Magična Toskana je ena najbolj znanih pokrajin na svetu, romantični hotel Borgo Scopeto na enem izmed njenih številnih gričev pa bi lahko označili tudi za paradiž sredi trt. Tam se je poleg nekaj navdušenih Slovencev, Izraelcev in Litvancev znašla tudi skupina osuplih Tajvancev, ki čez pol sveta niso prišli zaradi vrhunskega vina, izrednega oljčnega olja, čudovite umetnosti ter prelepih toskanskih mest in vasi pač pa zaradi uglajenega češkega admirala - nove Škode superb.
Ta je s svojo elegantno in privlačno podobo, nadpovprečnim udobjem, skorajda neverjetno prostornostjo, uporabno in praktično notranjostjo, številnimi motorji, napredno tehniko, varnostjo in asistenco, številnimi pametnimi rešitvami in povezljivostjo mimogrede poskrbel za to, da smo vsi skupaj kar pozabili, kje na svetu pravzaprav smo.
Da, čare Toskane je zasenčil 4,86 metra dolg kos pločevine (28 mm več kot prej), na katero so pri češki Škodi tako zelo ponosni, kot so Firenze na svojega Ameriga Vespuccija. Novega sveta konec koncev ne odkrivaš vsak dan, za superba pa bi lahko rekli, da je odkril tisto, kar bo Škodam prinesla prihodnost, hkrati pa je ključni graditelj ugleda znamke.
Čehi so od leta 1991 del koncerna Volkswagen, z vsakim novim modelom pa letvico odličnosti dvignejo še za raven višje. Z novim superbom se zdi, da so naredili dva ali tri korake naprej, konkurenco v poslovnem razredu pa lahko upravičeno skrbi - tudi tisto v družini.
Če prejšnji superb v limuzinski različici namreč ni bil ravno visoko uvrščen v kategoriji »najlepši« je zdaj drugače. Superb že ob prvem stiku deluje všečno, prednje in zadnje luči poudarijo eleganco, za kar poskrbi tudi češki kristal v žarometih, ostri robovi športnost, značilna hišna maska in ponosen Škodin logo pa kot da prepričujejo v kvaliteto novega izdelka ter kličejo k njegovemu preizkusu.
Boljših krajev za spoznavanje z novim superbom si skorajda ne bi mogli izbrati, po okoli 300 prevoženih kilometrih zavitih cest Toskane pa je bilo vsem jasno, zakaj se je pet navdušenih Tajvancev z njim hotelo odpeljati kar domov. V nosu ponuja pestro izbiro motorjev ter menjalnike za vse okuse in potrebe, v notranjosti še več prostora kot prej (medosna razdalja se je povečala za 80 mm na 284,1 cm), številne napredne tehnologije, prvič nastavljivo podvozje DCC in kar 29 pametnih rešitev Simply clever.
Deset je povsem novih, sem lahko po vzoru Rolls-Roycea uvrstimo dva dežnika v prednjih vratih, zložljivo vlečno kljuko, držala za pametni telefon in tablični računalnik ter »lepljive« čepke, ki omogočajo odpiranje plastenke z eno roko. V praksi deluje odlično, voznik se tako lahko povsem osredotoči na dogajanje pred seboj. Tukaj so še mrežice in predalčki v prtljažniku, LED svetilka v njem, preklopen sovoznikov sedež ter strgalo za led.
Voznik in sovoznik imata zdaj za štiri centimetre več prostora za roke, zadaj pa bi se brez težav peljal tudi kak razvajeni plemič ali košarkar. Potniki v superbu imajo zadaj v primerjavi s tekmeci domala dvakrat več prostora za noge oziroma 16 centimetrov več, največ prostora za glave v segmentu (98 cm) ter za sedem centimetrov več prostora za roke. Prtljažnik ob tem ponuja 625 litrov prostora (30 litrov več kot prej) oziroma kombijevskih 1.760 s podrto zadnjo klopjo.
Novi superb je ob tem tehnično najbolj napredna in najvarnejša Škoda doslej. Za varnost voznika in potnikov ob devetih zračnih vrečah skrbi 17 različnih sistemov, ki delujejo s pomočjo radarja in raznih senzorjev. Sem denimo sodi opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, »rear traffic alert« voznika opozori na promet za njim, ko želi zapeljati vzvratno, »emergency assist« v primeru neaktivnosti voznika povsem zaustavi vozilo, »crew protect assist« potnike z zategovanjem pasu pripravi na trk.
Tukaj je še »smart light assist«, ki samodejno uravnava dolgi snop žarometov, »traffic jam assist"pa v gneči s povsem samodejnim speljevanjem in ustavljanjem vozila poskrbi za mirne živce - voznik mora zgolj držati volan. Seveda brez samodejnega zaviranja v sili, radarskega tempomata, pomočnika pri držanju smeri, sistema za prepoznavanje znakov, vzvratne kamere in še česa v takšnem avtu preprosto več ne gre.
