(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.
Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo multimodalnost, sopotništvo in učinkovita vozila
Ford, ki pravila igre piše na novo Ford, ki pravila igre piše na novo Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven
Bram Schot bo novi šef Audija Bram Schot bo novi šef Audija Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

Ekskluzivni intervju: Rick Wagoner, predsednik uprave General Motorsa

Čas branja: 4 min
25.04.2007  22:30
Nori bi bili, če ne bi vlagali na Kitajsko

Obveščaj me o novih člankih:  
Rick Wagoner dodaj
General Motors dodaj
SAIC dodaj
Chevrolet dodaj
Vauxhall dodaj

Rick Wagoner
Rick Wagoner, predsednik uprave General Motorsa: "Če bi imel odvečen denar, bi ga zapravil v Indiji ali drugje v Aziji, saj prinaša precej večje možnosti za rast kot denimo Japonska."

Z Rickom Wagonerjem, predsednikom uprave koncerna General Motors (GM), največjega proizvajalca avtomobilov na svetu zadnjih 76 let in največjega proizvajalca na Kitajskem, smo se pogovarjali predvsem o hitro rastočem kitajskem trgu in tudi o pasteh, ki jih prinaša.

Kaj Kitajska GM pomeni zdaj in kaj bo pomenila v prihodnje?

Vsak dan je pomembnejša, v prvi četrtini leta smo prodali 291 tisoč avtov, kar je precej več kot na našem tretjem največjem trgu. Ima izjemno kombinacijo velikosti in rasti. Za GM bo imela vse večjo vlogo in nori bi bili, če ne bi nadaljevali svojega dela na Kitajskem.

Kakšen je recept za uspeh na Kitajskem?

V ozadju stalne in hitre rasti se skriva hud boj na trgu za kupce. Ključni uspeh pa je naše vodstvo in partner SAIC (Shanghai automotive industri corporation), s katerim smo od prvega dne odlično sodelovali in ustvarili zelo dobre poslovne in osebne odnose. Posel vidijo kot mi, radi zmagujejo, rastejo in ustvarjajo dobiček, pravzaprav sploh nimamo konfliktov. Odlična je bila tudi izmenjava informacij in znanja. Zelo dobro se razumemo tudi s kitajsko vlado, ker smo ji dokazali, da ne želimo le prodajati avtomobilov in ustvarjati dobiček, ampak skupaj razvijati industrijo, ekonomijo in reševati ekološka vprašanja.

Koga se najbolj bojite na trgu, boste lahko dodržali zdajšnji delež?

Kitajski proizvajalci bodo v prihodnje vse bolj rasli na domačem in svetovnem trgu. Tržni deleži se bodo torej v prihodnje še spreminjali, mislim pa, da GM ne bo izgubil svojega položaja. Med tekmece štejem tudi našega partnerja SAIC, moram pa omeniti, da je SAIC tekmoval z nami že, ko smo vstopali v to državo, čeprav je bil v poslu s Volkswagnom. Poleg tega nismo odvisni le od Kitajske, saj dobro pokrivamo tudi druge dele sveta.

Zdi se, da se vaši kitajski partnerji želijo širiti prek državnih meja, vi pa niste navdušeni nad tem.

Vsi bi radi prodajali avtomobile, kjer jih je lahko prodajati in kjer se da doseči veliko rast in dobiček. In to je ta hip Kitajska! Povsem naravno je, da naši partnerji, denimo Wuling, želijo poskusiti tudi na drugih trgih, in mislim, da obstajajo trgi v razvoju, kjer bi bil Wulling s svojimi avtomobili lahko uspešen. Povsem naravno je, da si naši partnerji želijo poskusiti na drugih trgih, tudi mi imamo radi ambiciozne partnerje. Tako potezo pa je seveda treba tehtno premisliti.

Je v Aziji zaradi nižjih cen mogoče doseči visoko dobičkonosnost?

V Ameriki in Evropi je poslovni model trga povsem drugačen kot v Aziji, saj so stroški marž in garancij višji, ker morajo pokrivati višje fiksne stroške. Azijski model pa temelji na cenejših avtomobilih, nižjih fiksnih stroških in nižjih maržah, kar skušamo delno prenesti tudi na zahod. To pa še ne pomeni, da na Kitajskem ne moremo biti dobičkonosni!

Čeprav tesno sodelujete s kitajsko vlado, ta ne spoštuje intelektualne lastnine.

Mislim, da bo težava postopno izginila, saj na Kitajskem kršijo pravice intelektualne lastnine pogosteje kot kjerkoli drugje na svetu. Vlada razume naše težave, hkrati pa ima tudi nacionalne interese. Nismo naivni, toda mislimo, da se nam bo tesno sodelovanje in delitev tehnologij z državnimi podjetji dolgoročno splačalo. Kako se bodo kitajske znamke znašle na drugih trgih? Najbolj logična bi bila širitev na svojih naravnih trgih, na Kitajskem. Kitajski proizvajalci preveč hitijo na največje in najbolj prestižne trge, kot sta Severna Amerika in Evropa. Ta strategija se ni izšla japonskim in korejskim proizvajalcem pred desetletji. Niso bili pripravljeni in so potrebovali desetletja za utrditev položaja. Kitajskim proizvajalcem bi svetoval, naj bodo previdni in naj ne hitijo, saj si z napačnim in prehitrim nastopom na zahtevnih in neodpustljivih trgih lahko dolgotrajno ogrozijo ugled. Zato jim svetujem strpnost.

