Avto

Skrivnosten striptiz volkswagna passata

V Wolfsburg smo odleteli na predstavitev novega passata, a smo videli le njegove žaromete, v teoriji spoznali tehniko in začutili zgodbo o najbolj uspešnem poslovnem avtu vseh časov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.05.2014 10:43
Dopolnjeno: 23.05.2014 10:42
Čas branja: 5 min

Nemce, tudi Volkswagen, smo vselej poznali po neposrednem predstavljanju dejstev. Tehnično, suhoparno in brez pretiranih olepšav. Ko so imeli kaj pokazati, so to storili. Do sedaj! Okoli novega volkswagna passata pa so pričeli plesti zgodbo, ki se razkriva počasi, po delcih. V sredo smo odleteli v nemški Wolfsburg, Volkswagnovo mesto kjer skorajda ne vidiš drugega avta kot volkswagna, da bi nam pojasnili kaj novega prinaša passat, a so bili jasni le pri opisih tehničnih sistemov, pa še to ne vseh. V majhno konferenčno dvorano smo vstopili s polepljenimi telefoni, fotoaparati in računalniki, varnostniki so kot sokoli opazovali in tudi reagirali na vsak poskus fotografiranja. Passata? Ne, le njegovih prednjih in zadnjih žarometov, ki so utripale na zaslonih in seznama tehničnih novosti, ki so jih naštevali in pojasnjevali strokovnjaki.

Passat po delčkih

19. maj - Razkritje tehničnih podrobnosti in oblike prednjih ter zadnjih žarometov

Začetek julija - razkritje oblike

Konec septembra - salonska premiera v Parizu

Sredi oktobra - prvi novinarski preizkusi

Zadnji teden novembra - prihod na naš trg


DB2014AU00410-large.1400742017.jpg.s.600px.jpg

DB2014AU00408-large.1400694498.jpg.s.600px.jpg
Risbi prednjega in zadnjega dela, spodaj še s strani, so trenutno edini uradni slikovni material o novem passatu, vsaj ko gre za zunanjost poslovnega Nemca.

Obliko prednjih in zadnjih žarometov ter delčka maske s tremi kromiranimi prečkami smo si le vtisnili v spomin, jih primerjali s fotoilustracijami v nemški reviji Autobild in ugotovili, da Nemci nimajo pravega materiala, le precej dober približek passata, ki bo jeseni zapeljal med kupce.

passat-2014.1400741812.jpg.c.600px.jpg
Risba novega passata, ki kroži po spletu ne prikazuje serijske različice, ji je pa glede na prednji in zadnji del, ki smo ga videli v Wolfsburgu, zelo blizu.

Passat oblikovno ostaja passat

In kakšen bo novi passat? Če sodimo le po slikah prednjega in zadnjega dela, revolucije ne pričakujte. Zašljeni žarometi, prednja maska s tremi tankimi kromiranimi prečkami in zadek z novo grafiko halogenskih + LED dnevnih ali polnih LED žarometov (te bodo zamenjali ksenonske) na prvi hip še najbolj spominjajo na aktualno generacijo volkswagna CC, predvsem pa dajejo jasno vedeti, da bo novi passat preprosto spet passat.

Recept deluje, dokazujejo številke

Ne, Nemci se niso zmotili, nikakor jim ne moremo pripisati strahopetnosti, saj natančno vedo kaj delajo. O tem prepričujejo številke: 22 milijonov izdelanih vozil od leta 1973 pomeni, da je passat najbolje prodajana poslovna limuzina vseh časov. Od teh 22 milijonov se jih 30.548 še vedno vozi po slovenskih cestah. Kadarkoli se je passat pojavil v našem izboru poslovni avto leta, je tudi zmagal. Še dodaten dokaz za uspešnost številke v Sloveniji, passatov je bilo zadnji dan preteklega leta več kot mondeo, vecter, audijev 80 in A4, BMW serije 3 in drugih poslovnih limuzin in karavanov. Celo več jih je kot precej bolj dostopnih oplov cors, fiatov puntov, fordov focusov, peugeotov 206 in škod octavij. Takšna statistika jasno sporoča, da imajo Nemci jasno vizijo, ki ne potrebuje korenitih sprememb. Zato bo novi passat kot kaže oblikovno le evolucija predhodnika, pod kožo pa, o tem so bili Nemci bolj jasni, zgodilo precej več kot pri aktualnem passatu z letnico rojstva 2010, ki ga bolj natančno opisuje pridevnik prenova kot nova generacija.

Izgubljal in pridobival, kjer je to najbolj potrebno

J79A9116.1400829349.jpg.o.600px.jpg
"Novi passat je do 85 kilogramov lažji, manjši in kljub temu bolj prostoren," je eden od poudarkov člana uprave Volkswagna Heinza-

Jakoba Neusserja. Foto: Matthias Leitzke

J79A8827.1400832298.jpg.o.600px.jpg
Lahka gradnja in uporaba aluminija. Foto: Matthias Leitzke

Novi bo res novi, čeprav bo oblikovno ostal precej običajen, pa dokazuje tehnika o kateri so inženirji v sredo spregovorili bolj podrobno. "Novi passat je do 85 kilogramov lažji od predhodnika, od tega le novi motorji prinašajo do 40 kilogramo skromnejšo maso," je bil eden od poudarkov člana uprave Volkswagna Heinza-Jakoba Neusserja. Novi passat je zgrajen na modularni platformi MQB, hrbtenici volkswagna golfa, seata leona, audija A3, škode octavie in audija TT. Ker je platforma modularna, jo je v vseh delih razen med prednjo premo in kabino moč poljubno prilagajati, zato ustreza tudi meram poslovnega passata. Karoserija je prvič delno izdelana tudi iz aluminija, zato je lažja kot pri predhodniku, kljub temu pa so inženirji izboljšali njeno čvrstost za dva tisoč Nm na 25 tisoč pri variantu.

