Fiatov dostavnik doblo po fiatovem štetju vozi že v četrto generacijo, dejansko pa gre za osveženo drugo generacijo tega kompaktnega dostavnika - torej dobla 2,5, ki je od leta 2000 prepričal 1,4 milijona kupcev. Doblo, ki ves ta čas v Evropo in nekatere druge dele sveta prihaja iz turške tovarne Tofas, se je na spopad s francosko trojico Renault, Citroën in Peugeot, volkswagnovim caddyjem, fordovim transitom connect in dvojčkom oplom combo dobro pripravil. Poleg res bogate ponudbe karoserijskih različic ponuja kopico tehničnih izboljšav in bolj prijazen nasmejan obraz.
Enake mere, kopica drobnih sprememb
Doblo je sprva v različici cargo, torej s tovornim zadnjim delom, na slovenski trg zapeljal pretekli teden. V primerjavi z drugo generacijo dobla je novinec zadržal popolnoma enake mere zunanjosti in notranjosti - kabine in tovornega dela. Edina merljiva razlika je pri natovarjanju različice maxi v katero lahko spravite do 3,4 metre dolge predmete. To omogoča premičen naslon sopotnikovega sedeža, ki omogoči natovarjanje do predala pred sopotnikom.
Nasmeh in ponosen logo znamke
Hitro pa so vidne oblikovne spremembe, na prednjem delu denimo nov pokrov motorja, žarometi, maska in odbijač, ki rišejo nasmeh in še platišča ter poklopna vzvratna ogledala. Zadaj je bilo možnosti za spremembe manj, zato so te bolj skromne. Doblo je dobil nove žaromete, preoblikovan ročaj na zadnjih vratih in dobro viden logo blagovne znamke - Fiat Professional.
Imenitnejša kabina, spredaj dva ali trije sedeži
V kabini je Italijan postal bolj podoben svojim potniškim bratom, kar je vidno po novi armaturni plošči s širokim sredinskim delom (na njem je petpalčni zaslon na dotik (Uconnect) ali pa klasičen tripalčni zaslon, ki mu ukazujejo le tipke). Plastika je mehkejša na dotik in bolj ugledna, več je odlagalnih površin, novi so tudi volan, oblazinjenje sedežev in vrat ter infotelematski sistem Uconnect, ki omogoča povezljivost s pametnim telefonom, govorne ukaze, branje sms sporočil, program ECO:drive ki vozniku daje nasvete za varčnejšo vožnjo ter doplačljivi navigacijski sistem TomTom. Pomembna sprememba v kabini je tudi možnost dveh ali treh sedežev v prednjem delu kabine, voznik pač lahko izbere klasičen samostojni sedež ali dvosedežno klop poleg voznikovega sedeža.
Najmanj 800 litrov prostora,...
Prostor je seveda glavna domena dobla, ki se podobno kot pred prenovo izkaže s številnimi izvedbami. Različica combi ponuja pet sedežev in pregrajen potniški in tovorni del, v njega pa glede na dolžino karoserije (4,4 ali 4,75 v različici L2) lahko spravite 800 oziroma 1.050 litrov tovora ali prtljage. Različica combi je zanimiva tudi za družine, saj je obdavčena le z DDV, ne pa tudi DMV (davek na motorna vozila), zato je razmeroma ugodna. Doblo combi 1.4 16V stane 13.440 evrov, dizelski 1.3 multijet pa 14.460 evrov.
... do pet kubikov v največjem doblu
V primeru, da sta v doblu le dva ali trije sedeži, pa tovorni del ponuja med 3,4 in 5 kubičnimi metri prostora, mere se odvisne od dolžine karoserije in višine strehe. Poleg klasične ima doblo namreč tudi povišano streho, ki seže do 2,2 metra. V tovorni del pa lahko pospravite predmete visoke do 1,55 metra. Doblo je lahko tudi poltovornjak v različici work up, ki ponuja keson dolg 2,3 metra s površino 4,2 kvadratnega metra ali šasija, ki omogoča različne nadgradnje.
Novo zadnje vzmetenje, varčen paket ecojet
Varnost je izboljšana z okenskima zračnima blazinama prostornine 18 litrov, bogata je ponudba elektronskih pomočnikov - od stabilnostnega ESP, do pomočnika pri speljevanju na klancu. Elektronsko nadziran sistem traction + pa omogoča boljši oprijem na blatu ali v snegu. Doblo ima sedaj neodvisno zadnje vzmetenje bi-link, ki omogoča večjo nosilnost in boljšo vodljivost, kabina in motorni prostor sta bolje zvočno izolirana, vožnja je zato udobnejša. Nekaj sprememb pa je bil deležen tudi pogonski del. Turbodizelska motorja 1,3 in 1,6 multijet s 66 oziroma 77 kilovati imata bolj ravno krivuljo navora in s tem boljšo odzivnost. Kot dodatna oprema, za 300 do 350 evrov, pa si kupec lahko izbere paket ecojet, ki prinaša pametno upravljanje alternatorja, oljno črpalko z variabilnim delovanjem, olje za manj trenja, pnevmatike z nizkim kotalnim uporom in sistem start&stop. Paket ecojet je na voljo pri motorjih 1,3 in 1,6 multijet, tovarnišo porabo goriva pa zmanjpa za 12 do 15 odstotkov na 4,4 (1,3 multijet) oziroma 4,8 litra (1,6 multijet).
Nadzor obnašanja voznika, ne sledenje
Novost v ponudbi je še funkcija gateway, ki lastnikom vozil prek aplikacije omogoča informacije o tem koliko kilometrov so prevozili delavci, kakšna je bila povprečna poraba, obraba zavor in kakšen je nivo tekočin. Možen je dinamičen nadzor vozila, torej informacije o hitrosti in številu vklopov sistema ABS, na daljavo pa je mogoče tudi ugotoviti določene napake, ne omogoča pa sledenja vozila, so poudarili v Avto-Triglavu.
Cene od 11 do 18 tisočakov, potniški doblo kmalu
Cene novega oziroma osveženega dobla segajo od 11.110 evrov za različico base 1.4 16V (bencinar s 70 kilovati) v različici z dvema prednjima sedežema in kratko medosno razdaljo do dobrih 18 tisoč evrov v različici work up ali šasija in dvolitrskim multijet motorjem pod pokrovom s 99 kilovati. Različica combi 1.6 multijet s petimi sedeži stane 15.790 evrov, v polnem letu pa naj bi na naš trg zapeljalo okoli 300 doblov cargo. Delavna različica Italijana pa je ob tem le uvod v prenovo, čez mesec dni bo na slovenski trg zapeljal še povsem potniški doblo z več prijaznosti do družin in tudi višjo ceno, ki jo bo obogatil davek na motorna vozila.
Foto: Miloš Milač in Fiat