Avto

Zelo nevarna ljubica

Zadnja generacija slovite športne ikone M5 je v marsičem močno različna od prejšnjih štirih generacij. Mišičnjak zna biti uglajen gospod; umirjen, nežen in celo skromen. Če pa ga razjezite, pločevinasti Mike Tyson sleče frak, pozabi na lepo vedenje in deli smrtonosne udarce.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.11.2012 22:30
Čas branja: 3 min

BMW oddelku M motorsport je kombinacija obeh svetov in nravi tega avta uspela odlično. M5 je namreč ohranil dvojno osebnost. Pravzaprav je še poudaril svojo gosposko in tudi divjo naravo, zadnja je seveda ostala pod strogim nadzorom številnih elektronskih pripomočkov. Le na enem področju jim je vidno spodletelo.

ms
Na dirkališču je M5 izjemno hiter, zabaven, zaradi teže tudi zahteven. Na navadnih cestah pa se je bolje prepustiti razkošju, grmenju in občasnim izbruhom moči.

V času, ko tudi športne limuzine vztrajno izgubljajo kilograme, se je novi M5 zredil za več kot sto, na celih 1.955 kilogramov, ki so opazni predvsem takrat, ko je to najmanj potrebno; pri ostri vožnji z izklopljeno elektronsko pomočjo.

Manjši, a še bolj divji stroj

Bistvo novega M5 je motor, ki mu prvič pomaga dihati turbo polnilnik. Stroj s 4,4 litra prostornine je manjši kot petlitrski v prejšnjem M5, ima samo osem, in ne več deset valjev, a zaradi turba ima več moči in precej več navora. V primerjavi s petlitrskim V10 v prejšnjem M5 prinaša za 30 odstotkov manjšo porabo goriva, le 9,9 namesto 14,8 litra in ob tem še precej odločnejše zmogljivosti.

plata

Dvostopenjski turbo polnilnik (twin scroll) namreč omogoča kar 420 kilovatov oziroma 560 konjskih moči in 680 newtonmetrov že pri 1.500 vrtljajih v minuti, kar v praksi pomeni, da M5 zelo odločno pospešuje že iz dizelsko nizkih vrtljajev, kjer je bil V10 še precej zaspan.

Zna vse, od nežnosti do brutalnosti

Izkušnja s tem strojem je izjemna. Po mestu se kotališ neslišno, motor daleč v ospredju tiho prede, ob nežnem menjavanju prestav sedemstopenjske avtomatike z dvema sklopkama motor vsakič zamolklo zagrmi, kar ti dvigne srčni utrip pri komaj 50 kilometrih na uro. Ob tem pozabiš, da je menjalnik prestavil že v peto, da deluje s komaj 1.500 vrtljaji, pa kljub temu na vsak dotik pedala za plin živahno premakne dvotonsko limuzino. Ko te takole razgreje, je jasno, kaj bo sledilo.

Spomladi ni bilo težav, teren - dirkališče Ascari na jugu Španije - je bil pripravljen na takojšnjo akcijo. Na navadnih cestah pa je M5 lahko zelo nevarna ljubica, ki te vseskozi sili v prepovedane reči. Najdemo podeželsko cesto, kjer se da v okviru omejitev pošteno uživati med zavoji.

avto
Urejena in športna kabina ima seveda nekaj M-posebnosti, denimo poseben in prijetno odebeljen volan M, aluminijaste stopalke, M-merilnike z izpisom do 330, manjšo prestavno ročico.

Kromirana obroba zračnika in logo M5 na prednjem boku sta že tradicionalna dodatka BMW z oznako M.

Številka 330 je tam le zaradi prestiža. Merilnik sicer utegne prilesti do številke 305, vprašanje je le, kje boste to preizkušali.

Zadek ni kričeč, pa vseeno tudi ne želi skriti, da gre za najmočnejšo petico. Glavne spremembe so spojler na zadku, štiri izpušne cevi in odbijač.

Motor ob grobem dodajanju plina zagrmi, zmeče prestave navzdol, se z veseljem zavrti v rdeče polje in te silovito prilepi na usnjen sedež - v 4,4 sekunde do sto kilometrov, pravi BMW. Le dobrih osem sekund pozneje pa M5 že preseže številko 200, smo izkusili na prvi vožnji spomladi. Potopimo ga v zavoj, sicer čvrsto nastavljeni M5 se nasloni na zunanji kolesi, pokaže svojo težo in daje jasno vedeti, da ni športnik, ampak zelo športna, a tudi težka in razkošna limuzina.

Adrenalin nadzira elektronika

Seveda gre kot po tirih, elektronika ne pušča zdrsov, kroti silovite izbruhe moči, avto pa ostaja stabilen, lahko vodljiv in predvidljiv. Ko se poigramo še z nastavitvami menjalnika (nastaviš lahko hitrost menjav, hitrejše so, bolj cuka sicer uglajeni menjalnik) in podvozja, M5 v najbolj športnem programu sport plus še bolj otrdi, vleče kot ponorel in se spremeni v skoraj superšportni avto, ki ga nazaj vleče le velika teža. S programom MDM si nastavimo še način delovanja sistemov ESP in ASR, v najbolj športnem načinu elektronika komaj še deluje, M5 pa se pri takem neodgovornem ravnanju spremeni v ponorelega Mika Tysona, ki odvrže frak in spusti vse zavore. Če nisi dovolj vešč z volanom, te hitro spravi s tira oziroma ceste, zabava pa se spremeni v kup zverižene pločevine.

Skriva hitrost, grize nespametne

Jasno, M5 ugrizne le ob izzivanju in nespametni vožnji. Če elektroniki pustite, da opravlja svoje delo, pa je zelo obvladljiv. Ob vsakem dodajanju plina je treba pozorno spremljati le iglo na merilniku hitrosti, ki se vzpenja s strašljivo hitrostjo v višave, kjer tudi elektronika ne more več kljubovati fizikalnim zakonom. Ko pa nekajkrat zaužijete slast brutalne moči, se umirite in začnete uživati tudi v drugih stvareh. Denimo odličnih in zelo udobnih sedežih, bogati opremi, majhni in odebeljeni ročici menjalnika, odebeljenem in oprijemljivem volanu, merilniku hitrosti, ki draži z izpisom številk do 330, ali pa v multifunkcijskem gumbu, ki vodi v svet neštetih nastavitev in informacij.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

24.05.2012
24.05.2012
29.04.2014
17.12.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 7

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.