Avto

Puščavsko doživetje

V puščavski Arizoni smo preizkušali novega BMW serije 3 convertible

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.01.2007 22:30
Čas branja: 4 min

BMW serije 3
Novega BMW serije tri smo zapeljali po puščavski Arizoni, poraščeni s kaktusi, ki za življenje potrebujejo malo vode.

Novega beemveja serije 335i convertible smo preizkušali po puščavskih cestah

osrednje Arizone. Na širokih cestah med kaktusi in klopotačami se je izkazal kot

dodelan in športen kabriolet. V Sloveniji bo na voljo konec marca letos za predvideno

ceno med 40 in 50 tisoč evri.

Svetovna premiera se je za našo skupino držav (nove članice EU) začela prejšnjo sredo z večerno tiskovno konferenco, na kateri so predstavniki tovarne poudarili filozofijo nove kabrioletske trojke. Pri oblikovanju so izhajali iz kupejevske različice in obtesali poteze tridelne kovinske strehe, ki tudi v zaprtem položaju ne kvari kupejevske podobe BMW serije tri. V odprtem položaju pa omogoča bolj naprej pomaknjen rob vetrobranskega stekla in bolj odprto ter zato prvinsko potniško kabino. Poudarili so, da kovinska streha ni prinesla dodatnih kilogramov v primerjavi s platneno, ki so jo uporabili v prejšnjih generacijah, saj je razlika v teži med kupejem in kabrioletom ostala 200 kilogramov. Streha prinaša tudi majhne kanale, ki preprečujejo močenje komolcev in rok ob odpiranju vrat in prtljažnika. Sedeže so oblekli v posebno usnje, ki uspešno odbija sončne žarke in se pod njihovimi vplivi segreje do deset stopinj manj kot običajno. Prvič v tem avtu bo vgrajen nov dvolitrski bencinski štirivaljnik s 125 kilovati oziroma 170 konjskimi močmi, ki so ga pomagali razvijati tudi v tolminski Hidrii Automotive. Motor s sistemom start & stop (ob mirovanju se motor ugasne, ob pritisku stopalke za plin pa spet zažene) in visokotlačnega vbrizga porabi za 15 odstotkov manj goriva kot šibkejši predhodnik.

Med kaktusi skozi puščavsko pokrajino

Prihodnje jutro smo že sedeli za volanom novinca, streha pa se je s pritiskom na gumb (lahko se spusti ali dvigne tudi s pritiskom na gumb na ključu) spustila v prtljažnik v rekordnih 22 sekundah (tekmeci v tem razredu so nekaj sekund počasnejši). BMW-hostese so ponudile še kremo za sončenje in s kolegom iz Avto Magazina sva se odpravila na pot. Čakala naju je približno 400-kilometrska preizkušnja po presušenem, s kaktusi in nizkim grmičevjem posejanim puščavskim podeželjem z začetkom v Scottsdalu, bogatem predelu Phoenixa, do jezera Roosevelt. Vožnja po širokih ameriških cestah je preprosta, a precej dolgočasna, če upoštevaš omejitve. In mi smo jih, saj nismo želeli okušati jeze lokalnih šerifov, ki utegnejo pretiravanja s hitrostjo kaznovati tudi z zaporom.

Najmočnejši motor je uporabljal le navor

10stopinj celzija

Tako sva se s sopotnikom premikala s hitrostjo 35 milj po mestu, 45 milj po regionalnih cestah in s 65 do 75 milj (120 kilometrov na uro) po podeželskih avtocestah, kjer se je trilitrski bencinski motor z dvema turboma in 225 kilovati oziroma 306 konjskimi močmi v modelu 335i večinoma oglašal z nizkimi toni in rezkim zvokom v nižjih vrtljajih. Močan navor 400 newtonmetrov je omogočil, da sva večino poti odpeljala v peti in šesti prestavi nekoliko ročnega menjalnika, saj motor že od 1.500 vrtljajev zelo odločno pospešuje. Za vetrovne užitke pa bodo zadoščali tudi šibkejši modeli 320i, 325i, 330i in 330d. Dvignjena stranska stekla so dobro varovala pred vetrom, vetrna zaščita na zadnjih sedežih pa je ob močnejšem vetru spustila kakšen vrtinec do glav. Lahkotno križarjenje ni uspelo dokazati čvrstosti karoserije, ki je za 50 odstotkov boljša kot pri predhodniku, in zmogljivosti močnega šestvaljnika, ki zmore do 100 kilometrov pospešiti v 5,8 sekunde.