Kraljevske mere - 586 do 650 litrov v prtljažniku

Kabina pa je kljub skromnejšim zunanjim meram novega passata, karavan je krajši za pet, limuzina pa za dva milimetra, v kabini bolje izkoriščena. Kolikšen je prirastek prostora za potnike, v tem trenutku še ni jasno, mere prtljažnika pa passata uvrščajo na vrh svojega razreda. Limuzina bo v zadek spravila 586, karavanski variant pa 650 litrov - več celo od kraljevske škode superb.

J79A9251.1400833846.jpg.o.600px.jpg
Vrh ponudbe bo dvolitrski biturbo TDI s 176 kilovati in 500 nevtonmetir navora.

Dizla osvobojena dosedanjih okvirov, priključni hibrid,...

Pravi passat ima dizelski motor, menijo njegovi dosedanji kupci, ki so ga pri limuzinah v Evropi izbrali v 68,5, pri variantih pa v 83 odstotkih. Novi passat pa bo na tem področju ponudil kar veliko sprememb, med njimi tudi nov ''super'' dizel 2.0 TDI biturbo. Z dna ponudbe se bo 1,6 litrski TDI končno rešil podhranjenosti 77 kilovatov, z močjo 88 kilovatov (120 konjskih moči) se bo približal tekmecem iz Francije, Japonske, Italije,... V različici bluemotion bo v ozračje izpustil le 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je enako tovarniški porabi 3,6 litra na sto kilometrov. Naslednji stopnji v podnubi bosta predstavljala dvolitrska TDI s 110 in 140 kilovati, povsem na vrhu pa bo 2.0 TDI biturbo z dvema turbo polnilnikoma, 500 nevtonmetri največjega navora, močjo 176 kilovatov (240 konjskih moči in porabo dobrih pet litrov na sto kilometrov. Bencinske vrste bodo zastopali 1.4 TSI s 92, 1.8 TSI s 132 in 2.0 TSI s 206 kilovati. Prihodnje leto pa bo na voljo še bencinski plug-in hybrid z 1,4 litrski motorjem TSI s 115 kilovati in eletričnim s 109 kilovati (moč sistema bo 155 kilovatov) ter dosegom 50 kilometrov zgolj s pomočjo električne energije.

Audi-TT-2014-Tacho-Display-Navigationssystem-Infotainment.1400830258.jpg.s.600px.jpg
Prilagodljiv digitalen zaslon bo v osnovi enak kot v audiju TT; na fotografiji.

Prilagodljiva digitalna armaturna plošča iz audija TT

Passata sestavlja nove in že znana tehnika, k zadnji sodi 12,3 palčni interaktivna armaturna plošča oziroma digitalni zaslon ločljivosti 1.440 x 540 znan iz audija TT, ki je v celoti prilagodljiv. Merilniki bodo v passatu sicer drugačni kot v audiju TT, vse ostalo pa je na predstavitvi delovalo zelo podobno. Zaslon boste lahko prilagajalo po svojih željah. Osrednji del bosta v osnovni nastavitvi napolnila digitalna merilnika hitrosti in vrtljajev, ko boste vklopili karto navigacijskega sistema, potovalnega računalnika in drugih funkcij, pa se bosta umaknila v kot zaslona.

V živo aktualni prikaz prostih parkirnih mest, cen goriva

Passat bo poleg omenjenih novosti ponujal tudi prikazovalnik informacij na prednje steklo - head-up display, ki bo v vidnem kotu voznika prikazal števiolne informacije - tudi podatke navigacijskega sistema in različna opozorila. Iz pola znan informacijski vmesnik mirror link bo prek 6,5 palčnega zaslona na vrhu sredinske konzole omogočal popolno povezljivost in preslikavo zaslona vašega, zgolj androidnega, pametnega telefon. Prvič pa bodo na voljo nove aplikacije, med njimi tudi discover media in discover pro, ki bosta v realnem času prikazovali število prostih parkirnih mest v garažnih hišah in na drugih javnih parkiriščih, seznam, oddaljenost črpalk in aktualne cene naftnih derivatov. Aplikacije si bo moč namestiti tudi na tablice, jih povezati s sistemom mirror link in iz zadnjih sedežev poslušati glasbo ali gledati film.

Kamere in radar za popoln pogled, parkiranje, zaviranje v sili,...

Štiri kamere bodo na zaslonu ustvarile 360 stopinjsko sliko okoli vozila, prepoznavale ovire pred in za vozilom in nanje opozarjale voznika, pomagale pri polsamodejnem parkiranju. Radarski tempomat ACC s funkcijo stop&go bo deloval do mirovanja, sistem lane assist pa bo v povezavi z ACC posegel vmes ob voznikovi odsotnosti in bo vozilo samodejno zadržal znotraj voznega pasu. Radar in prednja kamera bosta poskrbeli za prepoznavo pešca in samodejno zaviranje v sili. Sistem za zaviranje v sili city emergency braking bo deloval do hitrosti 65 kilometrov na uro, voznika pa bo na nevarnost naleta opozarjal v več stopnjah, v zadnji bo avto zaviral sam.

DB2014AU00410-large.1400742017.jpg.o.600px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

04.07.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: Apple in zakaj vlagati kot Buffett
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.