Fštevilka

Na kateri trg bi vložili denar?

Če bi ga imel, bi ga zapravil v Indiji ali drugje v Aziji, saj prinaša precej večje možnosti za rast kot denimo Japonska. Japonski trg je zelo razvit in tekmovalen, ob tem se krči, in čeprav smo v preteklosti zapravili veliko denarja za prodor nanj, nikoli nismo bili prav uspešni.

Zakaj v Evropi nastopate z dvema manj uspešnima prestižnima znamkama, Saab in Cadillac, in ne eno uspešno?

V prestižnem razredu nastopamo z znamko Saab, ki se na določenih trgih prodaja zelo dobro in z njo nastopamo že desetletja. Saab se bo v prihodnje razvijal z več modeli in še sodobnejšo tehnologijo. Cadilac pa je globalna prestižna znamka General Motorsa, od katere vsaj v Evropi še dolgo ne pričakujemo večjih prodajnih številk. Radi pa bi bili navzoči v tem tržnem razredu in sčasoma bi radi dosegli tudi večjo prodajo.

Zdi se, da je Cadillac v Evropi v slabšem položaju, saj ste distribucijo prepustili družbi Croymans. Zakaj takšna poteza?

Mislim, da se pri Croymansu ne bi strinjali z vami. Sicer pa se nam preprosto ne uspe ukvarjati z vsemi znamkami, še zlasti v času, ko smo v Evropi postavljali znamko Chevrolet. Zato smo znamke Cadillac, Hummer in Corvette prepustili našemu partnerju Croymans, za katerega smo mislili, da bo laže vstopil v prestižni del trga z omenjenimi znamkami.

Opel daje tudi prek 30-odstotne popuste v Evropi, je to prava smer?

Nikakor ne in tega si v Evropi tudi ne želimo, saj na trgu ni dovolj imeti nizke cene, ampak je treba biti bolj izviren pri trženju. Opel ima pravzaprav dokaj visoke cene in se ne ukvarja z enodnevnimi registracijami kot nekateri drugi proizvajalci.

Boj velikanov: General Motors na prvem mestu zadnjih 76 let

Rick Wagoner je predsednik uprave General Motorsa, ki je zadnjih 76 let največji proizvajalec avtomobilov na svetu z lansko prodajo prek devet milijonov avtomobilov. Hkrati je General Motors lani prevzel vodstvo tudi na Kitajskem s prodajo okoli 880 tisoč avtomobilov. V prvem četrtletju letos pa ga je s prvega mesta svetovne prodaje spodrinila japonska Toyota z 90 tisoč prodanimi avtomobili več. General Motors nastopa na vseh svetovnih trgih s prek desetimi blagovnimi znamkami, v Evropi pa je navzoč z znamkami Vauxhall, Opel, Chevrolet, Hummer, Corvette in Cadillac.



Preberite tudi:

21.01.2009
12.07.2007
02.12.2007
22.05.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (pregled stroškov) Mansson: Ni fer govoriti, da lani nismo delali nič 45

Šefi DUTB pojasnjujejo, kako so do zdaj za delovanje porabili slabih pet milijonov evrov; pravijo, da so lani med drugim iskali kadre, v...

FINANCE
Članki
Članki Katere bananine olupke nastavljamo kupcem državnih podjetij 1

S prepovedjo odpuščanja v privatiziranih podjetjih odganjamo še tisto peščico vlagateljev, ki bi kaj kupili

FINANCE
Članki
Članki Čufer: Da so bila podjetja v Sloveniji vredna milijarde, je bila zgolj iluzija 56

Če se bo skozi proces privatizacije izkazalo smiselno, da država proda celotni delež NLB, bodo to predlagali DZ, napoveduje minister za...

FINANCE
Članki
Članki Gospodarstveniki: Nestabilno okolje odganja tuje naložbe, čas za trojko? 48

"Če sami nismo sposobni voditi lastne države, se lahko vprašamo, ali si jo zaslužimo," pravi podjetnik Igor Akrapovič.

FINANCE
Članki
Članki Čufer ne izključuje možnosti nove zadolžitve - še letos 39

"Če se bo pojavila priložnost ali razlogi, na podlagi katerih bi ocenili, da bo to potrebno, bomo to pač storili," pravi minister

FINANCE
Članki
Članki Lukšič: Zadeve pri prodaji Mercatorja gredo čez rob dopustnega 97

Prvak SD Igor Lukšič se je znova dotaknil procesa prodaje Mercatorja. Tokrat pravi, da če se Mercator zruši, bo to za Slovenijo...

FINANCE
Članki
Članki Jezerc iz NLB: Čutim se objektivno odgovornega za bančno luknjo 20

"Bančniki nismo bili tako pametni in vsevidni, da bi predvideli krizo," pravi nekdanji šef področja poslovanje s podjetji v NLB Tomaž...

FINANCE
Članki
Članki Hočevarjeva: Vprašanja o podrobnosti posojilnih tokov niso bila zaželena 3

Ker smo dobili vtis, da je to nezaželeno, nismo spraševali, je povedala finančnica Laškega Mirjam Hočevar