Veteran slovenskega avtoposla in prvi mož znamk Citroën, DS in Free2move v Sloveniji, Filip Koren, nam je v intervjuju razkril kako so lani poslovali distributerji avtomobilov, kako trgovci. Kakšne so pasti prodaje avtomobilov prek spleta, kakšne so prednosti in slabosti, če ima znamka v mreži trgovcev predvsem družinska podjetja, ali je zasebni distributer res v slabšem položaju kakor predstavništvo tovarne, kako Slovenci sprejemamo nove oblike mobilnosti in kako se v premijskem razredu znajde znamka DS.
Z Waynom Griffithsom, predsednikom uprave Seata (znamki Seat in Cupra), in Davidom Powelsom, podpredsednikom za finance in IT v Seatu sem se pogovarjal o poslovanju obeh znamk, katera je bolj dobičkonosna in kaj se bo dogajalo s Seatom. Griffiths je postavil tudi zelo jasno stališče glede kitajskih proizvajalcev in evropske politike, ki se zadnja čase obrača stran od elektrike.
Izšli so novi Prevozi, v PDF obliki si jih lahko brezplačno naložite na svojo napravo. V aprilski številki najbolj podrobno v slovenskem medijskem prostoru poročamu o stanju, naročilih in prihodnosti slovenske avtomobilske industrije.
Hrvaški distributer in trgovec z avtodeli skupina CIAK je prevzel podjetje Stahlgruber s tremi poslovalnicami v Ljubljani, Žalcu in Mariboru. Prevzem Stahlgruberja je še eden v nizu hrvaških prevzemov slovenskih trgovcev z deli. Leta 2020 je, denimo, hrvaški Tokić prevzel slovenski Bartog.
V Slovenijo prek madžarskega AutoWallisa prihajajo kitajski kombiji. Kitajski Farizon, del skupine Geely, bo na naše ceste pripeljal kombije na elektriko z 800-voltno električno infrastrukturo in tovornjake na metanol.
V Bosni bodo izdelovali majhen električni avto. Dostavnik s 300-kilogramsko nosilnostjo in dosegom sto kilometrov med polnjenji, namenjen pa bo predvsem mestni dostavi. Iz GS-TMT ga bodo izvažali v Nemčijo in v nekatere druge države EU.
V 23. delu bloga pa analiziram porabo elektrike družunskega električnega avtomobila cupra born v zimskih razmerah. Z zimskimi gumami smo z njim dosegli povprečen doseg 324 kilometrov. Avtocestni kilometri so ga spustili nekaj pod 300 kilometrov, bolj umirjena vožnja po mestu in podeželskih cestah pa ga je povečala na več kot 350 kilometrov.
Čez vikend si lahko preberete o tem zakaj japonski nissan lahko nosi italijansko ime, na Poljskem izdelana alfa romeo pa ne ter koliko pomoči je od domače vlade prejel vodilni kitajski proizvajalec avtomobilov.
V pismu opozarjam na še nekaj drugih zanimivih novic o temah avto, pametna mesta in mobilnost ter prevozi.
Želim vam prijeten konec tedna,
Miloš Milač, uredniški vodja področja mobilnosti
|