V spodnjem srednjem razredu se po prodajnih rezultatih v prvih dveh mesecih zdi, da so prva tri mesta rezervirana za golfa, octavio in megana. Z morda preskromnimi ambicijami se v trd boj za preostanek pogače zdaj vključuje prenovljeni Citroën C4 - letos naj bi jih prodali 270 ter osvojili približno dvoodstotni tržni delež. Trenutno najcenejši stane 12.990 evrov, glavni prodajni adut pa 15.180 evrov.
Osveženi C4 naj bi kupce privabil z novimi žarometi spredaj in zadaj, novimi oziroma varčnejšimi motorji, ročnim ali samodejnim menjalnikom ter spremenjenimi imeni paketov opreme (skupaj na voljo kar 25 različic, 12 bencinskih, 13 dizelskih), prečiščeno notranjostjo, nekaj nove tehnike in predvsem z izdatnimi popusti.
- Citroën C4 - cenik (0 KB)
Ti se začnejo pri okoli 3.000 evrov (4.000 s financiranjem), pri dražjih različicah pa dosežejo skoraj 5.700 evrov (6.700 s financiranjem). S prenovo so se cene sicer zvišale za 250-840 evrov, a kupec s tem dobi nekaj novosti, tudi varnostne elemente.
- Citroën C4 - cene s popusti (0 KB)
Pri Citroënu so model C4 prvič predstavili že leta 1928, ko so v štirih letih pod tem imenom prodali okoli 120 tisoč vozil. Prijeten videz in prepričljivo uporabnost so Francozi leta 2004 prenesli na novodobni C4, lepo število so jih prodali tudi pri nas. Leta 2010 je na trg prišel naslednik ter do zdaj osvojili 450 tisoč kupcev. V Sloveniji je vsako leto našel po več sto kupcev, letos pa mu je konkretno pošla sapa.
Prenova priljubljenega družinskega vozila - v dolžino meri 433 cm, ponuja 261 cm medosne razdalje ter dokaj velik 380/408-litrski prtljažnik - tako prihaja pravi čas. Na zunaj bo C4 prepoznaven po novem svetlobnem podpisom z LED diodami in 3D učinkom zadaj, spremenjena so aluminijasta platišča, devetim pa so dodali še dve novi barvi.
Kupci si zdaj lahko omislijo tudi 1,3 kvadratnega metra veliko panoramsko streh, speljevanje v klanec pa serijsko poenostavlja asistent. V pomoč sta še elektronski nadzor pogona, ki izboljša vlečno moč na podlagi s slabšim oprijemom, sistem za nadzor mrtvega kota, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu ter meglenki z osvetlitvijo ovinka.
Več sprememb je v nosu in notranjosti, ob predstavitvi pa so poseben poudarek namenili udobju v vožnji. Tega ob pregovorno citroenovski mehkobi v vožnji zvišuje še nižja raven hrupa v potniškem prostoru, za kar poskrbijo boljša stekla in izolacija. Udobni sedeži so dobili na otip prijetnejšo tkanino, na voljo sta tudi masaža in električno nastavljivi ledveni del.
Na sredini armaturne plošče zdaj kraljuje 7-palčni zaslon na dotik, kakršnega poznamo iz drugih izdelkov koncerna PSA. Z njim - poleg tipk na in ob volanu - uravnavamo vse pomembne funkcije vozila (nova navigacija, telefon, multimedija), le klimatska naprava je (pohvalno) klasična. Sredinska konzola je tako izgubila nekaj gumbov, pridobila pa tistega za zagon motorja - na voljo je namreč tudi prostoročni vstop in zagon vozila.
Skupaj s prenovo v C4 prihajajo tudi motorji zadnje generacije: turbobencinska trivaljnika PureTech s 110 konji in ročnim menjalnikom ter 130-konjski s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom ter turbodizelska štirivaljnika BlueHDi s 100 oziroma 120 konji. 100-konjski model s sistemom Start&Stop ob tem normno porabi le 3,3 litra goriva na sto prevoženih kilometrov in v zrak spusti 86 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
S takšnim smo ob nabiranju prvih vtisov tudi naredili okoli 150 kilometrov. Motor je odziven in tih, navora je malce več kot pri starejši različici, največ 254 Nm navora ponudi od 1.750 vrtljajev. Prestavna ročica je po francosko mehka, le pet prestav se sicer zdi dovolj, saj se pri avtocestni omejitvi 130 km/h motor vrti pri okoli 2.200 vrtljajih. Inženirji so pri motorju izboljšali notranji izkoristek motorja ter zmanjšali mehanske izgube - tudi s pomočjo posebne zgorevalne komore, nove obloge in olja z nizko stopnjo viskoznosti.
Foto: Matej Kačič>