Ena redkih stvari, kjer ima superb še nekoliko prostora za izboljšanje, je armaturna plošča. Ta je ukrojena po vzoru manjših Škod, torej je preprosta, urejena in ob tem nekoliko bogateje opremljena. Ne sliši se slabo, a vseeno na trenutke deluje premalo eminentno in preveč zadržano. Še posebej če je v enobarvni kombinaciji, kjer monotonijo razbijajo le svetlejši dekorativni elementi in 8-palčni zaslon na dotik. Stikala so sicer lično oblikovana, plastika mehkejša kot prej, na voljo je več serijske in dodatne opreme, a na povsem interaktivno armaturko po vzoru passata lahko pozabimo. Brez dvoma namerno, Škoda le ni Volkwagen.
Superb ima v motorni ponudbi zgolj štirivaljnike, vendar ti potešijo vse želje. Glede na prej so do 30 odstotkov varčnejši, pri skoraj vseh različicah pa opcijsko samodejni DSG menjalnik ter štirikolesni pogon. Pogon 4x4 superba sicer podraži za okoli 2.500 evrov, če ste doma v hribih ali se preprosto želite počuti bolj varno na slovenskih cestah, potem si ga velja omisliti. Podobno velja za tiste, ki se radi vozijo še posebej udobno. Z DSG za dobrih 2.500 evrov dodatka bodo vsakdanji kilometri povsem nenaporni, leva noga in desna roka pa vama bosta hvaležni.
Pri bencinarjih so sicer na voljo tri prostornine in skupaj pet različic z močjo od 92 do 206 kilovatov (125 do 280 KM), pri dizlih pa dve prostornini in tri različice z močjo od 88 do 140 kilovatov (115 do 190 KM). Na dnu ponudbe sta 1.4 TSI 92kW in 1.6 TDI motor, ki jih svetujemo le tistim, ki si superba preprosto želijo imeti. Bencinar stane 21.604 evrov, dizel je dobra dva tisočaka dražji, a gre hkrati za najbolj varčno različico Greenline s 95 gramov CO2 izpustov in teoretično porabo 3,7 litra na sto prevoženih kilometrov.
Oba najšibkejša motorja imata v superbu po naših kratkih vtisih kar malce preveč dela, seveda pa zadostujeta za umirjeno vožnjo in nezahtevne voznike. Za takšen trend se sicer odloča vse več proizvajalcev, razmeroma šibki motorji (ponekod tudi trivaljni) brnijo tako pod pokrovom mondea kot tudi fieste ali denimo v Miniju in BMW 3.
Duška po zavitih toskanskih cestah smo si tako raje dali z najbolj zmogljivim in sila prepričljivim 280-konjskim bencinarjem (ima ga tudi Seat leon cupra) z DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Tak stane najmanj 34.111 evrov, v prestižni različici L&K pa 43.992 evrov. Po vsej verjetnosti bo precej redka zverina naših cestah, če drugega ne pa je dokazal, česa vse so zmožni superbovo prilagodljivo podvozje, štirikolesni pogon, DSG menjalnik in volanski mehanizem. Z eno besedo: super.
Nedvomno najboljša oziroma najbolj uravnotežena izbira med vsemi, pri nas pa bo tudi najbolj prodajan. Z vstopno opremo Active stane 24.608 evrov, Ambition ga podraži na 27 tisočakov, Style na 29.400 evrov, L&K pa na 34.500 evrov. Močnejše 190-konjske dizelske različice ter 180- oziroma 220-konjskega bencinarja nismo preizkusili, vendar je 150 konjev povsem dovolj - tudi če bodo dišali po bencinu v različici 1.4 TSI 110kW za najmanj 22.606 evrov, ki zna tudi izklapljati par valjev.
Škodin superb je tako postal avto, s katerim se boste pred poslovnimi partnerji in družinskimi prijatelji lahko pokazali brez kančka oklevanja ali zadrege. Ne le da zelo dobro zgleda, ponuja preverjeno tehniko in v opremi ima skorajda vse, kar premore konkurenca, najvišja stopnja opreme L&K ob standardno razkošno odmerjenem prostoru prinaša še precejšnjo mero prestiža in vonja po luksuzu. Za kupce se Čehi kljub upadanju zanimanja za ta razred s tem ne bojijo. V primerjavi s prejšnjo generacijo bo namreč novi superb prepričal 25 odstotkov več kupcev, tako ne čudi, da so pri Škodi na mednarodni predstavitvi kar žareli.
V Sloveniji bo novi superb na voljo s 23. junijem, prodaja 1.200 evrov dražjega karavana pa steče oktobra. Ker je bilo po številnih toskanskih kilometrih jasno, da je Škoda s svojim admiralom naredila nov velik korak naprej, brez vprašanja o družinskem spopadu z Volkswagnovim passatom ni šlo. Podlipny je prepričan, da bodo s superbom ob sedanjih privabili tudi povsem nove kupce, ki so do zdaj prisegali na druge znamke izven Volkswagnovega koncerna, končni rezultat pa bo višji skupni tržni delež koncerna pri nas.
Foto: Matej Kačič, Škoda