Avto

Ni črna magija, ampak znanost

Izdelava nove zimske pnevmatike z vrhunsko zmogljivostjo je inženirski izziv

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.10.2014 22:30
Čas branja: 2 min

S pnevmatikami je podobno kot s čevlji, ljudem pogled tja uide le redko, vendar je njihova vloga na cesti vse prej kot obrobna. Kot voznikov edini stik s cestiščem so postale prava znanost, o čemer smo se prepričali v Goodyearovem inovacijskem centru v Luksemburgu.

GICL-Building-2058m.1412626283.jpg.o.600px.jpg

Vse avtomobilske pnevmatike so črne in okrogle, in čeprav veliko porabnikov namenja (pre)malo pozornosti temu, katere pnevmatike bodo namestili na svoj avto, je njihova vloga neprecenljiva. Pnevmatike so namreč voznikov edini stik s podlago, tako ne preseneča, da so postale prava znanost, v razvoj katerih so vpete številne učene glave in ki na novem izdelku delajo več let, preden ga predstavijo javnosti. Skupni rezultat številne ekipe strokovnjakov je tudi najnovejša Goodyearova zimska pnevmatika ultragrip 9, ki med drugim nosi napis "Made in Slovenia".

140212-dun-0249

Ena guma, tisoč strokovnjakov

Pregovor, da kjer je veliko babic, je največkrat potem kilavo dete, sredi idiličnega okolja Luksemburga ne zdrži. Tam si človek v glavo prikliče starodavno modrost, da več glav več ve. V zmerni klimi ene najmanjših evropskih držav namreč stoji Goodyea­rov inovacijski center, kjer pri nastanku novih pnevmatik sodeluje okoli tisoč inženirjev, znanstvenikov, tehnikov in drugih zaposlenih iz več kot 40 držav. Ti so zaslužni tudi za razvoj devete generacije zimskih pnevmatik ultragrip, s katerimi se bodo v prihajajoči zimi pognali v boj s konkurenco. "Pnevmatike so eden izmed tehnično najbolj dodelanih sestavnih delov vsakega vozila," je ob tem povedal Xavier Fraipont, direktor za tehnologijo pnevmatik za osebna vozila v Goodyearu.

D44-6833m.1412626668.jpg.s.600px.jpg

Pričakovanja porabnikov niso kar tako

Porabniki od pnevmatik pričakujejo oprijem, odzivnost v ovinku, kratko zavorno pot, kar se da veliko prevoženih kilometrov, dobre lastnosti v različnih vremenskih razmerah in pri različnih temperaturah, pri vsem tem pa naj bi pomagale zmanjšati porabo goriva, povečati udobje voznika in še in še. Kadar gre za zimske pnevmatike, so pričakovanja še toliko večja; ker se pozimi srečujemo s snegom, ledom, snežno brozgo, nizkimi temperaturami in slabimi razmerami na cesti, je treba splošnim zahtevam uporabnikov na seznam dodati še specifične zimske zahteve.

Do tri leta za razvoj nove gume

Razvoj nove pnevmatike je tako zahtevna naloga, ki vključuje znanje več kot tisoč zaposlenih, k njeni izvedbi pa vsak od njih prispeva svoj specifični delež. Kot bi šlo za veliko sestavljanko z na stotine koščki, ki se bodo morali na koncu brezhibno ujemati - tovrstno delo torej zahteva izredno natančnost. »Naši inženirji za razvoj nove pnevmatike porabijo do tri leta. Ves ta čas je potreben, da združijo vse posamezne koščke, ki jih zahteva razvoj vrhunskega proizvoda, kakršen poleg splošno veljavnih standardov izpolnjuje tudi visoke in stroge standarde podjetja,« je dodal Fraipont. Pnevmatiko ultragrip 9 so v Goodyea­ru sicer začeli razvijati leta 2012, takoj po tem, ko je bila leta 2011 predstavljena njena predhodnica - ultragrip 8. Zadnjo so v zadnjih treh letih namestili na več kot sedem milijonov vozil.

IMG-2948.1412625826.JPG.c.600px.jpg
Goodyear je prvo ultra grip pnevmatiko predstavil leta 1971.

»Made in Slovenia« za ves svet

Goodyear ultragrip (UG) 9 je na voljo v 33 dimenzijah v razponu od 14 do 16 col in cilja na manjša do srednje velika vozila - za večja v prodaji ostaja UG8. Letošnjo svetovno novost izdelujejo tudi v kranjskem podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires, s pnevmatikami z napisi »Made in Slovenia« so bila tako opremljena testna vozila na tovarniškem poligonu in s tem na ogled ter preizkus stoglavi množici novinarjev iz vse Evrope. Zimsko pnevmatiko UG9 (dimenzij 205/55 R16) je pod drobnogled na severu Švedske že vzela nemška revija Auto Motor und Sport in ji med desetimi preizkušenimi prisodila najvišjo oceno za vožnjo v snegu (zaviranje, vodljivost, oprijem), v skupni razvrstitvi pa jo uvrstila na drugo mesto za Continental WinterContact TS 850, ki je bila sicer najboljša v mokrih razmerah. Enak vrstni red smo zasledili tudi v nemški reviji Auto Zeitung, druga svetovna novost Vredestein Snowtrac 5 je med 11 pnevmatikami pri njih zasedla sedmo mesto.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

03.03.2015
11.06.2015
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.