Po središču in okolici Amsterdama smo preizkušali najcenejši hibrid na trgu - yarisa. Polovico od 150 kilometrov smo prevozili samo na elektriko, v povprečju porabili manj kot štiri litre (tovarna obljublja 3,5 litra) in uživali predvsem v mestni vožnji.
V mestu, pri hitrostih od 30 do 50 kilometrov na uro, ob precej nežni nogi, je yarisa mogoče večino časa voziti samo na električni pogon. Uradni podatki sicer obljubljajo doseg baterije le tri kilometre, toda s sprotnim polnjenjem baterije ob zaviranjih in pospeševanjih se ta razmeroma hitro napolni, zato je vožnja na elektriko mogoča tako pogosto. Yarisa hybrida smo večino časa vozili v načinu eco, ki zmanjšuje moč delovanja klimatske naprave in jemlje sapo motorju. Vzmetenje pri hibridu je bolj dodelano kot pri navadnem yarisu, zato je avto z lahkoto premagoval mestne ležeče policaje.
Enako varčen, a čistejši od dizla
Povprečno porabo 3,8 litra, ki smo jo izmerili na preizkusni vožnji, bi dosegli tudi z majhnim dizelskim motorjem. Ob tem se poraja vprašanje, zakaj Toyota sploh razvija bencinske hibride, ki so dražji od klasičnih dizlov. »Bencinarji so ob enaki porabi manj škodljivi za okolje zaradi manjšega izpusta dušikovih oksidov,« odgovarjajo pri Toyoti.
Užitek varčevanja
Pravzaprav yaris hybrid kar sili k varčni vožnji, saj te pripravi k tekmovanju s samim seboj. Ob tem je neslišna vožnja na elektriko tudi zelo prijetna. Prehod z električnega na bencinski pogon in nasprotno je hipen in komaj zaznaven. Omenimo še zanimivost: yaris nima klasične vzvratne prestave, ampak električno. Ko ročico menjalnika prestaviš v položaj R, avto vzvratno požene elektrika.
Druga plat medalje
Zunaj mesta, ko smo malo bolj pritisnili na plin, pa nas je zmotil brezstopenjski menjalnik CVT, ki ob vsakem dodajanju plina, ne glede na hitrost, požene motor v visoke vrtljaje in hkrati zbudi moteč zvok motorja. Zdi se, kot da priganjate skuter. Seveda močno poskoči tudi poraba goriva, ta z lahkoto preseže šest ali sedem litrov, motor pa tudi ob polnem plinu ni prav poskočen. Do stotice sicer pospeši v 11,8 sekunde, doseže največjo hitrost 165 kilometrov na uro, a priganjanje zaradi motečega ropota ni prav nič prijetno, zato ga boste izvajali predvsem zaradi prehitevanja, ne zaradi užitka.
Kaj ga poganja
Yarisa poganjata 1,5-litrski bencinski stroj (prius ima 1,8-litrskega) s 55 kilovati, ki deluje po atkinsonovem ciklu, in elektromotor, ki se napaja iz nikel-metal-hibridnih baterij s 120 celicami (v priusu ima 168 celic). Baterija je zato manjša za petino in lažja za 11 odstotkov. Zaradi tega so jo inženirji lahko namestili pod zadnje sedeže, ob posodo za gorivo, zato se 286-litrski prtljažnik ni prav nič zmanjšal.
Pri nas konec poletja
Yaris hybrid bo v Sloveniji konec avgusta, s ceno 14.800 evrov za osnovni paket active, kar ga označuje za najcenejši hibrid na trgu.