Pretkani akcijski junak James Bond je pravi šarmer in osvajalec, močan, zaščitnik pred zlim ter opremljen z najsodobnejšimi tehnolškimi igračkami, s katerimi premaga še tako hudega nasprotnika. Do živega mu ne pride prav nič, kot bi ga ščitil kak magični talisman. V filmu A View to a Kill je Bond tako ukanil zlobnega Maxa Zorina, del zgodbe pa se odvija tudi v srednjeveškem dvorcu Domaine de Chantilly severno od Pariza.
Na znano in uspešno Bondiado smo se spomnili ob obisku dvorca, ki se je po koncertu Pink Floydov leta 1994 in drage poroke brazilskega Ronalda pred desetimi leti znova znašel v soju luči svetovne javnosti. Tokrat avtomobilske, francoski proizvajalec vozil Renault si je dragulj v kroni francoske kulturne dediščine namreč izbral za predstavitev svojega talismana - nove limuzine višjega razreda, s katero želijo pričarati občutek zaščitništva in moči ter odgnati slab urok lagune, ki v drugi in tretji generaciji kar ni našla poti v srca kupcev. Talisman naj bi poskrbel za preobrat, saj obljublja vse tisto, kar krasi Bonda - in ta je vse prej kot neuspešen.
Strast in želja da bi bil vozniku v ponos
"Z zadovoljstvom razkrivamo talisman, novo Renaultovo limuzino s štirimi vrati, ki je velikodušna tako v zunanjih merah kot tudi s prostorno in udobno notranjostjo. Osvaja z odločnim prednjim delom, elegantno oblikovanim prtljažnim delom in mišičastima stranicama. S katerekoli strani ga pogledate, daje talisman občutek, da je pripravljen planiti naprej. Oblikovali smo ga s strastjo in z željo, da bi bil vozniku v ponos," je ob razkritju povedal Laurens van den Acker, direktor Renaulta za industrijsko oblikovanje. Novinec bo javnosti sicer predstvaljen jeseni na avtomobilskem salonu v Frankfurtu, prodaja po Evropi pa se bo začela pred koncem leta.
Po vzoru novega espaca so tako tudi v talismanu nakopičene odlike, katerim je Renault dodal privlačno obliko, udobno, prostorno in dodelano notranjost ter številne tehnološke novosti (4Control, krmiljene blažilnike, tehnologijo Multi-Sense, napravo R-Link2, prostorski zvok Bose ...), ki udobnost in užitek v vožnji dvigujejo na višjo raven - tako za voznika kot tudi za vse potnike. Ker prodajo narekuje tudi cena, so pri Renaultu ob predstavitvi poudarili, da mora tudi najboljši ostati dosegljiv. Talisman tako obeta, da bo med najbolj konkurenčnimi avtomobili svojega razreda tudi po stroških lastništva in uporabe.
Pri talismanu so se oblikovalci odločili za štirivratno limuzino z očitnim prtljažnim zadnjim delom (v Frankfurtu bo na ogled tudi različica grandtour), vdahnili pa so mu značilne gene Renaulta. Velikodušne zunanje mere z dolžino 4,85 metra in širino 1,87 metra prispevajo k notranji prostornosti in prestižnemu videzu, ki ga krasijo tudi številni kromirani dodatki. Podaljšan pokrov motorja poudarja dinamiko avtomobila, mogočen prednji del s kromirano masko ter velikim pokončnim rombom pa dopolnjuje nov Renaultov vidni pečat - dnevne luči v obliki črke C, ki se spuščajo vse do odbijača, na voljo pa bodo tudi polni LED žarometi.
Renault skuša s talismanom zagotoviti prepoznavnost v vseh ključnih lastnostih, ki so še posebej pomembne za avtomobile in kupce v tem segmentu: oblika, kakovost, inovativnost in storitve. Vse skupaj so zapakirali v drzno čutno limuzino, ki na 2,81 metra medosne razdalje ponuja ključ do ugodja, veliko prostora (tudi za drobnarije), prednja sedeža na najvišji ravni, na zadnji klopi 26,2 centimetra prostora za kolena ter v zadku kar 608 litrov prtljažnega prostora, kar je nad povprečjem v razredu. Tehnično osnovo si talisman kot svetovni avtomobil sicer deli s kadjarjem in espacom, narejen pa je na koncernski platformi CMF.
