Ko se je že zdelo, da je dvoboj med dvema velikima nemcema - golfom in astro - le še mit, ki živi v spominu starejših generacij, je Opel naredil prave korake nazaj k odličnosti. Da mu je to uspelo, je bil potreben konkreten zasuk v glavah inženirjev in vodstva. Ti so vrednote postavili na novo, poudarili so vsebino, ne le oblin in konkretnih karoserijskih mer kot pri astri letnika 2008.
Če smo pošteni, sicer moramo poudariti, da se astri letnikov 2008 in 2014 (torej zadnja pred prihodom novega modela) kar močno razlikujeta po vsebini, predvsem tehnično je nemka veliko napredovala. Vseeno pa je novi model, ki smo ga prejšnji teden preizkušali v Bratislavi, velik korak naprej, otresel se je ega, dobil vsebino, tehnično pa je na nekaj področjih postavil celo merila. Opel, kot smo ga bili vajeni že zelo dolgo nazaj.
Shujšana, a bolj zdrava
Prvi vtis je simpatičen, astra ima izrazit nos, ostro zarobljen zadek ter stilsko povezana stranska in zadnje steklo. Mere so skromnejše, namesto 4,46 astra v dolžino zdaj meri le 4,37 metra. Tehta od 120 do 200 kilogramov manj kot prej, to obljublja veliko. Skromnejše mere ob tem še ne pomenijo skromne prostornosti, astra je še vedno eden največjih avtov tega razreda. V primerjavi s predhodnico pa je v njeni kabini bolj zračno (tanjši in izdatneje nastavljivi sedeži, doplačljivi NGR so naravnost odlični), na zadnji klopi udobno sedijo tudi višji potniki (za kolena je 3,5 centimetra več prostora), občutek za prečiščeno armaturno ploščo pa je precej boljši kot v konfekcijski predhodnici. Astra je sicer plastična in pusta, a črnina armature in vrat, mehka gumirana plastika, lični in redki gumbi ter kakovosten in natančen visokoločljivostni sedem- ali osempalčni zaslon sistema IntelliLink dajejo misliti, da sedite v bolj prestižnem avtu, kakor astra po uradni uvrstitvi uradno je.
Začetki sistema OnStar
Upravljanje zaslona na dotik je preprosto, če imate iphone, boste njegovo namizje lahko preslikali na zaslon, lastniki androidov bodo morali na to funkcijo počakati do prihodnjega leta. Sistem OnStar (pri nas bo na voljo prihodnje leto, prvo leto bo naročnina brezplačna), ki zagotavlja 24-urno pomoč na cesti, je na preizkušnji deloval le delno zaradi uvajalnega obdobja. Vseeno, na klic se je odzvala operaterka in nam pomagala na cesti, začrtane poti pa v navigacijo nismo mogli priklicati.
Prožni in varčni stroji
V prepričljiv paket sodijo tudi novi oziroma zelo sveži motorji, najmočnejši 1,6-litrski turbobencinar s 147 kilovati je z lahkoto opravil z zavoji malih Karpatov. Deloval je tiho, prožno se je odzival na dodajanje plina in ponudil tudi odločne pospeške v 7,8 sekunde do stotice. Poraba na testni vožnji je bila le 6,9 litra, odlično! Preizkusimo še drugo skrajnost, litrski trivaljni turbo s 77 kilovati in uradno porabo le 4,2 litra. Simpatičen motorček brbota s tipičnim trivaljnim zvokom, živahno se odziva na dodajanje plina, v mestnem vrvežu in na odprti cesti ima sape dovolj, med zavoji in na avtocesti pa seveda pokaže svoje meje in nihanja pri žeji, nežna noga ga drži pri 5,5 litra, težka porabo pošlje v nebo. Pri 1,6-litrskem dizlu je jasno, da sodi med enega najboljših strojev ta hip, zato se mu na preizkušnji nismo posvečali.
Prodorni žarometi LED matrix, cene od 14 tisočakov
Med vožnjo astra prepriča še z dobro zvočno izolacijo, natančnim volanom in dokaj čvrstim podvozjem, ki se vseeno dobro spopada z neravninami. Vodenje je lahkotno, lega zanesljiva, zavore pa dobro prijemljejo. Izrazito športne duše sicer nima, to bo najbrž prepuščeno različici OPC. Še posebnost, ki je premierno predstavljena v tem razredu. Gre za žaromete LED matrix, ki z vklapljanjem in izklapljanjem LED-diod v prednjih žarometih (po osem v vsakem) same skrbijo za idealno osvetlitev ceste, nasproti vozeč avto oblijejo s svetlobo, voznika pa ne zaslepijo. Tehnika, ki nas je prepričala v audiju A8, je zdaj v nekaj bolj preprosti in precej cenejši različici na voljo tudi v astri - za LED matrix boste odšteli 1.200 evrov, v povezavi s sistemom IntelliLink pa 1.500 evrov.
Cene astre sicer segajo od 14 tisoč evrov za 1.4 selection (74 kilovatov), 15.800 za bogatejšo astro 1.4 turbo (92 kilovatov) in opremo enjoy ter 17.500 evrov za dizelsko astro 1.6 CDTI enjoy z 81 kilovati. Za 19.600 evrov astra ponuja že nekaj razkošja, močnejši dizel s sto kilovati, opremo innovation in samodejni menjalnik.
Foto: Miloš Milač in Opel