Avto

Pariške novosti odganjajo oblake nad avtomobilsko Evropo

Glavne besede, povezane z novostmi avtosalona v Parizu, so povezljivost, manj izpustov in večanje zaželenosti v vseh razredih. Luksuza ne manjka, čeprav z njim tovarne ciljajo na ZDA in vzhod.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.10.2014 22:30
Dopolnjeno: 03.10.2014 00:45
Čas branja: 2 min

Avtosalon v Parizu je najpomembnejši avtomobilski dogodek v drugi polovici leta. Vrata za javnost bo odprl jutri, številne novosti pa bodo odganjale še vedno oblačno vreme nad evropskim avtotrgom. Prodajna krivulja se je sicer obrnila, zadnjih šest mesecev evropski trg dosega enomestno rast prodaje, a prevelikega optimizma med evropskimi proizvajalci vseeno ni začutiti, prodajni rekordi iz let 2007 in 2008 so še vedno oddaljeni za 30 odstotkov. Lanska prodaja avtomobilov v Evropi je bila z nekaj več kot 11 milijoni najslabša v zadnjih dveh desetletjih.

Prodajni rekordi evropskega avtotrga iz let 2007 in 2008 so še vedno oddaljeni za 30 odstotkov. Lanska prodaja avtomobilov v Evropi je bila z nekaj več kot 11 milijoni najslabša v zadnjih dveh desetletjih.

Evropske salone rešuje tradicija, ne velikost trga

Vseeno, salonske predstave, tudi letošnja v Parizu, ki jo spremljamo prek spleta iz Ljubljane, so tudi v najbolj črnih časih za avtoindustrijo poskušale pregnati temne oblake nad to panogo. Z bleščečimi predstavitvami, še bolj bleščečimi serijskimi in konceptnimi novostmi ter tako raznoliko ponudbo v vseh razredih, da bo morebitni kupec brez težav - ali pa prav zaradi pestrosti ponudbe zelo težko - izbral pravi avto zase. Evropske salonske predstave, tudi letošnji Pariz, zaradi dolgoletne tradicije kljub slabotnosti ni zapustila nobena pomembna znamka. Krepitev kitajskega in severnoameriškega trga se pozna le v tem, da je kakšen proizvajalec svojo novost premierno predstavil najprej na teh trgih, Pariz pa je dobil le evropsko premiero.

Povezljivost skoraj v vse novosti

In kaj sporočajo letošnje novosti? Predvsem hiter razvoj povezljivosti v avtomobilih, prek bluetootha in spleta ter s pomočjo telekomunikacijskih velikanov, kot sta Google in Apple. Osrednji informacijski zasloni so pri pariških novostih skoraj brez izjeme upravljivi na dotik, omogočajo povezljivost pametnega telefona ali celo preslikavo njegovega namizja. Proizvajalci delajo nadaljnje korake v smeri avtonomne vožnje - avtomobilov, ki bodo ceste obvladovali brez vmešavanja voznika. A tehnologija za zdaj ostaja na ravni preizkušanj in dodelav, evropska zakonodaja uporabe v prometu ne dovoli, dopušča le preizkušanje v navzočnosti voznika.

Vprašanja izpustov so še vedno aktualna, v zadnjem času še toliko bolj zaradi lobističnih napadov zelenih organizacij, ki želijo spremeniti evropski cikel meritev porabe iz laboratorijev na ceste. Na področju zmanjševanja količine izpustov ogljikovega dioksida so letos najaktivnejši francoski proizvajalci PSA (Peugeot in Citroën) ter Renault. PSA predstavlja tehnologijo hibrida na stisnjeni zrak, povezan s trivaljnim bencinskim motorjem, ki v konceptih, zgrajenih iz lahkih materialov, v povprečju porabi le dva litra bencina na sto kilometrov. Renault je šel v teoriji še dlje, s konceptom eolab velikosti clia, ki s kombinacijo električnega in bencinskega motorja porabi le liter goriva.

Ponudba polni vse niše

Nadaljuje se tudi električna karavana, a počasneje, kot so proizvajalci napovedovali pred leti, saj je cena baterij še vedno visoka, pokritost s hitrimi polnilnicami v Evropi pa skromna. Proizvajalci ob tem še odkrivajo nove segmente - denimo renault espace zasnovo velikega enoprostorca spreminja v prostoren crossover, opel adam rocks nekaj terenskega duha prinaša v nižji avtomobilski razred, vse več je malih športnih terencev, opremljenih z majhnimi bencinskimi motorji. Moderna ostaja tudi klasika, pri njej denimo vztraja Jaguar s povsem novo limuzino XE, ki jo bodo prvič po nekaj desetletjih poganjali motorji lastnega razvoja. Tudi v prestižnem razredu limuzine ne izgubljajo pomena, pridružujejo pa se jim različne nišne različice, denimo štirivratni kupeji, kupejevski terenci in podobno.

V najvišjih cenovnih razredih prav tako ni dolgčas. Prodaja prestiž­nih avtomobilov cveti, resda predvsem na Kitajskem in v ZDA. Petični kupci pa bodo v Parizu lahko videli in otipali osveženega rolls-roycea ghosta II (o njem podrobneje prihodnji teden, preizkušali smo ga v Londonu), še močnejšega bentleyja mul­sanna, Mercedesovega superšportnika AMG GT in enega najhitrejših roadsterjev na svetu - ferrarija 450 speciale A, ki do stotice pospeši v treh sekundah.

Oglejte si galerijo in preberite podrobnejše opise pariških novosti

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

02.10.2014
FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje