Mehka pozimi, tudi poleti
Zimska guma je mehkejša od letne v celotnem območju površine oprijema. To pomeni tudi, da je poleti zaradi neštetih lamel v boku gume, te se pretirano zvijajo, preprosto premehka. Vse to povzroča, da je meja vsakega zdrsa gume precej nižja kot pri letnih pnevmatikah. Posledica je daljša zavorna pot, v ovinku in ob zamenjavi smeri avto prej zdrsne. Primer: v 180-stopinjskem ovinku s polmerom 12 metrov ob 20 stopinjah zunanje temperature že pri hitrosti 40 kilometrov na uro avto na izhodu iz ovinka zdrsne vstran za celo svojo širino.
Izkaže pa se pozimi
Prave razmere za zimsko gumo pa niso le sneg in temperature pod ničlo, z boljšim oprijemom se izkaže že pri temperaturah pod sedem stopinj na suhi in mokri cesti. Njena prednost so materiali, ki ji omogočajo prožnost in mehkobo tudi pri zelo nizkih temperaturah. Letna guma pa je že pred vožnjo poleti trda in se omehča z začetkom vožnje, ko doseže delovno temperaturo. Pozimi pa se nikakor ne zmore ogreti na delovno temperaturo in ostane trda, zaradi česar pri nizkih temperaturah ne zmore pričakovano opraviti svojega dela, oprijemanja že pri speljevanju, vožnji naravnost, v ovinku zdrsne zelo hitro, zavorna pot se podaljša. Vse to se dogaja že na suhi cesti, ko pa je ta zasnežena, guma zelo hitro odpove pokornost - zmožnost učinkovitega oprijema, kar ji onemogoča že sam profil tekalne površine, ki nima primerne oblike, kot jo ima zimska.
Iz tabele je mogoče razbrati učinkovitost različnih gum glede na vrsto in razmere na vozišču. Ugotovitve so dobljene na podlagi preizkusa v opisanih razmerah, ob vsem tem je zelo pomemben še pravilen, predpisan tlak v gumah.
Mit: Če imaš štirikolesni pogon, ne potrebuješ zimskih gum
Pred davnimi leti je takratni trgovec znamke Subaru oglaševal, da ob štirikolesnem pogonu ne potrebujete zimskih gum. Preverili smo, ali to drži.
Ne drži!
Brane Legan, AMZS: Avto s štirikolesnim pogonom bo v snegu sicer pripeljal dlje kot avto s pogonom le na prednja ali zadnja kolesa. Ko pa bodo letne gume izgubile oprijem, se bodo vsa štiri kolesa prav tako zavrtela v prazno. Razlogi so seveda v sestavi letne gume, ki pozimi postane trda, oprijem pa slab. Zato je prepričanje o brezmejnih zmožnostih štirikolesnega pogona lažno in laično. Pri tem je treba opozoriti, da tudi zimske gume na avtomobilu s štirikolesnim pogonom niso vsemogočne, v izrednih snežnih razmerah ali na ledu bo tudi tako vozilo potrebovalo snežne verige.