Avto

Našel je prostor pod soncem

Dolgi Španec z dolgim imenom seat leon ST 2.0 TDI DSG FR ima skoraj vse kar cenite pri Nemcih in tudi nekaj tistega, kar pri njih pogrešate

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.07.2014 00:37
Čas branja: 3 min

Usoda se s španskim Seatom poigrava že nekaj desetletij, a njegov lastnik Volkswagen vselej najde nov način, kako bi jo zapeljal v dobičkonosnost in prodajno rast. Sedaj mu to uspeva, bolje kot kdajkoli doslej, krivec pa je novi seat leon.

seat-leon-st-1-mm.1404943535.JPG.o.600px.jpg
Seat je z leonom ST zapeljal naravnost med kompaktne karavane, brez trikov kot pri toledu in exeu. Recept kot kažejo prodajne številke deluje, enostavne ideje so včasih najboljše.

Radosti in slabosti velike družine

Če bi leona gledali le skozi prizmo vsebine, bi se mu poklonili in mu pripisali svetlo prihodnost. Pa ni vselej tako enostavno. Zavetje Volkswagna, ki prinaša finančno varnost kljub slabim rezultatom, zelo dobro tehniko iz koncernskih polic in podporo pri proizvodnih procesih, marketingu in podobno, ima tudi slabosti. Omejitve, ki jih Volkswagen postavlja zaradi pravilne umeščenosti vseh koncernskih znamk znotraj Skupine in večna senca iz katere Seat ne more in ne sme zapeljati.

P5240600.1404944095.JPG.c.600px.jpg
Od kombilimuzine je karavanski leon daljši za 27 centimetrov, s temi merami pa se uvršča v sredino kompaktnih karavanov in tik pod koncernska tekmeca. Oblikovno pa je leon vseeno bolj sproščen od octavie in golfa, a vseeno se ne moremo znebiti občutka, da so si oblikovalci želeli več svobode, kot so jo dobili.

Vsebinsko navdušuje skoraj brez izjeme

Pa vendar se premika na bolje, Seat je v prvem četrtletju letos prodal prek 93 tisoč vozil, dobrih sedem odstotkov več kot v enakem obdobju lani, od tega pa prek 34 tisoč leonov, kar je kar 60 odstotni prodajni skok. Leon se je prijel, kar ni prav nič nenavadno. Zahvaljujoč koncernski tehniki je novi leon "up to date" in v marsičem še pred tekmeci v kompaktnem razredu. Modularna zasnova MQB, ki dovoljuje enostavno prilagajanje, mu daje skromno težo, ki tudi pri karavanskem leonu z dvolitrskim turbodizlom ne preseže 1.400 kilogramov. Omenjeni dvolitrski turbodizel s 110 kilovati je eden najboljših na trgu. Ne povsem, a dovoljoUglajen, odločen in močan je. Povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, pa je tudi uživaški in v družinsko limuzino tudi po zaslugi elektronike (Seat drive profile) ki na voznikovo željo v treh programih prilagaja odzivnost volana, pedala za plin in menjalnika prinaša dobršno mero užitkov v vožnji. Poraba niha med dobrimi štirimi in slabimi sedmimi litri, vešč voznik pa bo s sprotnim pretikanjem in pametno vožnjo vozil hitro tudi z le dobrimi petimi litri na sto kilometrov. Podvozje, zavore in volan prinašajo pravšnjo mero lahkotnosti in zanesljivosti, le vzmetenje leona FR je glede na njegov poslovno/družinski namen nastavljeno za stopnjo ali dve preveč čvrsto.

P5250687.1404944401.JPG.o.600px.jpg
Armaturna plošča - urejena, ergonomsko odlična in dobro opremljena, a nalašč manj imenitna kot v golfu. Hvalimo še sedeže paketa FR in 6,5 palčni zaslon na dotik.

Umaknil se je vzorniki, ne pa tudi drugim tekmecem

Prostornost in ergonomija sta za ta avtomobilskih razred skoraj brezhibna, umakniti se mora le sestri octavii, ki s podaljšanim medosjem prinaša več kolenskega prostora in dodatne litre v prtljažniku. A brez skrbi, tudi karavanski leon, ki ga zadek podaljša iz 4,26 na 4,53 metra, je prostoren spredaj in zadaj, vsi potniki uživajo na čvrstih in udobnih sedežih, voznik pa hvali še brezhibno ergonomijo za volanom, ki jo omogča nastaljivost sedeža, volana in dobra namestitev stikal. Teh je seveda tudi vse manj, funkcijam ukazujete prek 6,5 palčnega zaslona na dotik na sredinski konzoli s katerim se prsti hitro sprijaznijo. Seveda je leon tudi tokrat manj imeniten kot golf, a videz in kakovost plastike na armaturno plošči vseeno brez težav lovi povprečje tega razreda.

P5240609.1404944774.JPG.n.600px.jpg
V osnovi ponuja 587, ob podiranju zadnje klopi pa 1.450 litrov. Ob tem zna še cel kup trikov, od enostavnega podiranja klopi s potegom ročice iz prtljažnika, roloja ki se raztegne v mrežo, do naslona prednjega sedeža, ki pripravi prosto za surfersko desko dolgo do 2,62 metra.

Prtljažnik med največjimi in prilagodljivimi

Bistvo leona ST je prtljažnik, s 587 litri je nadpovprečno velik, čeprav za malenkost zaostaja za koncernskima bratoma. Če iz roloja, ki prekriva prtljažni prostor do stropa raztegnete mrežo, dobite še sto litrov več prostora. Če še to ni dovolj, s potegom ročice iz prtljažnika podrete sedeže. Ti padejo v ravno dno, prostor pa povečajo na 1.450 litrov. Prej omenjeni rolo lahko namestiti tudi tik za prednja sedeža, raztegnete mrežo do stropa in prednji del kabine zaščitite pred prtljago, ki se pri nenadnih zaviranjih lahko spremeni v nevarne izstrelke. Še en, sicer že znan, a vseeno zelo dobrodošel trik. Naslon desnega prednjega sedeža je moč podreti in skozi prtljažnik do predala desno od armaturne plošče potisniti do 2,62 metra dolgo surferske desko ali kaj podobnega.

Veliko dobrega je torej v leonu ST in to za dovolj pošteno ceno 24.272 evrov za res bogato opremljen leon FR s 17 palčnimi platišči, elektroniko za nastavitev volana, motorja in menjalnika (Seat drive profile), dvopodročno klimatsko napravo, zaslon na dotik in še marsikaj. Za doplačilo ima leon lahko tudi polne LED luči, ki so redkost v tem razredu.

foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

23.06.2014
18.03.2014
27.11.2013
27.03.2014
30.03.2015
FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 1

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol