Razno

Zakaj je avto dobro redno preobuvati

Vsi vemo, da smo za volanom varni le s pravimi gumami, pozimi z zimskimi in poleti z letnimi. Kljub temu Slovenci radi varčujemo pri avtomobilski obutvi, čeprav ta sodi med manjše izdatke pri avtu, zato vam s pomočjo inštruktorja varne vožnje v Centru varne vožnje na Vranskem Branetom Leganom prikazujemo posledice napačne in prave izbire obutve.
12.10.2012 07:00
Dopolnjeno: 08.03.2013 15:10
Čas branja: 1 min

Mehka pozimi, tudi poleti

Zimska guma je mehkejša od letne v celotnem območju površine oprijema. To pomeni tudi, da je poleti zaradi neštetih lamel v boku gume, te se pretirano zvijajo, preprosto premehka. Vse to povzroča, da je meja vsakega zdrsa gume precej nižja kot pri letnih pnevmatikah. Posledica je daljša zavorna pot, v ovinku in ob zamenjavi smeri avto prej zdrsne. Primer: v 180-stopinjskem ovinku s polmerom 12 metrov ob 20 stopinjah zunanje temperature že pri hitrosti 40 kilometrov na uro avto na izhodu iz ovinka zdrsne vstran za celo svojo širino.

[A] 583cUntitled-24.1361994322.jpg

Izkaže pa se pozimi

Prave razmere za zimsko gumo pa niso le sneg in temperature pod ničlo, z boljšim oprijemom se izkaže že pri temperaturah pod sedem stopinj na suhi in mokri cesti. Njena prednost so materiali, ki ji omogočajo prožnost in mehkobo tudi pri zelo nizkih temperaturah. Letna guma pa je že pred vožnjo poleti trda in se omehča z začetkom vožnje, ko doseže delovno temperaturo. Pozimi pa se nikakor ne zmore ogreti na delovno temperaturo in ostane trda, zaradi česar pri nizkih temperaturah ne zmore pričakovano opraviti svojega dela, oprijemanja že pri speljevanju, vožnji naravnost, v ovinku zdrsne zelo hitro, zavorna pot se podaljša. Vse to se dogaja že na suhi cesti, ko pa je ta zasnežena, guma zelo hitro odpove pokornost - zmožnost učinkovitega oprijema, kar ji onemogoča že sam profil tekalne površine, ki nima primerne oblike, kot jo ima zimska.

[A] 0bccUntitled-25.1361995295.jpg

Iz tabele je mogoče razbrati učinkovitost različnih gum glede na vrsto in razmere na vozišču. Ugotovitve so dobljene na podlagi preizkusa v opisanih razmerah, ob vsem tem je zelo pomemben še pravilen, predpisan tlak v gumah.

Mit: Če imaš štirikolesni pogon, ne potrebuješ zimskih gum

Pred davnimi leti je takratni trgovec znamke Subaru oglaševal, da ob štirikolesnem pogonu ne potrebujete zimskih gum. Preverili smo, ali to drži.

Ne drži!

Brane Legan, AMZS: Avto s štirikolesnim pogonom bo v snegu sicer pripeljal dlje kot avto s pogonom le na prednja ali zadnja kolesa. Ko pa bodo letne gume izgubile oprijem, se bodo vsa štiri kolesa prav tako zavrtela v prazno. Razlogi so seveda v sestavi letne gume, ki pozimi postane trda, oprijem pa slab. Zato je prepričanje o brezmejnih zmožnostih štirikolesnega pogona lažno in laično. Pri tem je treba opozoriti, da tudi zimske gume na avtomobilu s štirikolesnim pogonom niso vsemogočne, v izrednih snežnih razmerah ali na ledu bo tudi tako vozilo potrebovalo snežne verige.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.

Preberite tudi:

21.10.2013
Moje finance
Nakup
Kakšne bodo nove cene goriv?
Moje finance
Pameten nakupJure Ugovšek Kakšne bodo nove cene goriv? 63

Visoko nihajnost na trgih z nafto bomo ob polnjenju rezervoarja občutili različno

Moje finance
Razno
Napoved cene kurilnega olja: olajšanje na vidiku
Moje finance
Nakup
Nove cene goriv: komu se pred torkom mudi napolniti tank
Moje finance
Varčevanje
Naj skladi 2024: pregled najboljših praks upravljanja premoženja
Moje finance
VarčevanjeMoje finance Naj skladi 2024: pregled najboljših praks upravljanja premoženja

Naj upravljavec vzajemnih skladov je Aleš Lokar iz Generali Investments

Moje finance
Varčevanje
IFRFI – kratica, ki Slovencem prinaša davčno ugodnejše dolgoročno vlaganje
Moje finance
VarčevanjeJure Ugovšek IFRFI – kratica, ki Slovencem prinaša davčno ugodnejše dolgoročno vlaganje 5

Ministrstvo za finance pripravlja zakonsko podlago, ki bo malim vlagateljem omogočala, da bodo dividende obdavčene šele ob izplačilih

Moje finance
Nakup
Izpraznili so mi bančni račun. Kdo plača škodo?
Moje finance
Pameten nakupSrečko Korber Izpraznili so mi bančni račun. Kdo plača škodo?

V zadnjem času v medijih, pa tudi neposredno od bank dobivamo vse več opozoril o nevarnostih, ki na nas prežijo pri spletnem in mobilnem bančništvu. Kdo krije škodo, če nam zlikovci izpraznijo račun?

Moje finance
Nakup
Pametne ure: nepričakovano veliko možnosti, kaj nositi na zapestju
Moje finance
Pameten nakupMatjaž Ropret Pametne ure: nepričakovano veliko možnosti, kaj nositi na zapestju

Izbiranje pametne ure je lahko zelo preprosto, lahko pa skrajno zapleteno. Odvisno od kupčevih želja, tudi ali predvsem glede znamke, in vsote evrov, ki jo je pripravljen nameniti za to napravo.

FINANCE
(E-knjižica) Kako zavarovati naše nepremičnine in avtomobile?
PRO
Finance
Finance PRO (E-knjižica) Kako zavarovati naše nepremičnine in avtomobile? (PRO)

Razkrivamo nekaj največjih pasti pri zavarovanju nepremičnin in avtomobilov.