Avto

Prihaja konec za vozila s klasičnim motorjem - a šele leta 2070

Naftni gigant Shell si je na prvi pogled pljunil v lastno skledo, saj je napovedal konec za vozila na fosilna goriva. Seveda tudi tukaj sledi "ampak", konec namreč napovedujejo šele za leto 2070

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.01.2014 11:42
Čas branja: 1 min

Pri Shellu so v roke vzeli kristalno kroglo ter napovedali konec za vozila s klasičnim motorjem, torej takšne, ki jih najbolj pogosto poganjata dizelsko in bencinsko gorivo. A ta ne bo prišel nič prej kot leta 2070, prihodnost je tako jasna, a do takrat bodo pri Shellu načrpali in prodali še kar nekaj nafte.

bencinska_crpalka.20140121113746.jpg.s.600px.jpg

Pri Shellu so sicer po pisanju Autoexpress.co.uk objavili 46-stransko analizo glede prihodnosti uporabe goriva za pogon vozil. "Leta 2070 bodo po cestah vozili avti, ki jih ne bo poganjalo fosilno gorivo. Proti koncu stoletja bo komercialno najbolj razširjena proizvodnja avtomobilov s pogonom na gorivne celice, kar bo omogočala razvejana infrastruktura."

V teoriji vozila na gorivne celice v zrak ne bodo spuščala škodljivih emisij, pri tem tudi ne bodo tako zelo omejena z dosegom, kot so električna vozila. Za zdaj ponudbe takšnih vozil skorajda ni, Hondin clarity je bil predrag, šele leta 2015 pa prihaja Toyota FCV.

shell_polnilna_postaja.20140121114103.jpg.c.600px.jpg

Pri Shellu so nekoliko zaigrali tudi na lastne strune (čeprav imajo v lasti tudi že polnilne postaje za gorivne celice), saj menijo, da vrha povpraševanja po fosilnih gorivih še nismo dosegli. "Danes si težko predstavljamo, da bi nafto popolnoma umaknili s cest po svetu. Šele ko se bo zmanjšalo število potovanj, ko se bo povečala učinkovitost vozil ter povečala uporaba elektrike in vodika, se bo povpraševanje po bencinu po svetu začelo zniževati. Vrh pričakujemo leta 2035," so še dodali pri Shellu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

08.01.2014
12.12.2013
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let 1

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.