V vožnji je tudi kabrio zelo natančen

BMW 3 znotraj

Odličen položaj za volanom, dobro vetrno zaščito, ki jo omogoča tudi pošteno odmerjen višinski pomik prednjih sedežev, logično postavljena stikala in zelo natančen volan v odprti trojki pa so se vseeno dali okusiti. Po dobrih sto miljah, ko sva že globoko zabredla v nacionalni park Tonto, ki je bogatejši z rastjem, občasno celo z gozdom, ter kaktusi in visokimi pečinami rdečkaste barve, se je cesta začela dvigati, temperatura pa padati z 18 na osem stopinj Celzija. Pokrajina je ponudila več za oči in pri križarjenju z omejenimi hitrostmi je položaj za vozniškim sedežem omogočal tudi občudovanje mogočnih skal, kaktusov, ki so v presledku od pet do deset metrov poraščali pusto pobočje in celo sneg, ki je v višavah še ostal od nedavnega slabega vremena.

Spredaj udobno, zadaj še vedno utesnjeno

BMW tudi pri teh stopinjah ponuja dobro zaščito pred vetrom, le sedež je treba spustiti v povsem spodnji položaj, naslon pa karseda nazaj. S tem sem s 186 centimetri višine popolnoma ukradel prostor za kolena morebitnemu sopotniku na zadnji klopi. Tu je sicer za centimeter več prostora kot v predhodniku, vseeno pa za kaj več kot kratke vožnje in nižje potnike zadnja klop ni. Pomembnejša je pridobitev 40 centimetrov široke odprtine v zadnji klopi, ki dovoli prevoz daljših predmetov, denimo palic za golf. Na pol poti sva zavila še do jezera Roosevelt, največjega v Arizoni, ki razkriva bogat živalski svet. Sploh je Arizona v tem pogledu že kar eksotična, saj te na poti lahko presenetijo kojoti, risi, klopotače in druge puščavske živali. Obcestne table opozarjajo še zlasti na klopotače, ki letno povzročijo smrt kar nekaj deset ljudi. Proti koncu poti je sonce že dodobra obarvalo kožo na obrazu, zato sva dvignila streho in povečala prtljažnik z 210 na 350 litrov. V tem položaju se v kabrioletu počutiš kot v kupeju, prostora za glave je enako, torej dovolj, dobri stiki in izdelava strehe pa omogočajo temeljito tesnjenje zunanjega hrupa, za 38 odstotkov večje vidno polje skozi zadnje steklo, kar je bistvena prednost pred platneno streho. No, tudi z nožem je v kovino precej teže zarezati kot v platno.

Sneg in puščavsko sonce

Ekipa BMW je svetovno premiero novega kabrioleta serije tri - ta model je z 276 tisoč primerki od leta 1986 najbolje prodajani kabriolet v svojem razredu - z najboljšimi nameni organizirala v Phoenixu v ameriški državi Arizona, ki nosi drugo ime Sun City oziroma sončno mesto. Tega je bilo dovolj v našem terminu prejšnji četrtek, ko smo po podeželskih cestah arizonske puščave pri temperaturah med 15 in 20 stopinjami ter pod žgočim soncem okušali novega kabrioleta, ki je z novo generacijo prinesel pomično kovinsko streho. Prejšnje ekipe novinarjev niso imele te sreče, saj so BMW serije 3 convertible preizkušale tudi v snegu, ki je za to puščavsko deželo, ki jo v osrednjem delu glavnega mesta Phoenix seka 33. vzporednik severne zemljepisne širine, izjemno redek, pravzaprav izjemen pojav.






Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime
Avto
AvtoUroš Božin Vroč in luksuzni kupe, za katerega je BMW oživil legendarno ime 16

Po dveh desetletjih premora ter po upokojitvi serije 6 se v ponudbo BMW vrača serija 8 kupe, ki je pomenila vrhunec športnosti in ekskluzivnosti.

FINANCE
Avto
BMW 430i cabrio: tista prava kombinacija
Avto
AvtoMatej Kačič BMW 430i cabrio: tista prava kombinacija 4

Ali ste ljubitelj luksuza in vetra v laseh, lepote življenja radi uživate v dvoje in z malo prtljage, finance niso kak večji problem ter radi prisluhnete visokim obratom bencinskega motorja? BMW 430i cabrio je v tem primeru gotovo vaš “jackpot”.

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Za volanom BMW M850i xDrive cabrio: vroooom kot pozdrav iz preteklosti
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom BMW M850i xDrive cabrio: vroooom kot pozdrav iz preteklosti 4

Na jugu Portugalske smo preizkusili BMW M850i xDrive cabrio – največji in tudi najbolj vznemirljiv BMW kabriolet, ki jasno kaže zavezanost znamke luksuznemu razredu in bencinski romantiki.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)