Avto

Žeja avtov do polovico večja od obljub

Poraba goriva pri najbolje prodajanih avtih pri nas je za 23 do 52 odstotkov večja, kot navajajo tovarne, opozarja nemški portal Spritmonitor, ki združuje podatke o resničnih porabah goriva skoraj pol milijona uporabnikov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.09.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Prepad med tovarniško navedeno in resnično porabo goriva pri osebnih avtomobilih je žgoča tema še zlasti zadnjih dveh let. Proizvajalci obljubljajo vse nižje vrednosti, meritve v prometu pa kažejo na večja razhajanja med obljubami in realnostjo. Še leta 2008 je bila razlika med obema podatkoma po izračunih organizacije Transport & Environment v povprečju okoli 20-odstotna, lani že skoraj 30-odstotna.

1.1409851016.jpg

Na primeru šestih avtomobilov, treh z vrha lanske prodajne lestvice na slovenskem trgu, najbolj vročega poslovnega in menedžerskega avta ter najbolj priljubljenega potniškega dostavnika, smo izračunali razlike med obljubami in resničnostjo; pri vseh modelih smo upoštevali zadnjo različico najbolj prodajanega motorja. Za primerjavo smo na eni strani vzeli tovarniške podatke o povprečni porabi najbolje prodajanih motornih različic, na drugi pa podatke nemškega portala (www.spritmonitor.de), ki pomeni največjo bazo podatkov o porabi goriva, saj podatke prispevajo uporabniki sami, na portalu pa je vpisanih kar 448 tisoč avtomobilov vseh znamk. Iz podatkov uporabnikov sicer ni razbrati njihovega vozniškega sloga, a velik vzorec daje vseeno oprijemljive številke.

Najdlje od obljub BMW 520d in clio 0,9 TCE

Sodobni motorji v teoriji in praksi sicer res porabijo manj kot v preteklosti, a večanje razlik med tovarniško in v prometu izmerjeno porabo opozarja na neustreznost meritev, ki se izvajajo v nerealnih razmerah.

Njihovi podatki kažejo, da so največja razhajanja med obljubami in povprečnimi vrednostmi meritev obiskovalcev portala pri renaultu cliu z majhnim trivaljnim bencinskim turbomotorjem, ki v teoriji porabi le 4,3 litra na sto kilometrov, v praksi pa 1,92 litra goriva več, ter pri menedžerski limuzini BMW 520d s samodejnim menjalnikom, kjer je razhajanje še večje - 52-odstotno. Limuzina BMW s 135 kilovati moči naj bi po obljubah tovarne porabila le 4,5 litra nafte, obiskovalci portala Spritmonitor so pri lastnih avtomobilih izmerili 6,84 litra, medtem ko se najbolj varčen voznik s petico vozi s 5,34 litra nafte na sto kilometrov.

Razlika v porabi pri poslovnem volkswagnu passatu z dvolitrskim dizelskim motorjem s 103 kilovati je 1,5 litra, uporabniki so pri nemcu izmerili 6,1-litrsko žejo, kar pomeni 32-odstotno odstopanje. Podobna je razlika pri najbolj priljubljenem citroënu berlingu 1.6 HDI, volkswagnov golf 1.6 TDI s tovarniško žejo le 3,8 litra na cesti zares popije 40 odstotkov več - 5,38 litra. Raziskava opozarja, da so največje razlike pri bencinskih in dizelskih motorjih, opremljenih s turbopolnilnikom. Ti v idealnih razmerah, pri konstantni vožnji z nizkimi vrtljaji v bližini največjega navora resnično varčujejo z gorivom, vsak izdatnejši dvig tlaka v turbopolnilniku, torej hitrejša vožnja in vrtenje v višje vrtljaje, pa prinese precej večjo motorno žejo. To je še zlasti opazno pri renaultu cliu, pri katerem so uporabniki zaznali največja razhajanja.

