BMW je lani predrzno in zelo samozavestno zapeljal v razred kompaktnih enoprostorcev, s prvim avtom na prednji pogon, z nič kaj posebno prilagodljivostjo, a veliko dinamike, zelo dobro izdelavo, materiali in tehniko, ki si zasluži ime bavarske znamke. To je serija 2 active tourer, prvi in še zdaleč ne zadnji BMW drugačne, pravzaprav preproste zasnove pogona in karoserije.
Iz teorije v prakso, prvi preizkusni 218i active tourer je navdušil in razočaral hkrati. Navdušil nas je z dinamiko, ki smo jo do njegovega prihoda pripisovali le fordu C-maxu, pa še to ne v takšni meri. Odlični so tudi trivaljni turbo, ročni menjalnik, kakovost izdelave in materiali, manj navdušujoča pa je ergonomija voznikovega okolja s prenizkim zaslonom, predebelim A stebričkom, udobje krni prečvrsto podvozje, prilagodljivost pa je pri novincu zgolj povprečna, nič več.
Tudi prostornost kabine ni povsem na ravni bolj zračnih razrednih tekmecev, enako velja za 468 do 1.510 litrski prtljažnik, a roko na srce od prvega BMW enoprostorca nismo pričakovali odličnih ocen na tem področju. In seveda je tu še cena, BMW-jevsko visoka, a dobra je tudi vsebina.
Če bi okoli 218i active tourerja lahko zbrali vrsto tekmecev, ki se lahko enakovredno borijo z njim, pa to nikakor ne moremo trditi za res izjemni 220d xDrive s samodejnim menjalnikom, ki je, roko na srce, najboljše kar ta hip ponuja razred kompaktnih enoprostorcev. Začnimo pri stroju, dvolitrski turbodizel s tehnologijo twin scroll s 140 kilovati in 400 newtonmetri največjega navora je paket moči, uglajenosti in energijske varčnosti.
Z 1,58 tone težkim in le 4,34 metra dolgim enoprostorcem opravi za šalo, lahkotno pospešuje iz kleti motornih vrtljajev, se še nekoliko okrepi v srednjem območju in veseljaško brni proti petim tisočakom. Zmogljivosti v celem so odlične, do stotice 220d skoči v 7,3 sekunde, prožnost je zgledna, uglajenost nekdaj grobega stroja tudi, poraba pa je glede na vse kar ponuja, prav tako zelo ugodna. Nežna desna noga prinese povprečje pod petimi litri, težka dobrih sedem in pol, v povprečju pa je 220d xDrive active tourer spil 6,6 litra.
Potem je tu še odlična osemstopenjska avtomatika, ki z lahkoto v kot postavi svoje sedem in devetstopenjske po zasnovi podobne tekmece, z njim se lahko kosa le sedemstopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik. Prestavlja hitro in mehko, motor vselej zadržuje v primernih vrtljajih glede na voznikove želje po varčevanju ali dinamiki, ter se odlično razume s prožnim motorjem.
Prvi vtis s kompaktnim enoprostorcem izboljšuje tudi štirikolesni pogon xDrive, ki ob grobem dodajanju plina in v hitro voženih zavojih za hip sicer opozori na prednji pogon, a takoj v naslednjem trenutku s pomočjo elektrohidravlično krmiljene lamelne sklopke pošlje primerno količino moči na zadnji kolesni par in poskrbi za dober oprijem in prenos moči na cesto, v zavojih skupaj z natančnim volanom pričara za ta razred tudi precejšnje užitke v vožnji. Nagibanja karoserije je malo, višje težišče je zaznavno šele ob pretiravanju, vožnja s tako gnanim in motoriziranim active tourerjem pa je blizu, a vseeno ne povsem na ravni klasičnih BMW.
Tu je še prelestna modra barva karoserije, M sport paket z agresivnejšimi odbijači in pragovi, alkantaro na sedežih z modrimi šivi, dobrimi športnimi sedeži, ki vseeno niso tako prepričljivi kot v seriji 3, in še kup drugih dodatkov, ki drugačen BMW spremenijo v skoraj pravega. Seveda, cena ni nizka. V osnovi 220d xDrive active tourer stane 35.650 evrov s čimer močno preseže svoje tekmece. Če ga opremite tako bogato, kot je bil preizkusni, pa boste morali iz denarnice potegniti 49.082 evrov.
Foto: Miloš Milač