dobiček, ampak skupaj razvijati industrijo, ekonomijo in reševati ekološka vprašanja.

Koga se najbolj bojite na trgu, boste lahko dodržali zdajšnji delež?

Kitajski proizvajalci bodo v prihodnje vse bolj rasli na domačem in svetovnem trgu. Tržni deleži se bodo torej v prihodnje še spreminjali, mislim pa, da GM ne bo izgubil svojega položaja. Med tekmece štejem tudi našega partnerja SAIC, moram pa omeniti, da je SAIC tekmoval z nami že, ko smo vstopali v to državo, čeprav je bil v poslu s Volkswagnom. Poleg tega nismo odvisni le od Kitajske, saj dobro pokrivamo tudi druge dele sveta.

Zdi se, da se vaši kitajski partnerji želijo širiti prek državnih meja, vi pa niste navdušeni nad tem.

Vsi bi radi prodajali avtomobile, kjer jih je lahko prodajati in kjer se da doseči veliko rast in dobiček. In to je ta hip Kitajska! Povsem naravno je, da naši partnerji, denimo Wuling, želijo poskusiti tudi na drugih trgih, in mislim, da obstajajo trgi v razvoju, kjer bi bil Wulling s svojimi avtomobili lahko uspešen. Povsem naravno je, da si naši partnerji želijo poskusiti na drugih trgih, tudi mi imamo radi ambiciozne partnerje. Tako potezo pa je seveda treba tehtno premisliti.

Je v Aziji zaradi nižjih cen mogoče doseči visoko dobičkonosnost?

V Ameriki in Evropi je poslovni model trga povsem drugačen kot v Aziji, saj so stroški marž in garancij višji, ker morajo pokrivati višje fiksne stroške. Azijski model pa temelji na cenejših avtomobilih, nižjih fiksnih stroških in nižjih maržah, kar skušamo delno prenesti tudi na zahod. To pa še ne pomeni, da na Kitajskem ne moremo biti dobičkonosni!

Čeprav tesno sodelujete s kitajsko vlado, ta ne spoštuje intelektualne lastnine.

Mislim, da bo težava postopno izginila, saj na Kitajskem kršijo pravice intelektualne lastnine pogosteje kot kjerkoli drugje na svetu. Vlada razume naše težave, hkrati pa ima tudi nacionalne interese. Nismo naivni, toda mislimo, da se nam bo tesno sodelovanje in delitev tehnologij z državnimi podjetji dolgoročno splačalo. Kako se bodo kitajske znamke znašle na drugih trgih? Najbolj logična bi bila širitev na svojih naravnih trgih, na Kitajskem. Kitajski proizvajalci preveč hitijo na največje in najbolj prestižne trge, kot sta Severna Amerika in Evropa. Ta strategija se ni izšla japonskim in korejskim proizvajalcem pred desetletji. Niso bili pripravljeni in so potrebovali desetletja za utrditev položaja. Kitajskim proizvajalcem bi svetoval, naj bodo previdni in naj ne hitijo, saj si z napačnim in prehitrim nastopom na zahtevnih in neodpustljivih trgih lahko dolgotrajno ogrozijo ugled. Zato jim svetujem strpnost.

Fštevilka

Na kateri trg bi vložili denar?

Če bi ga imel, bi ga zapravil v Indiji ali drugje v Aziji, saj prinaša precej večje možnosti za rast kot denimo Japonska. Japonski trg je zelo razvit in tekmovalen, ob tem se krči, in čeprav smo v preteklosti zapravili veliko denarja za prodor nanj, nikoli nismo bili prav uspešni.

Zakaj v Evropi nastopate z dvema manj uspešnima prestižnima znamkama, Saab in Cadillac, in ne eno uspešno?

V prestižnem razredu nastopamo z znamko Saab, ki se na določenih trgih prodaja zelo dobro in z njo nastopamo že desetletja. Saab se bo v prihodnje razvijal z več modeli in še sodobnejšo tehnologijo. Cadilac pa je globalna prestižna znamka General Motorsa, od katere vsaj v Evropi še dolgo ne pričakujemo večjih prodajnih številk. Radi pa bi bili navzoči v tem tržnem razredu in sčasoma bi radi dosegli tudi večjo prodajo.

Zdi se, da je Cadillac v Evropi v slabšem položaju, saj ste distribucijo prepustili družbi Croymans. Zakaj takšna poteza?

Mislim, da se pri Croymansu ne bi strinjali z vami. Sicer pa se nam preprosto ne uspe ukvarjati z vsemi znamkami, še zlasti v času, ko smo v Evropi postavljali znamko Chevrolet. Zato smo znamke Cadillac, Hummer in Corvette prepustili našemu partnerju Croymans, za katerega smo mislili, da bo laže vstopil v prestižni del trga z omenjenimi znamkami.

Opel daje tudi prek 30-odstotne popuste v Evropi, je to prava smer?

Nikakor ne in tega si v Evropi tudi ne želimo, saj na trgu ni dovolj imeti nizke cene, ampak je treba biti bolj izviren pri trženju. Opel ima pravzaprav dokaj visoke cene in se ne ukvarja z enodnevnimi registracijami kot nekateri drugi proizvajalci.

Boj velikanov: General Motors na prvem mestu zadnjih 76 let

Rick Wagoner je predsednik uprave General Motorsa, ki je zadnjih 76 let največji proizvajalec avtomobilov na svetu z lansko prodajo prek devet milijonov avtomobilov. Hkrati je General Motors lani prevzel vodstvo tudi na Kitajskem s prodajo okoli 880 tisoč avtomobilov. V prvem četrtletju letos pa ga je s prvega mesta svetovne prodaje spodrinila japonska Toyota z 90 tisoč prodanimi avtomobili več. General Motors nastopa na vseh svetovnih trgih s prek desetimi blagovnimi znamkami, v Evropi pa je navzoč z znamkami Vauxhall, Opel, Chevrolet, Hummer, Corvette in Cadillac.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Preberite tudi:

21.01.2009
12.07.2007
02.12.2007
22.05.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Ne naše ne vaše, normalne! 3

Privatizacija bi rešila vse težave z »našimi« in »vašimi«, predvsem pa z neučinkovitim upravljanjem premoženja.

FINANCE
Članki
Članki Zakaj so Bosanci pred Slovenci 21

Bosanec je srečen, če ni vojne, Slovenec pa nesrečen, ker ni več prvi

FINANCE
Članki
Članki Casinoju Bled prihodki letos upadli za petino 4

Gold Club čaka na soglasje vlade za prodajo državnega deleža, s čimer bi postal večinski lastnik igralnice

FINANCE
Članki
Članki Intervju: Če se ne bo dalo delati, bom odšel 8

Torbjörn Månsson, izvršni direktor DUTB, pred katero so kadrovske zamenjave

FINANCE
Članki
Članki Živeti s spominom na Auschwitz 4

Kar zadeva drugo svetovno vojno, se bomo spravili, ko bodo medvojni in povojni revolucionarni poboji, državljanska vojna in kolaboracija...

MANAGER
Manager
Manager Intervju: Naš cilj ni večja proizvodnja

Anton Černih, predsednik uprave Slovenske industrije jekla, o prestrukturiranju programa, pričakovanjih ruskih lastnikov in menjavah...

FINANCE
Članki
Članki Mansson: Moja služba je varna, a če ne bom mogel delati, bom odšel sam (2. del) 1

V drugem del intervjuja šef DUTB Torbjörn Månsson spregovori tudi o svoji prihodnosti, bančnem kriminalu in medijskih pritiskih