Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Novi S prinaša neurje v razred prestižnih limuzin

Zgodi se vsakih sedem do devet let - nova generacija razreda S, namreč, in z njo vrsta inovacij, ki sezujejo tekmece. Je tudi tokrat tako? Vsekakor, a ne na vseh področjih.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.03.2014 22:30
Čas branja: 2 min

Mercedes-Benz je tudi tokrat držal besedo, po sedmih letih je predstavil novi S, ki je na nekaterih področjih pometel s konkurenco in resnično prinesel cel kup uporabnih inovacij. Ali gre za najboljši avto na svetu, kot ga je označil prvi mož Daim­lerja Dieter Zetsche? Morda res, če S opremimo z vsemi dodatki na spisku dodatne opreme. Ali je S avto za vsakogar, ki lahko iz denarnice potegne 150 in več tisoč evrov? Glede na raznovrstnost okusov kupcev in posledic kompromisov, ki jih S prinaša, je odgovor seveda negativen.

P2040342.1395772618.jpg.o.600px.jpg
Novi mercedes-benz razreda S je umetnina na štirih kolesih. Mogočna, elegantna in z inovacijami nabita 5,13 metra dolga limuzina. Cena? Stane najmanj sto tisočakov, dobro opremljen prek 150 tisočakov. Foto: Miloš Milač

Udobje prvega razreda, neslišen dizel

Novi S smo podrobno spoznali že lani (Za volanom najboljšega avta na svetu), ob prihodu na naš trg pa smo na kratko preizkusili še dizelsko različico S 350 CDI. V času neurja in žleda se je dvotonec dodobra izkazal na poledenelih in slabo vzdrževanih slovenskih cestah. Zračno podvozje je odlično prestrezalo luk­nje, temeljita zvočna izolacija pa je v kabino spustila le zvok loma dreves, ki so popustila pod težo žleda. Tudi trilitrski turbodizel s 190 kilovati so inženirji tako zelo umirili, da je nase opozarjal le s komaj zaznavnimi tresljaji in komaj slišnim ropotom le ob priganjanju. Ob tem ima motor dovolj moči in navora, da voznik v nobenem trenutku ne čuti potrebe po močnejšem stroju. Tudi zaradi skromne porabe pod osmimi litri.

Neslišen, razkošen...

V razredu S se zaradi tišine, vrhunskega udobja prednjih in zadnjih sedežev čas lahko ustavi, kilometri izginjajo, kot bi mignil. Voznika in predvsem sopotnika zabava vrhunsko ozvočenje, obveščenost zagotavljajo informacije na kar 12,3-palčnem zaslonu, dostop do informacij pa ponuja lahkoten vrtljiv gumb na sredinski konzoli. Ta je preprost za upravljanje, a vseeno zamuden zaradi kopice informacij, ki jih prikazuje zaslon.

P2040332.1395772619.jpg.o.600px.jpg
Klasika, združena s sodobno elektroniko, 12,3-palčnim zaslonom, razkošno opremo Foto: Miloš Milač

Izjemen, a značajsko umirjen

Vrhunske so tudi vozne lastnosti razreda S, ki zaradi temeljite elektronike proti zdrsu in stabilnosti avto priklene na cestišče. A značaj avta vas k temu nikakor ne bo silil, dinamični vozniki pa se bodo bolje počutili v bolj športnih različicah razreda S, audiju A8 ali pa - še bolje - v manjših in manj razkošnih limuzinah.

Kaj vse S zmore, tokrat nismo mogli preizkusiti, saj je imel testni avto le za dobrih 20 tisoč evrov dodatne opreme, kljub temu je stal celih 120 tisoč evrov. Ko pobrskamo po spominu na lansko prvo predstavitev razreda S v Torontu, pa je nesporno, da nam je k srcu najbolj prirasel sistem magic body control, ki novi S resnično dviga nad tekmece.

Sistem, ki vzame sapo

Tam smo s pomočjo tega sistema nezaznavno drseli prek konkretnih cestnih grbin v višini slovenskih ležečih policajev. Kako deluje? Kamere skozi vetrobransko steklo vseskozi spremljajo podlago pred avtom, sliko v obdelavo pošiljajo vsakih šest stotink. Če zaznajo spremembo, luknjo, grbino ali kaj drugega, nemudoma, še preden zapeljete na grbino, prilagodijo zračno vzmetenje.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

Preberite tudi:

16.04.2015
FINANCE
Manager
Kako razbohoteni državni gozdar žaga lesno industrijo (2.)
Manager
Prikaz nasprotnih dejstev
ManagerPrikaz nasprotnih dejstev Kako razbohoteni državni gozdar žaga lesno industrijo (2.)
FINANCE
Kakšna prihodnost čaka slovensko podjetništvo
Finance
RAZISKAVA Globalnega podjetniškega monitorja
Karin Širec Kakšna prihodnost čaka slovensko podjetništvo

Kazalnik celotne zgodnje podjetniške aktivnosti, ki meri delež nastajajočih in novih podjetnikov med odraslim prebivalstvom, velja za glavni indikator podjetniške dinamike. V letu 2023 je v Sloveniji znašal 7,07 odstotka, kar je pod povprečjem evropskih držav.

FINANCE
Dobiček zavarovalne skupine Sava zrasel za polovico
Finance
PRVO ČETRTLETJE
Tanja Smrekar Dobiček zavarovalne skupine Sava zrasel za polovico 4

Škod v prvih treh mesecih ni bilo veliko, poslovanje skupine Sava raste.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
IKT
Nova nadloga informatikov: senčna umetna inteligenca
IKT
UMETNA INTELIGENCA
IKTMiran Varga Nova nadloga informatikov: senčna umetna inteligenca

Po senčnem IT se zdaj informatiki in oddelki IT v podjetjih srečujejo še z nenadzorovano rabo umetne inteligence, ki pomeni resno varnostno pomanjkljivost.

FINANCE
Petrol v prvem četrtletju slabše kot lani: krivijo vlado
Finance
POZIV K SPREMEMBI REGULACIJE CEN DERIVATOV
Petra Sovdat Petrol v prvem četrtletju slabše kot lani: krivijo vlado 7

Zaradi manjšega izkupička je Petrol v prvem četrtletju izpeljal manj kot polovico načrtovanih naložb.

FINANCE
IKT
Kakšna bo usoda prompt inženirja in drugih poklicev s področja UI
IKT
UMETNA INTELIGENCA
IKTVlado Kadunec Kakšna bo usoda prompt inženirja in drugih poklicev s področja UI 1

Razvija se niz specializiranih poklicev, ki skrbijo za kakovost, etiko in skladnost umetne inteligence; zaradi vpeljave orodij za avtomatizacijo naj bi se zaposlovanje strokovnjakov IKT upočasnjevalo.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.