Pod motornim pokrovom bosta tako na voljo bencinska motorja TCe 150 in Tce 200 in to izključno v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom EDC z dvema sklopkama. Motor dCi 110 bo na voljo s šeststopenjskim ročnim ali pa samodejnim menjalnikom EDC z dvema sklopkama, enako tudi dCi 130, kot v novem espacu pa bo dizel dCi 160 imel dva turbo polnilnika in bo na voljo izključno v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom EDC z dvojno sklopko. Hibridne ali električne različice zaenkrat ne bo v ponudbi. Talisman sicer tehta približno 200 kilogramov manj od Renaultovega velikega križanca espaca in ima tudi bolj aerodinamično karoserijo (Cx 0,27).
V talismanu bosta na voljo sistem 4Control in elektronsko krmiljenih blažilnikov, njuna kombinacija pa skrbi za užitek, udobnost in varnost vožnje. Med vožnjo po mestu sistem 4Control skrbi za okretnost in z njo vozniku omogoča, da pozabi na velikost vozila, na odprti cesti pa zagotavlja stabilnost v ovinkih in varnost ob nenadni spremembi smeri zaradi izogibanja oviri. Po vzoru novega Espacea ima tudi talisman tehnologijo Multi-Sense, ki skrbi za delovanje sistema 4Control, krmiljenja blažilnikov, volana, motorja in samodejnega menjalnika EDC. Obenem usklajuje tudi prikaze merilnikov, zvok motorja in osvetlitev potniškega prostora.
Med napredne pripomočke za vožnjo sodijo prilagodljiv regulator hitrosti, aktiven sistem pomoči pri zaviranju v sili ter opozorilniki na prehajanje oznak voznega pasu, za varnostno razdaljo, za prekoračitev hitrosti s prepoznavo prometnih znakov in opozarjanje na mrtvi kot. Vozniku so za pomoč na voljo kamera za vzvratno vožnjo, sistem za prostoročno parkiranje, samodejno preklapljanje med zasenčenim in nezasenčenim snopom žarometov, zaslon v višini oči, samodejna parkirna zavora in prostoročno odpiranje prtljažnika.
Talisman v notranjostji ponuja široka prednja sedeža, oblikovana sta po vzoru letalskih sedežev v poslovnem razredu in prinašata dve pomembni novosti. Hrbtišči prednjih sedežev sta tako izdelani z novo tehnologijo Cover Carving Technology. Gre za zasnovo poltoge školjke, ki je hkrati odporna, upogljiva in lahka in vgrajena v naslon sedeža. Renaultova novost oblikovalcem omogoča več svobode, izboljšuje zaznavno kakovost in prostornost (za 3 cm več prostora za noge zadaj), ob tem pa je za kilogram lažja od tradicionalnih plastičnih školjk za hrbtišče sedeža. V sedež je vgrajena tudi prezračevalna naprava za boljše počutje v hudi vročini, sedeži so nastavljivi v do desetih smereh, ponujajo električno nastavljivo ledveno oporo v štirih smereh ter masažo.
Talisman bo na voljo s petimi paketi opreme (life, zen, business, intens in initiale paris), na voljo pa je s tremi multimedijskimi napravami, pri čemer drugi nivo prinaša 7-palčni vodoravni zaslon, najvišja raven opreme pa vsebuje napravo R-Link 2 s pokončnim 8,7-palčnim zaslonom (22 cm). Ta deluje enako kot domač tablični računalnik in ima enake funkcije na dotik, upravlja tudi pripomočke za vožnjo in ne samo klasičnih funkcij, kot so navigacija, zvočna in klimatska naprava, možno pa je shraniti do šest različnih vozniških profilov.
Foto: Matej Kačič in Renault