Najbolj realni klasiki, zeleni zahtevajo spremenjen cikel meritev

Najbliže realnosti so tovarniške porabe klasičnih motorjev brez turbopolnilnikov, kar dokazuje kia ceed z najbolj priljubljenim 1,4-litrskim motorjem. Kijin bencinar ima sicer v teoriji zelo veliko porabo, natanko šest litrov na sto kilometrov, v prometu izmerjenih 7,36 litra pa hkrati pomeni, da je resnična poraba le 1,36 litra večja od tovarniških obljub.

Okoljevarstvene organizacije pritiskajo na evropsko komisijo, naj spremeni uradni cikel meritev, jih iz laboratorijev postavi v promet in tako poskrbi za bolj realne podatke v katalogih, ki ne bodo tako zavajajoči kot zdajšnji. Avtomobilski proizvajalci pa po drugi strani sočasno s tehnologijo razvijajo tudi proces, kako na meritvah doseči čim manjše vrednosti. To jim uspeva s triki, kot so lepljenje trakov prek odprtin okoli vrat in zračnikov, čezmerno napolnjene pnevmatike, dodatno zmanjšana teža avta ter idealne temperaturne in vozne podlage, torej z razmerami, ki jih v prometu ni mogoče doseči.

Kazen in višji davek

Motivacija za takšno početje pa je jasna, nikakor ni vezana le na promocijski učinek skromnih številk, zapisanih poleg novega avtomobila na oglasih, ampak ima precej širši pomen. Evropska komisija je sprejela predpise o izpustih ogljikovega dioksida, ti so v neposredni povezavi s porabljenimi litri nafte ali bencina, njihova višina pa določa stopnjo odmerjenega davka in s tem tudi ceno avtomobila na trgu. Od prihodnjega leta bodo preveliki povprečni izpusti proizvajalce, s tem pa nas kupce, dodatno udarili po žepu. Vsak gram nad 130 grami ogljikovega dioksida na kilometer bo EU zaračunala s 95 evri globe, leta 2021 se bo meja spustila na 95 gramov, kar pomeni le dobre štiri litre porabljene nafte oziroma 4,5 litra bencina.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

30.09.2014
FINANCE
Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero
Finance
obrestne mere
Špela Mikuš Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero

Maja so oglaševane obrestne mere znižali v Unicreditu, Sparkasse, Gorenjski banki in Intesi Sanpaolo.

FINANCE
Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem
Finance
NOVI RAČUNI ZA ELEKTRIKO
Tanja Smrekar Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem 3

Pri vpeljevanju novih računov za elektriko lahko agencijo za energijo ustavi samo svet agencije, ta pa tega ne želi

FINANCE
Misterij donosnosti pokojninskih skladov
Finance
srečko korber
Srečko Korber Misterij donosnosti pokojninskih skladov 3

Za spodobno pokojnino bo potrebno dodatno varčevanje, o tem ni dvoma. Prvi pokojninski steber peša, kako je z drugim? Ali donosi ohranjajo vrednost vplačanega denarja?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav
Manager
Na kaj vse morate paziti
ManagerŠpela Mikuš NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav

Če uporabljate Googlovo analitiko in do zdaj še niste preklopili na Google Analytics 4, morate to storiti do 1. julija. Razlagamo, zakaj, kako in na kaj paziti, da vas po tem datumu ne bo bolela glava.

FINANCE
ESG
AquafilSLO in SKD z nagradami s področja trajnostne kemije spodbujata trajnostne inovacije študentov kemije
FINANCE
Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?
Finance
POROČILO O FINANČNI STABILNOSTI
Petra Sovdat Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?

Šest glavnih točk spomladanskega poročila Banke Slovenije: povečalo se je kibernetsko tveganje, kako precenjene so nepremičnine, revizija pravil za potrošniška posojila ter skrb v zvezi z zadolževanjem podjetij

FINANCE
Vlagatelj Maks
Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta

Kolega se je udeležil letnega srečanja družbe Berkshire Hathaway.